Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Min yamaha dt50r...plombering?


Anbefalte innlegg

Hey alle sammen!

 

Jeg har en Yamaha DT50 r 2004 model, problemet er at den forje eieren fjærna plomberingen og deretter ble tatt og mistet skiltene. Jeg var innom min lokale Yamaha butikk og snakka med fyern i disken der, han sa det var godt som umulig å fikse plombering selv (har vært der en gang til senere, da sa en fyr at man kunne putte en skive inni og borre hullet passe størrelse så det fungerte som en sil eller noe?), og at det bare var å kjøpe ny eksospotte. Problemet er at da må jeg kjøpe hele jævla driten, for den kommer ikke i deler. Og hele dritten koster jo 5000kr! Det er jo helt sjukt, dyrere enn en bil-eksospotte.

 

Så det jeg lurer på er om det er noen her som har noen tips til billigere steder eler eventuellt vet om det faktisk går ann å fikse dette selv.

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, det er ikke unvanlig at forhandlere sier sånn for at du skal kjøpe ting hos dem.

 

Det er som han ene fyren sa, sveis fast en liten skive, og borr hull til du har rett fart.

Så kjøper du en dyse som er litt mindre enn den du har(regner med forrige eier bytta).

 

 

Må nesten le over hvor patetiske forsøk de gjør på å lure folk til å sløse tusenvis av kroner hos dem :!:

Lenke til kommentar

Oioi! Så kjappe svar, har prøvd endel andre forumer som har vært helt daue, nå ble jeg glad:P

 

Som sagt takker jeg for svara, dere får det til å høres ganske lett ut hehe.

Men jeg bare lurer på en ting, ettersom skiltene ble klippa så må jo jeg få den registrert... Etter at jeg har fiksa plombering da altså.

 

Kan det skje at de skrur opp og sjekker? og sier at det ikke holder eller noe?

Har null erfaring med noe av dette, ettersom jeg først skal begynne å kjøre nå til sommer, hehe.

Lenke til kommentar

Eksosanlegget skal være E3/E11 godkjent veit jeg iallefall. Denne merkinga MÅ være på plass. Ellers skal selvfølgelig original sylinder, luftfilter, forgasser osv være på plass.

 

Er ikke bare-bare å sveise på plass en plombering. Det letteste er å få lånt anlegget til en annen. Eller du kan ta en sleip en, å kjøpe et godkjent erstatningsanlegg på speedoptions, vise mopeden og levere anlegget tilbake.

Lenke til kommentar

Ah, overså at du hadde det originale. Da er jo selvfølgelig denne E-merkinga der, så da er det seff ikke noe problem å sveise skiva selv.

 

Men jo, de sjekker at eksosanlegget er godkjent og/eller originalt. Husk at det ikke bare er selve farta det går på, men også lydnivå.

Endret av Oppkast
Lenke til kommentar

Ja de gjør det noen ganger, men ikke alltid de gidder.

Kjenner flere som har kommet igjennom med ting som burde vært fikset.

Dog er det forskjellig fra plass til plass, så kan vær han hadde strøket derr hvor du bor.

 

Men ja, som på orginal sylinder så er det merket av, hvor de skal/bør se når den er på sjekk.

 

Og når man stter i plombering vil lyden minske litt også.

 

Og de godkjente trimpottene har vel ikke de merkene?

Kan ikke huske jeg har sett dem iallfall.

Men muligens det er nok med godkjenningspapirer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...