Gå til innhold

[Løst]N95 8gb vs N85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei!

trenger hjelp til og velge ny mobil....

det står mellom n85 og n95 8gb...

Steve Litchfield har mange youtube filmer(smartphone show) og han tester allverdens med telefoner.. Og i han sin toppliste har han n95 8gb blandt top 7.. Han har utrolig peiling og vist han sier det er en knall god telefon for pengene, så ville jeg valgt den..

Lenke til kommentar

N95 er i utgangspunktet en knallgod telefon som har alt av teknologi. Desverre så har den for dårlig byggekvalitet. - slideren er som kjent veldig ofte slarkete out of box, og er den ikke det, så blir den det. Ellers knallgod på det meste. Den andre mobilen kjenner jeg ikke til.

Lenke til kommentar

jeg har hatt n95(den ordinære) og savner den ikke

N85 havnet jeg borti tilfeldig og er veldig fornøyd med den, siden den har mer utstyr og bedre skjerm(litt mindre , men oled) så er jeg ikke i tvil om at N85 er valget

Den er også mindre og et hav penere å se til

8gb er det også :-)

Lenke til kommentar
Mitt nye mobilvalg ble N95 8GB for 2 uker siden. Synes også at det var for mye slerk og plastikk på N85.

All nokia telefoner er bygd av 4 åringer med tanke på utvendig kvalitet

Mulig gamle N95/8gb er forbedret siden lansering,men hverken min eller dagens kollegaer sine n95/8gb har mindre slark enn min har :cool:

Lenke til kommentar
ok, da trur jeg nåkk at n95 blir valget...

men det var en på jobben som anbefalte meg c905!

er det noen som har peiling på om den er bedre enn n95??

Det eneste er vel at C905 har xenonblitz noe som N95 ikke har. Men det er en tråd i forumet om at C905 telefonene sprenger høytalerne veldig lett. Og noen knapper svikter etter ukers bruk.

Lenke til kommentar
ok, da trur jeg nåkk at n95 blir valget...

men det var en på jobben som anbefalte meg c905!

er det noen som har peiling på om den er bedre enn n95??

Det eneste er vel at C905 har xenonblitz noe som N95 ikke har. Men det er en tråd i forumet om at C905 telefonene sprenger høytalerne veldig lett. Og noen knapper svikter etter ukers bruk.

så da børr jeg velge n95 8gb da??

Lenke til kommentar

Jeg ville valgt N95 8GB hvis det er et valg du akkurat nå må ta ellers så ville jeg ventet til N86 som kommer om noen få dager.

Har nå hatt N95 8GB i 2 uker og det som er trekke ned på er:

- Litt slerk (men ikke så mye som N85)

- Filoverføringen er meget treg da den kun støtter USB1.1 (Pleier å gjøre noe annet når jeg kopierer mye på den).

Endret av Duqe
Lenke til kommentar
Jeg ville valgt N95 8GB hvis det er et valg du akkurat nå må ta ellers så ville jeg ventet til N86 som kommer om noen få dager.

- Filoverføringen er meget treg da den kun støtter USB1.1 (Pleier å gjøre noe annet når jeg kopierer mye på den).

Hvor mye tror du/andre at den vil koste?????

Og har den bedre lyd enn n95??????

og forresten så på nokia sine hjemme sider og så på n96 er den bedre enn n95 og eventuelt n86

Endret av ch0595
Lenke til kommentar

N96 ville jeg ikke satset på, 4 av 4 N96 på jobben er til reperasjon pga software og hardware feil. Den er også fysisk større enn N95 8GB og teknisk sett så er den ikke noe særlig mer enn N95 enn at den også har støtte for MicroSD.

Om N86 har bedre lyd enn N95 aner jeg ikke, men prisen kommer vel til å ligge på ca 4000kr.

Lenke til kommentar

Okey....

Men nå har jeg bestemt at det ikke blir n96 eller n85 som dere sier....

Men hva og søkte på tester og fann n82 som er like bra som n95 men eneste forrskjelen er at n95 har INF(infrarød eller hva det heter) og da er spørrsmåle hvilken mobil av de tåler mest.. (mest solide bygge kvalitet)..

Endret av ch0595
Lenke til kommentar
Okey....

Men nå har jeg bestemt at det ikke blir n96 eller n85 som dere sier....

Men hva og søkte på tester og fann n82 som er like bra som n95 men eneste forrskjelen er at n95 har INF(infrarød eller hva det heter) og da er spørrsmåle hvilken mobil av de tåler mest.. (mest solide bygge kvalitet)..

N82 har Xenon blits, noe som gjør bildene bedre i litt dårlig lys osv, enn N95. N95 er en slider mobil, vil tro den er mer utsatt mot skade, enn N82 er om du ville mistet den i bakken...

.

Endret av ksvens1
Lenke til kommentar

Du skriver at N86 kommer om noen få dager. Er det neste uke ellet flere måneder til?

Lenke til kommentar

Du skriver at N86 kommer om noen få dager. Er det neste uke ellet flere måneder til?

den kommer i neste måne

Lenke til kommentar
Hei!

trenger hjelp til og velge ny mobil....

det står mellom n85 og n95 8gb...

N85, en vesentlig nyere og mer elegant telefon. Jeg har brukt N95 mye i jobb og fordelen er en tanke større skjerm. Jeg er dog overhodet ikke fornød med lyden og byggekvaliteten på N95 er, som det sies over, som noe fire-åringer har satt sammen. N85 er bedre, men ikke best. OLED skjermen er dog veldig god. I tilegg har den et voldsomt mye renere og praktisk bedre design, men avrundede kanter og en bedre fremtoning. N95 er som å sammenlikne en Cadillac fra 70 tallet med dagens Audi A4 (N85). N95 er utgammel og bør få lov til å være det i fred.

Dog, jeg skal aldri røre en Nokia telefon igjen inntil de hoster opp byggekvalitet. N82, N95, E66 mfl har vist seg å være fullstendig søppel. Kjøp heller et annet merke.

Lenke til kommentar

N85 er både bedre,nyere og penere enn de resterende telefonene nevnt her.

Vent gjerne på n86, den tar jeg selv om jeg sitter med n85 i dag.

Å dra inn n82 er en like kjedelig diskusjon som Iphone diskusjonene

Den Xenon blitsen får ikke en av nokias kjedeligste modeller til å bli mere attraktive

Det blir som Otto Jespersen en gang sa: John Arne Rise blir ikke mye vakkrere om du pakker han inn i sølvpapir

Gå for N85 eller vent på N86

En dag vil du kanskje selge dem å da får du ingenting for en n82 og kanskje en 1000 lapp for n95`en din

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...