Rudde Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Ehh,, jeg har brukt litt Ubuntu og Linux Mint men jeg fikk en seedbox med KDE 3.5 og syns det var mye bedre en Ubuntu og Linux Mint når jeg googlet OS'et fant jeg bare sånne HTTP install greier å aner ikke hvordan jeg bruker det :S Fins det ikke noe .iso fil eller noe lgnende jeg kan laste ned å innstalere? Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hei. Nå vet jeg ikke hvordan det er med Ubuntu/Mint, men i Arch skal det være så enkelt som å kjøre pacman -S kde og du trykker y (For Yes) og den skal installere KDE. Det er mulig at noe av det samme gjelder for Ubuntu/Mint. Her er det en guide for det iallefall og installere KDE 4.2 under Ubuntu: http://www.cyberciti.biz/faq/ubuntu-linux-install-kde-42/ Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Så KDE 4.2 er ikke en egen distrubisjon det er bare en "pack" til ubuntu? Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 http://www.kubuntu.org/ ? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Så KDE er Kubuntu? Trodde dette var KDE jeg. SKal sjekke det ut i morra Endret 19. mars 2009 av Rudde93 Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg skal ikke være for skråsikker nå, men jeg TROR ikke Ubuntu/Kubuntu har kommet i stabile versjoner med KDE 4 enda. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Nei, nei men jeg trenger ikke et system som skal stå ett år i strek enda. Bestilte nettopp en Kubuntu CD. Lenke til kommentar
Erlendz Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Nei, KDE er ikke Kubuntu. Kubuntu er en utgave av Ubuntu som kommer med KDE istedenfor Gnome. Lenke til kommentar
Del Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Prøv denne: http://cdimage.ubuntu.com/kubuntu/releases/jaunty/alpha-6/ anbefales Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 alpha høres ikke helt trykt ut.. Lenke til kommentar
Del Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Det er den mest stabile KDE4 jeg har kjørt så langt. Funker supert på min laptop. Lenke til kommentar
h3st Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Så KDE 4.2 er ikke en egen distrubisjon det er bare en "pack" til ubuntu? Stemmer. KDE er som Opera, Firefox, GNOME, winamp og alt mulig annet bare en applikasjon (eller, i dette tilfellet, et sett med applikasjoner), ikke en distro. (KDE = K Desktop Environment.) Lenke til kommentar
Smif Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) (KDE = K Desktop Environment.) Forkorte forklaringen av en forkortelse.. (who can blame you..?) K (kanskje) = cool ? hvem vet? Er ikke grenser til rekursivt, de går så dypt at de ikke finner ut hva det opprinnelig stor for. (hvis det stod for noe...) Logikken blir så logisk at det blir ulogisk, eller noe Iallefall bra de er konsekvente med døpingen av andre K programmer. Endret 19. mars 2009 av Smif Lenke til kommentar
h3st Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (KDE = K Desktop Environment.) Forkorte forklaringen av en forkortelse.. (who can blame you..?) K (kanskje) = cool ? hvem vet? Er ikke grenser til rekursivt, de går så dypt at de ikke finner ut hva det opprinnelig stor for. (hvis det stod for noe...) Logikken blir så logisk at det blir ulogisk, eller noe Det stod opprinnelig for 'Kool Desktop Environment', ja, men nå er det bare K. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå