Disorder Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Skrives det ann eller an? Som i "Det går ikke ann/an" Lenke til kommentar
Beatnik Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hadde det ikke vært greiere å bare slå det opp i ei ordbok enn å håpe at noen svarer (riktig) i et forum? Akurat denne gangen kom svaret både kjapt og riktig, men det er jo ikke alltid det skjer. Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Einig. Sånne ting kan du kjapt og enkelt slå opp i ordbok. http://www.dokpro.uio.no/ordboksoek.html Lenke til kommentar
portedbowl Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Jeg satt pris på at han ikke slo opp i ordbok. fordi da hadde ikke denne diskusjonen vært første søk når jeg googlet "an eller ann", 7 år senere til å med. :-) 5 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 27. oktober 2015 Del Skrevet 27. oktober 2015 Jeg satt pris på at han ikke slo opp i ordbok. fordi da hadde ikke denne diskusjonen vært første søk når jeg googlet "an eller ann", 7 år senere til å med. :-) "med" er ikke et verb, så da blir det "til og med". 1 Lenke til kommentar
Duvakin Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Jeg satt pris på at han ikke slo opp i ordbok. fordi da hadde ikke denne diskusjonen vært første søk når jeg googlet "an eller ann", 7 år senere til å med. :-) "med" er ikke et verb, så da blir det "til og med". En annen fordel med forum over ordbok er alle ildsjelene som vil hjelpe deg videre med grammatikken. 2 Lenke til kommentar
Mouge Skrevet 29. juni 2020 Del Skrevet 29. juni 2020 Slå opp i en bok for å finne svar. Det var tider det :) Det går nok ikke AN i dag Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 29. juni 2020 Del Skrevet 29. juni 2020 Ja, filosofien blir at hvis alle bare skal bruke google, så kan man jo legge ned hele forumet. Da får vi ingen plass å diskutere obskure ting man ikke finner på google. Så det er bare bra at folk spør om alt mulig rart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg