Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som har erfaring med å få/ha piercing i navlen?

wood nymph

Anbefalte innlegg

Heihei! Ja, som emnetittelen sier lurer jeg altså på om noen kan fortelle om erfaringer de har med å få/ha piercing i navlen? Jeg tenker på å få det snart, men tenkte å høre litt på andres meninger først. Gjør det veldig vondt? Er det mange som får betennelse? Gror hullet igjen når man har tatt ut piercingen? Takker for alle svar! :)

Håper jeg har posta denne riktig. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

smerte er veldig individuelt...

men jeg ihvertfall, syns ikke navlepiercing var for ille... det varer uansett bare i ett sekund, også er det over!

det er så utrolig verdt det!

rens den 2 ganger om dagen. jeg brukte klorhexidin.

ikke ta så mye på den i begynnelsen, og man skal visstnok ikke trene så mye (sånn så piercingen kommer i bevegelse) den første tiden heller.

det er også forskjell på folk hvor fort hullet vil gro igjen.

men om du tar den ut etter kort tid vil hullet gro igjen ganske fort.

mindre sjangse for at det vil gro igjen om du har hatt hull der lengre.

to veninner av meg har fått betennelse der, men det er fordi de ikke renset! de renset kanskje sånn en gang annenhver uke....

rens to ganger hver dag i 3-4 uker (? husker ikke akuratt hvor lenge xP)

Lenke til kommentar

Gjør det veldig vondt?

Du stikker en nål gjennom der. Selvsagt gjør det vondt.

Er det mange som får betennelse?

Ja. Generelt sett er det alt for mange tullinger der ute uten peil på hygiene. Så, ja, det er mange som får betennelse. Du, derimot, kan lett unngå det ved å følge piercerens anvisninger OG IKKE PELLE!!!!!

Gror hullet igjen når man har tatt ut piercingen?

Yessire.

Lenke til kommentar
rens den 2 ganger om dagen. jeg brukte klorhexidin.
Ikke bruk klorhexidin. Vær så snill. Det er sterke saker. Bruk sterilt saltvann. Kjøp det på apoteket- Der har de sånne "porsjonspakker". Og vask området med Dr.Greve Intomvask.

Klorheksidin, pyrisept og lignende gjør som regel mer skade enn gagn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Ja. Generelt sett er det alt for mange tullinger der ute uten peil på hygiene. Så, ja, det er mange som får betennelse. Du, derimot, kan lett unngå det ved å følge piercerens anvisninger OG IKKE PELLE!!!!!

Som Lars sier her, ikke pell. Og ikke gå med ganske "inntilsittende" gensre/bukser mens den gror, så det kan komme bortpå og "plage" piercingen, det liker den ikke. Og prøv å ikke sitte mye bøyd slik at magen presser på eller noe.

Lenke til kommentar

hva slags rensemiddel er vel individuelt også.

jeg har fire piercinger. (tre i ansiktet og en i navelen)

og brukt klorhexidin på alle. alle har grodd helt flott!

men det er mange som anbefaler saltvann, og det er sikkert det som er det tryggeste :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...