Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jente som spiller hard to get, eller bare ikke interessert?

Gjest Malley

Anbefalte innlegg

Gjest Anondeliv

Okey, så er en jente jeg har blitt kjent med som jeg virkelig ikke skjønner meg på.

Så hun for første gang på skolen, og ble helt satt ut over hvor skjønn hun var, (dette er vgs, jeg går siste året og hun går første). Jeg la merke til at hun så på meg en del, og når jeg så på hun smilte hun tilbake.

Det tok meg ikke lang tid før jeg kontakten hun, og hun ga meg msnen sin uten å nøle.

Her merket jeg fort at norsk grammatikken ikke var på topp (hun er ikke norsk), men det var kjemien, så hvem bryr seg. Jeg har prata med nok jenter til å vite når de er interessert eller ikke, og denne jenta var helt klart interessert. Hun stilte mange spørsmål og prata mye, jeg fant fort ut at dette ikke var en jente som var spesielt "festglad" og hadde ikke hatt noe særlig med kjærester i fortiden, og trolig en jomfru. Passer meg fint, selvom det ikke er samme personlighet som jeg har.

Men nå kommer problemet, vi har prata sammen en 5-6 ganger over msn. Sett hverandre et par ganger på fritida, og hun har takket ja til å bli med på en date med meg (bare helt umulig å finne et tidspunkt som passer grunnet jobb og skole -.-).

Men hun prater aldri til meg _først_. Det er alltid jeg som tar opp kontakten på msn, eller som må gå bort for å prate med henne. Ting går helt fint når jeg først gjør det, men jeg vil ikke virke needy eller masete. Så noen dager prater jeg ikke til hun i det hele tatt, selvom vi begger pålogget. Men hun prater jo heller ikke til meg så...

Kan det være at hun er sjenert? Fordi jeg er eldre? Fordi hun skriver dårlig norsk?

Jeg er fullt klar over at jeg overanalyserer, men greier ikke å få hun ut av huet mitt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
( .... )

Kan det være at hun er sjenert? Fordi jeg er eldre? Fordi hun skriver dårlig norsk?

Sjenert ja, det er vel det som er greia. Det kan også være at hun er 'hard to get' som du sier. Kan hende hun leker kostbar, fått det som tips fra venninene sine, hva vet jeg/du?

Jeg foreslår at du spørr henne, men ikke på en 'sint måte'.

Er vel ikke fordi hun skriver/snakker dårlig norsk, men hvis det er dette, så får du bare prøve og vise ho at du ikke bryr deg om dette.

... Og at du er eldre, ser jeg ikke på som noe stopper for å kontakte deg (først).

Lenke til kommentar
Gjest Anondeliv

Ja, har tenkt på det..

Men bare ser ikke ossen det kan komme ut på en positiv måte i det hele tatt;

"Hei, hvorfor prater du ikke til meg?" Høres jo maks desperat ut.. Ville nok ikke formulert meg på den måten, men du ser vel poenget!

Lenke til kommentar
Gjest anondeliv

Ja mulig.. Og kanskje slenge med no "du gjør det vanskelig for meg å bli bedre kjent!"

Hmm, jotakk, vil teste det ut.

Lenke til kommentar

Det kan hende hun spiller hard-to-get, og det kan også hende hun kun er sjenert. Hun har i hvert fall gitt deg klare tydelige tegn på at hun liker deg, så her er det bare å fortsette.

Desverre er normen i dag at gutta er de som skal ta initiativ, og jentene som skal bli jaktet på og sjarmert i senk av prince charming.

Bare fortsett med det du holder på med. :) Hvis hun ikke ville hatt noe med deg å gjøre ville hun ikke svart.. Og ikke minst ville hun ikke sagt ja til en date. ;)

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk.

Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

Lenke til kommentar

Hvis hun faktisk sa ja til en date så går jeg ut ifra at hun er interisert i deg, men vil bare si at jeg har flere kompiser / venninner som har brent seg på at de tror gutter / jenter spiller 'hard to get'. Har også selv blitt spurt om jeg spiller hard to get, men har aldri gjort det med vilje :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...