Landstad. Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 syns det her er litt rart, jeg har boota pcen min, med windows xp og ubuntu. jeg laster den countrer strike source på begge her er historien når jeg laster ned på windows 160 kb.s linux ubuntu laster jeg ned på 250 kb.s og bruker samme internett tcp tilkobling, men jeg skjønner ikke hvorfro det går så mye fortere på windows har jeg aldri lastet ned mer en 160 kb.s men så så jeg nå at på linuxen går det på 250kb.s noen som veit hvorfro? noe med nettverkdriver? men uanset skal det ikke være noe forskjell fordi linja er jo bare på 160 kb.s noe som det altid har vært. noen som har vært borti noe lignende? Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Tipper det har noe med driverne og noen daemons å gjøre. Ingen ide selv. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Er temmelig fersk på Linux-fronten selv, men har hele tiden hatt en inntrykk av at filbehandling (altså kopiering, flytting o.l.) generelt er langt mye mer effektivt i Linux enn Windows. Har merket dette over LAN også, men at det skal gå såpass mye raskere mot internett, var en raritet. Du sier laster; mener at det i Windows XP er en maks grense på 10 samtidige nettilkoblinger (kan fikses), kanskje det har noe med det å gjøre... Endret 20. mars 2009 av Mad Wolf Magnux Lenke til kommentar
Landstad. Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Du sier laster; mener at det i Windows XP er en maks grense på 10 samtidige nettilkoblinger (kan fikses), kanskje det har noe med det å gjøre... Men det som da er rart igjen ar at jeg laster ned med windows hos en kompis med 400 -500 kb.s :S rare greier,. men HAPPY i dag fikk jeg live cdene fra ubuntu.com:D bare litt offtopic Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 kan være at linjen du lastet ned med var i bruk av andre Lenke til kommentar
Landstad. Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 kan være at linjen du lastet ned med var i bruk av andre jeg har tcp og bare 2 ledninger ute av modemet, en til stasjoner og en til laptopen. den stasjonere var av hele tiden. men uansett har hatt windows i 2-3 år uten å lastet ned mer en 160.kb Lenke til kommentar
fluefiskern Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 http://www.speedguide.net/downloads.php skal du teste på din windows maskin Sett MTU lavere enn 1500 og velg hastigheten du skal ha fra din leverandør, evnt prøv deg litt frem. Så skal du se det blir endring muligens Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Vil gjette på driverproblem eller brannmur / antivirus. Prøv å oppdatere nettverksdrivere, og slå av brannmur og lignende for å se om det gjør noen forskjell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå