Arangaras Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Såg nokon som sa om CS: "Det går ikke glatt (100fps) når jeg spiller med 32 spillere på en server med min 1,2ghz bla bla bla..." Er det eitt minstekrav at ein har 100fps? :o Høyrast litt sjukt ut. Har spelt ein del Unreal Tournament og Unreal Tournament 2003 (likte aldri CS), og eg har ikkje hatt noko problem når eg har 60-70fps. Kvifor treng ein så mykje fps når auget ikkje klarar å sjå meir enn 20-30 bilder i sekundet (eller tar eg veldig feil no?) Orsakar for grusomt newbie-spørsmål, men eg har lurt på det her ei stund no. Lenke til kommentar
Totenkopf Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Man trenger vel ikke mer enn 60-70 fps i de fleste spill Og man må vel være ganske fucka for å klage over at det ikke går glatt med 100fps Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Øyet oppfatter MYE mer enn ca. 24 bilder i sekundet, dette er basert på at film har 24FPS, som blir helt feil siden det er en del triks som blir brukt for å simulere bildeovergang etc etc, søk på forumet, er diskutert en del Når det er snakk om 100FPS, så er det gjennomsnittlig FPS, som regel målt med å kjøre en timedemo. FPS kan synke så helt til bunnen og langt over 200 når demoen blir kjørt, men gjennomsnittet blir ikke helt realistisk. Personlig liker jeg å kjøre krevende demoer med mange spillere på skjermen hele tiden. 100fps med 32 spillere på en 1.2ghz, kan like godt være CPU'en som er for svak. Lenke til kommentar
CandyShot Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Jo mer fps det er jo bedre er det Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Uansett hvor ufattelig det høres ut, så la jeg merke til forskjell fra 60 FPS til 100 FPS. CS er vel et av de få spilla som virkelig topper seg selv på 100 FPS. Fleste andre spill går perfekt på alt fra 30-70 FPS. Lenke til kommentar
CandyShot Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Vil nå påstå at det er en kvalitets grense for fps spill ved ca 40-50 fps. q3 standaren er hvertfall 125fps;bare herpa cs som ikke mekker mer enn 100 Lenke til kommentar
Stealth Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 CS går MYE glattere med 100fps.. siktet går raskere inn, etc.. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 i cs er det veldig små marginer, når du ser en fiende må du reagere så fort du kan og få siktet plassert på han så fort du kan og skyte så fort du kan, den første kulen er avgjørende, treffer du fienden med en kule før han skyter så blir hannes aim ødelagt og han vil slite med å ta deg. det er nok ikke så veldig mange hundredels sekunder forskjell imellom dine og fiendens første skudd, så ping og fps har veldig mye å si. spiller jeg imot folk med over 200 ping er det som å plukke bær, jeg kan begynne å skyte på de før jeg dukker opp på skjermen deres og noen ganger drepe de om jeg er heldig. stabil og høy fps gjør det lettere å treffe der du vil ganske kjapt. øyet ser ikke forskjell på 1 eller 100 fps når du står iro, men du merker fort forskjell mellom 60 og 100 når du begynner å sikte. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 CS går MYE glattere med 100fps.. siktet går raskere inn, etc.. men så er det den eneste grunnen til å ville ha 100fps oxo da, at siktet går raskere inn...ellers er det ikke no særlig forskjell på bildet.. Lenke til kommentar
vaskiZ Skrevet 25. april 2003 Del Skrevet 25. april 2003 Jeg klarer meg fint med ca. 10-15 fps i Morrowind. Lenke til kommentar
santaclaw Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg klarer meg fint med ca. 10-15 fps i Morrowind. Jeg hadde også så lite fps i Morrowind, men så skrudde jeg av AA da fikk jeg et par mer fps. har litt over 20 ut i det fri og 30-50 inne. Syns ikke det går så bra ute Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. april 2003 Del Skrevet 26. april 2003 Jeg klarer meg fint med ca. 10-15 fps i Morrowind. morowind trenger vel ikke noe særlig fps, men hadde du hatt 10-15 fps i cs så ville de du spilte imot hatt en stor fordel. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 hadde du hatt 10-15 fps i cs så ville de du spilte imot hatt en stor fordel. Ånei!! Hadde ikke hvert lite laggy d! Lenke til kommentar
gaffa Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 unreal har noe som heter motionblur, noe som glatter ut bevegelsene så man ikke ser hakkinga ved lavere fps. kan ha noe med det å gjøre ? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Klarer meg fint når det er over 60 fps i alle spill jeg... :wink: Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Klarer meg fint når det er over 60 fps i alle spill jeg... :wink: Jeg og.. Lenke til kommentar
tåa Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg skjønner ikke poenget med å spørre hvor høy FPS man trenger for at et spill skal gå glatt. Er man fornøyd selv, er saken grei. :wink: Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Jeg skjønner ikke poenget med å spørre hvor høy FPS man trenger for at et spill skal gå glatt. Er man fornøyd selv, er saken grei. :wink: Enig, smak og behag! Lenke til kommentar
TCi Skrevet 27. april 2003 Del Skrevet 27. april 2003 Om spill går glatt eller ikke er også avhengig av om spillet er optimalisert for en hvis fps. Grunnen til at spill hakker eller rykker er fordi fps'en kommer under en minimum grense som spillet har. For at et spill skal gå glatt bør det helst ligge rundt 60fps. Men dersom et spill er optimalisert for 30 og ligger rundt der skal det og gå glatt... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå