Gå til innhold

Har funnet et brukt snowboard, trenger vurdering


gnav

Anbefalte innlegg

Tenkte å skaffe meg snowboard. Prøvde å stå sist helg og ble frelst. Men jeg har ikke peiling på snowboard, så jeg vet ikke hva en bør se etter. Jeg liker å kjøpe noe skikkelig når jeg først kjøper meg ting.

 

Har surfet litt rundt på Finn, og funnet et i nærmiljøet. Hva tror dere om denne pakken her?

 

Edit: Jeg fant også denne pakken.

 

Edit2: Kan også nevne at jeg er 178 høy og ca 80 kg, hvis det har noe å si.

Endret av gnav
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tenkte å skaffe meg snowboard. Prøvde å stå sist helg og ble frelst. Men jeg har ikke peiling på snowboard, så jeg vet ikke hva en bør se etter. Jeg liker å kjøpe noe skikkelig når jeg først kjøper meg ting.

 

Har surfet litt rundt på Finn, og funnet et i nærmiljøet. Hva tror dere om denne pakken her?

 

Edit: Jeg fant også denne pakken.

 

Edit2: Kan også nevne at jeg er 178 høy og ca 80 kg, hvis det har noe å si.

 

Så jo greit ut det.

 

Et snowboard skal gå opp til ca. hakepartiet ditt i høyde. Vekt er vel ikke noe du trenger tenke på. Dette har mer med spenn i brettet å gjøre, men siden dette er ditt første brett så vil du nok ikke merke noe til det.

 

Vær sikker på at bindinger og slikt fungerer. Ikke det at det er så dyrt med nye bindinger, men greit at det du kjøper er i orden. På et førstegangsbrett har det vel heller lite å si hvilket merke det er. God kvalietet er jo en fordel, og det så ut som om disse brettene holder en god standard.

 

Den billigste pakken så jo grei ut, men hør med selger hva den skaden på bindingen er (bilder). Riper under brettet, og det hakket som ble nevnt, er småting. Så lenge det ikke er snakk om sprekker eller en knekk, så er det kosmetiske ting som du kan preppe bort.

 

Ser at du bor i Sandnes/Stavanger området. Du får ha god tur til Sirdalen da, regner med det er der du skal :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for grundig svar!

 

Har sendt mail til begge nå. Vet du ca hvor mye et sett med gode bindinger koster, i tilfelle jeg må kjøpe nye?

 

Stemmer jeg bor i Stavanger ja. Men siden familien har hytte i Sauda er det for det meste der jeg reiser opp. :)

Lenke til kommentar
Takk for grundig svar!

 

Har sendt mail til begge nå. Vet du ca hvor mye et sett med gode bindinger koster, i tilfelle jeg må kjøpe nye?

 

Stemmer jeg bor i Stavanger ja. Men siden familien har hytte i Sauda er det for det meste der jeg reiser opp. :)

 

Nå er det lenge siden jeg kjøpte bindinger sist, men jeg vil tippe der er noen hundrelapper.

 

Men for deg som skal begynne med snowboard så er det greit så lenge det fungerer. Du trenger ikke spytte inn så alt for mye penger før du virkelig har bestemt deg for at dette er noe du vil fortsette med. Nå trenger du bare et brett som virker, og som du kan øve på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...