Tomprofil Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Ja, nå var jeg så heldig å bli stoppet av politiet, som mente det var noe rart med eksospotta på scooteren min. Etter en time på veien, og ca. 2 mil, så var enden på eksospotta rødglødende, så da fikk jeg like greit et pålegg om å få sjekket scooteren av biltilsynet innen ti dager. Tror vel det var mest fordi de trodde at det var en trimpotte, noe det ikke er... Men da lurer jeg på om et pålegg kommer på rullebladet, eller? Personlig ville jeg ikke tro det kommer på rullebladet, for jeg er ikke tatt for noe ulovlig eller fått et forelegg/bot, men fikk høre av et par kamerater at det kan komme på rullebladet... Så, da spør jeg dere, hva skjer? Er det bare å få sjekket scooteren hos biltilsynet, og fortsette å kjøre som vanlig, uten å få noen merknader på rullebladet? Lenke til kommentar
Tomprofil Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Lurte på enda en ting. Jeg kommer mest sannsynlig ikke til å få den til biltilsynet før på mandag. Kan jeg bruke den i mellomtiden, eller bør jeg la den stå til den har vært inne til sjekk? Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Dette kommer IKKE på rullebladet. Du kan bruke scooteren i mellomtiden. Du hadde visst det, om du ikke hadde lov, for da hadde du fått et bruksforbud. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Pålegg om inspeksjon hos biltilsynet gir IKKE noen form for anmerkning på rulleblader. Du kan i ekstreme tilfeller få pålegg om inspeksjon om du kjører med en død lykt, så ingenting å bekymre seg for! Endret 20. mars 2009 av Osse-Mon Fjernet off-topic Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Off-topic er fjernet. Samtidig minner jeg folket på at når man kommer over brudd på retningslinjene bruker man "rapporter-knappen". Man skal ikke informere om at man har brukt "rapporter-knappen" i tråden, da dette er off-topic og et brudd på retningslinjene i seg selv. Dessuten dobbler det arbeidet moderator må gjøre i tråden. (Og som vanlig skal ikke denne posten kommenteres, send evt. en PM) Lenke til kommentar
Tomprofil Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Takk for svarene. Kommer ikke til å få den til biltilsynet før på mandag-tirsdag uansett, så da kan jeg få kjørt til venner i helga likevel:) Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 (endret) Jeg hadde samme problemet, var choken som ikke fungerte skikkelig. Dette var også på original potte som ble rødglødende. Si fra om du fikk den godkjent hos biltilsynet. Endret 21. mars 2009 av eatshorts Lenke til kommentar
Tomprofil Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Nytt dilemma... Ei venninne lånte scooteren i går (ho har lappen på bil, og jeg hadde gitt tillatelse til det), og hun skled på isen. Nå er venstre speil knekt av, og hele rattet er skeivt, og jeg er ikke sikker på om vi rekker å fikse det før sjekk, om vi får innkalling i begynnelsen av uka... Hva skjer da? Vi må jo gi klar beskjed om at scooteren ikke brukes før dette er fikset, og at dette er en skade som er kommet nå nylig, men vil det ha innvirkning på sjekken? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Sannsynligvis får du anmerkning på alt som er feil, og må vise den igjen. Forresten: Man låner aldri tohjulinger til folk som ikke kan kjøre tohjuling, uansett hvor mye billappen de har. De har lov å kjøre, men de kan det ikke. Lenke til kommentar
eriik Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) Nå har du et problem:P Det er påbudt med venstre speil og styre skal være rett så det burde du klare å fikse før sjekk. Du får vel egentlig bare en liten bot hvis du ikke får det fikset. Det ordner seg nok:) Endret 22. mars 2009 av eriik Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Nå har du et problem:P Det er påbudt med venstre speil og rattet skal være rett så det burde du klare å fikse før sjekk. Det kommer nok ikke på vadelet så på det området kan du ta det rolig. Du får vel egentlig bare en liten bot hvis du ikke får det fikset. Det ordner seg nok:) 1. En moped har ikke ratt. 2. Hva er vadelet, "som det ikke kommer på"? 3. Vegvesenet kan ikke gi bot. Lenke til kommentar
eriik Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 (endret) 3. Vegvesenet kan ikke gi bot. Politiet kan gi bot Endret 23. mars 2009 av TSP Fjernet unødvendig sitering, samt unødvendig provosering Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) Gjaldt ikke dette en moped som skulle vises hos biltilsynet, da? Endret 23. mars 2009 av TSP Fjernet unødvendig sitering Lenke til kommentar
Tomprofil Skrevet 23. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2009 Skrivefeil av meg, sorry. Høyrespeil knakk av, men det fikk vi sveiset og satt på igjen, så det er som det skal. Har fått rettet opp rattet, men er fortsatt litt skeivt, men får høre med noen litt sterke som kan vri det på riktig plass. Ellers er scooteren tilbake til det normale endelig, så er det bare å få den sjekket:) Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Er det ikke slik at politiet bare kan gi forelegg, mens det er opp til retten å gi bøter? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 24. mars 2009 Del Skrevet 24. mars 2009 Er det ikke slik at politiet bare kan gi forelegg, mens det er opp til retten å gi bøter? Forenklet forelegg kan gis av polititjenestemann, forelegg gis av politijurist, bot idømmes av domstolen. Forelegg og bot har samme virkning (oppføring i strafferegisteret), forenklet forelegg har ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå