Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Leter etter informasjon om sopp på penis

Gjest Gutt18

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt18

Har bruker her, men nei!

Jeg har søkt litt rundt om sopp på penis. Men veldig lite konkret info syntes jeg, alt er litt vagt.

Smittes det ved sex?

Hvis man har fått det, hvor stor er sjangsen for å drite seg ut om man konfronterer en tidligere partner? (med tanke på at det ikke er 100% sikkert at du har fått det via sex?)

Hvilke symptomer kan man få? (Hvilke har du hatt?)

Hvordan bli kvitt det?

Trodde jeg hadde brukbar kunnskap rundt dette, men tydeligvis ikke.

Takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har bruker her, men nei!

Jeg har søkt litt rundt om sopp på penis. Men veldig lite konkret info syntes jeg, alt er litt vagt.

Smittes det ved sex?

Hvis man har fått det, hvor stor er sjangsen for å drite seg ut om man konfronterer en tidligere partner? (med tanke på at det ikke er 100% sikkert at du har fått det via sex?)

Hvilke symptomer kan man få? (Hvilke har du hatt?)

Hvordan bli kvitt det?

Trodde jeg hadde brukbar kunnskap rundt dette, men tydeligvis ikke.

Takk.

Hei.

Sopp er først og fremst dermatologisk og er ikke reknet som SOS. Selv om SOS er "under" dermatologi.

Sopp er vanlig i huden og er infeksiøst for folk med nedsatt immunforsvar, først og fremst.

Av og til kan en får gjærsoppinfeksjon, det kalles for "kandidasis" fra Candida Albicans.

Symptomene for mykosis(sopp infeksjon) varierer fra type til type, men de vanligste kliniske symptomene er misfarge og puritt/dermatitt. Søk på wikipedia.

Behandling er først og fremst medikamentelt.

Men, efaringsmessig, kommer dette spørsmålet pga. taglkjertlerproblemer.

Hvis du har et problem med hvite "prikker" rundt og under glansen (penishode), så er det mest sannsynlig det som er nevnt (taglkjerteler).

vaio :wee:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...