Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Dell Studio XPS 16 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dagen etter jeg bestilte PC'en så stor det i nettbanken at pengene var reservert, og de var trukket fra disponibelt beløp. Men da jeg jeg var på nettbanken i går så var ikke pengene reservert lenger, og de var tilbake på kontoen. Er dette normalt? Noen som vet når man blir trukket? Jeg valgte å betale med kort/VISA.

Dang: Det er vel den samme som jeg har bestilt, gleder meg til den er i hus!!!

de bare så om du kunne betale.

de tar betalingen senere

Lenke til kommentar

Prøvde og finne andre med samme problemet, men fant ikkje andre med samme problemet med 1640 modelen. Det var eit "kjent" problem på 1340 og Studio 15 med varmeutviklinga fekk tastatur, mus osv. til og stoppe og reagere.

Du sa at tastaturet var lite responsivt og? Kan godt vere eit hardware problem eller software problem. Men vill nokk utelukke software problemet siden du har ny instalert Win7 (Win7 funke kjempe på 1640 modelen med driver osv.)

Er det kun under varmeutvikling du har problemet? ikkje med at du kjøre "tunge" programer som sluger enormt mye minne og kan gjere pc-en mindre responsiv.

Du kan nokk ringe inn og forklare problemet sån at ein teknikar kjem løpande med "nye" deler. Men vist du ringe supporten må du nokk ta "Diagnostic" verktøyet og kjøre det for å gjere supporten "glad" før dei vill hjelpe deg angånde problemet. (Tar ca 25 min der den teste minne + CPU og 30 min den andre der den tester systemet)

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Det at tastaturet er mindre responsivt ligger fysisk i tastaturet, tror jeg. Da det er uavhengig av varmen på maskinen. Touchpaden knelte kun under heftig photoshop-arbeid.

Jeg får forresten ikke inn Windows7 på min, ved installering får jeg samme error som man får når det er brennefeil på DVDen - selv om jeg har brukt den før på to andre maskiner, til og med prøvd å installere rett fra ISO-fil uten hell.

Endret av WheelMan
Lenke til kommentar
Dagen etter jeg bestilte PC'en så stor det i nettbanken at pengene var reservert, og de var trukket fra disponibelt beløp. Men da jeg jeg var på nettbanken i går så var ikke pengene reservert lenger, og de var tilbake på kontoen. Er dette normalt? Noen som vet når man blir trukket? Jeg valgte å betale med kort/VISA.

Dang: Det er vel den samme som jeg har bestilt, gleder meg til den er i hus!!!

de bare så om du kunne betale.

de tar betalingen senere

OK, det var jo godt å høre. Jeg begynte å bli litt redd for at det hadde skjedd noe galt med transaksjonen og at ordren var satt på hold.

Lenke til kommentar

Nå har jeg gjort slik du sa, installerte nettverkdriveren fra cd-en. En ting, skjermen har plutselig ikke 1920*1080 oppløsning lenger. Vil dette fikses når jeg installerer skjermkort driveren? Og hvilke drivere trenger jeg fra den dell siden? Skjermkort, hardisk ( dog, det er bare to versjoner der og det virker som begge er for 5400rpm, mens jeg har 7200), Bios, noe mer?

Lenke til kommentar

Alle Dell Studio XPS er laget med kort plass for 3G-kort + sim kort slot in.

Er enig med Wheelman med å instalere alt på nytt.

Kan vere lurt å ikkje slette partisjonen med "Dignostickverktøyet" irreterande prøve å finne den dignostic cd når du virkeleg treng den

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...