Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Stortærne mine er vonde og knekker

kaolla89

Anbefalte innlegg

For en ganske god stund sia jobba jeg som servitør, og da flyr man masse frem og tilbake.

Problemet var at jeg hadde tatt på meg for små sko!

Sånne sko som du ikke legger merke til med en gang at er for små, men etter noen timer kjenner du det veldig godt på beina!

Jeg fikk selvfølgelig veldig vondt i beina av å fly rundt med de skoene i en god del timer som servitør...

og noen dagere senere begynte stortærne mine å bli merkelige...

når jeg tar tak i tåa, og liksom drar i den litt oppover. eller bare presser tåa mot veggen eller gulvet, eller bare strekker på den....

så kommer det alltid sånn knekkelyd!

(gjelder begge stortærne da foressten)

idag har den ene stortåa mi gjort skikkelig vondt!

og når jeg la meg i senga litt tidligere idag, så ble tåa mi dytta bort i senga, og da knakk det drithøyt.. og jeg kjente det jo, og det gjorde dritvondt!!

jeg pleier vanligvis å kjenne at d knekker, men nå gjorde det ekstra vondt, og det gjør litt vondt i tåa enda :S

har hatt sånn vondt før men begynte liksom ikke å tenke på før nå at kanskje det er et problem?

jeg vet jo om folk som knekker med fingrene sine og sånn, det er jo normalt det?

men hva kan dette være? dette med tærne mine?

jeg vet ikke så mye om åssen det ser ut inni en tå, men jeg tror noe der inne (bein?) kan ha blitt dytta litt bakover og liksom bare rota litt til der inne..

siden jeg gikk med for trange sko..

jeg kan bare 'vifte' med stortåa opp og ned og det kommer knekkelyder hver gang...

det er forresten rundt ett år sia jeg gikk med de trange skoa >.<

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja :)

i mitt tilfelle er det ihvertfall veldig irriterende. kjennes ut som tærne blir stive, så jeg må liksom alltid bevege på de. samtidig som jeg har litt tvangstanker, så jeg kan bli besatt av ting ganske ofte xD så tå-knekking skjer ganske ofte. til irritasjon for kjæresten min når jeg sover over hos han xD

og det er jo vondt og, spesielt idag :/ irriterende.

Lenke til kommentar

Når det knekker i ledd er det fordi det oppstår et vakum. Alle ledd i kroppen er innkapslet og smurt med leddvæske som skal sørge for at beinene og senene ikke skrapes ned. At leddene knekker er helt naturlig, da leddvæsken forflytter seg inne i innkapslingen. Mye aktiv knekking kan dog føre til leddskader og ubehag i leddene, så det anbefales å ikke knekke om man selv gjør det.

At tærne dine knekker spesielt mye kan være fordi du brukte de små skoene. Leddene dine ble kanskje litt forskjøvet, vridd eller strekt, dermed knekkingen. Om det ikke blir bedre over tid, ville jeg ha spurt legen din om det.

Har selv et kne som knekker hver gang jeg bøyer det, men uten noen form for smerte. Mystiske greier egentlig.

Lenke til kommentar

Helt normalt at de knekker, men hvis det gjør veldig vondt ved vanlige bevegelser ville jeg oppsøkt lege.

Selv så knekker de aller fleste ledda i kroppen min drithøyt. Høres ut som om leggene knaser når jeg går enkelte ganger.

Nå har jeg lest om dette før, og det er vist nok ikke være direkte farlig å knekke, men hvis man bevist knekker veldig mye kan det føre til at ledda blir "slitne" og etterhvert slitte. Jeg har i perioder vært avhengig av å knekke nakken, som ikke er et positivt sted å knekke, og da har jeg blitt sinnsykt sliten i nakken, og etter en nattssøvn har jeg blitt stiv og fått vondt i naken. Dette skjer nok med andre steder også. Ergo, overdreven og bevist knekking, ikke gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...