Gå til innhold

Remote Desktop / Eksternt Skrivebord - Alert

Anbefalte innlegg

Hei. Har et litt underlig problem.

Har en XP maskin gående 24/7 hjemme. Når jeg kobler til med denne på jobb så får jeg følgende melding:

[Window Title]

Tilkobling til eksternt skrivebord

[Content]

Eksternt skrivebord kan ikke bekrefte identiteten til datamaskinen du vil koble til. Dette problemet kan inntreffe hvis følgende forhold foreligger:

1) Den eksterne datamaskinen kjører en versjon av Windows som er eldre enn Windows Vista.

2) Den eksterne datamaskinen er konfigurert til å støtte bare RDP-sikkerhetslaget.

Kontakt nettverksansvarlig eller eieren av den eksterne datamaskinen for å få hjelp.

Vil du koble til likevel?

[Ja] [Nei]

Har derimot aldri fått det hjemme med samme script (der et domene med DNS-forwarding er byttet ut med lokal IP) hjemme.

Men etter en re-installasjon av Vista Business x86 så får jeg denne meldingen hjemme også (fikk den ikke før jeg skiftet harddisk og dermed måtte re-installere).

WAN.rdp og LAN.rdp er de samme filene både på jobb og hjemme, og også identiske i henhold til hva de var på den gamle harddisken.

Noen ideer?

Kan evt. poste hele .rdp filene om det skulle hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er fullstendig klar over at jeg får denne meldingen fordi maskinen jeg prøver å koble til er eldre (XP) enn den jeg som jeg prøver å koble til ifra (Vista), men jeg spør fordi jeg ikke hadde dette problemet før jeg skiftet harddisk på Vista maskinen.

Samtidig, på jobb har vi XP, så der er XP like gammel og samme versjon i begge ender, får likevel denne meldingen.

Det må da være mulig å unngå denne meldingen hver eneste gang slik jeg slapp med den forrige disken (som også hadde Vista).

Eneste forskjellen på før (som ikke hadde denne meldingen) og nå er at Vista er installert på nytt. Hvordan blir jeg kvitt denne irriterende meldingen?

Lenke til kommentar

Fant ut av det.

Begge maskinene hadde samme brukernavn på Administratorkontoen, så når jeg logget inn med 'blabla' så fikk jeg denne advarselen, når jeg derimot bruke "annen konto" og skrev inn brukernavn manuelt (fortsatt samme brukernavn) så slapp jeg denne advarselen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...