WheelMan Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Du og iretere deg over tuchpaden? Den er "pain in the fingers" når pc-en blir "varm" eller synest eg den "fungere" greit. Etter å ha photoshoppet en time blir den såpass varm at den slutter nærmest å fungere, og klikker villt rundt over alt. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 Har ikkje merket at den blir såpass varm at den "slutter" nesten å fungere, meir med at det kjennest ut som fingrane skal svi av. Har du prøvd å instalert den nyaste Tuchpad Driveren? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Jeg har ingen problemer med varme på min, sånn fysisk sett ift mine fingre og bein. Ja, har siste driver. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 Dagen etter jeg bestilte PC'en så stor det i nettbanken at pengene var reservert, og de var trukket fra disponibelt beløp. Men da jeg jeg var på nettbanken i går så var ikke pengene reservert lenger, og de var tilbake på kontoen. Er dette normalt? Noen som vet når man blir trukket? Jeg valgte å betale med kort/VISA. Dang: Det er vel den samme som jeg har bestilt, gleder meg til den er i hus!!! de bare så om du kunne betale. de tar betalingen senere Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 9. september 2009 Forfatter Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Prøvde og finne andre med samme problemet, men fant ikkje andre med samme problemet med 1640 modelen. Det var eit "kjent" problem på 1340 og Studio 15 med varmeutviklinga fekk tastatur, mus osv. til og stoppe og reagere. Du sa at tastaturet var lite responsivt og? Kan godt vere eit hardware problem eller software problem. Men vill nokk utelukke software problemet siden du har ny instalert Win7 (Win7 funke kjempe på 1640 modelen med driver osv.) Er det kun under varmeutvikling du har problemet? ikkje med at du kjøre "tunge" programer som sluger enormt mye minne og kan gjere pc-en mindre responsiv. Du kan nokk ringe inn og forklare problemet sån at ein teknikar kjem løpande med "nye" deler. Men vist du ringe supporten må du nokk ta "Diagnostic" verktøyet og kjøre det for å gjere supporten "glad" før dei vill hjelpe deg angånde problemet. (Tar ca 25 min der den teste minne + CPU og 30 min den andre der den tester systemet) Endret 9. september 2009 av Tj-nome Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 9. september 2009 Del Skrevet 9. september 2009 (endret) Det at tastaturet er mindre responsivt ligger fysisk i tastaturet, tror jeg. Da det er uavhengig av varmen på maskinen. Touchpaden knelte kun under heftig photoshop-arbeid. Jeg får forresten ikke inn Windows7 på min, ved installering får jeg samme error som man får når det er brennefeil på DVDen - selv om jeg har brukt den før på to andre maskiner, til og med prøvd å installere rett fra ISO-fil uten hell. Endret 9. september 2009 av WheelMan Lenke til kommentar
koffa Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Dagen etter jeg bestilte PC'en så stor det i nettbanken at pengene var reservert, og de var trukket fra disponibelt beløp. Men da jeg jeg var på nettbanken i går så var ikke pengene reservert lenger, og de var tilbake på kontoen. Er dette normalt? Noen som vet når man blir trukket? Jeg valgte å betale med kort/VISA. Dang: Det er vel den samme som jeg har bestilt, gleder meg til den er i hus!!! de bare så om du kunne betale. de tar betalingen senere OK, det var jo godt å høre. Jeg begynte å bli litt redd for at det hadde skjedd noe galt med transaksjonen og at ordren var satt på hold. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 wii min kommer i morra bilder kommer Lenke til kommentar
koffa Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Grattis -Night-! Jeg venter fortsatt på at min kommer ut fra produksjon, den har vært der en uke nå. Er det noen andre som har bestilt hvit her? Eller er jeg alene? Lenke til kommentar
Intuiton Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Fikk min fine maskin idag, men lurer på en ting. Er alle de nyeste drivere installert fra før, eller må jeg gjøre det nå? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Jeg anbefaler en komplett reinstall av hele OSet. Lenke til kommentar
Intuiton Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Da bare popper jeg inn cd-en med vista på og den cd-en med driverne på? de er vell ikke de nyeste, eller? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Anbefaler deg å laste ned nyeste drivere fra Dell sine sider. Lenke til kommentar
Intuiton Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 ikke bruke drivers and utilities cd-en i det hele tatt? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Kun for nettverksdriver. Lenke til kommentar
Intuiton Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Nå har jeg gjort slik du sa, installerte nettverkdriveren fra cd-en. En ting, skjermen har plutselig ikke 1920*1080 oppløsning lenger. Vil dette fikses når jeg installerer skjermkort driveren? Og hvilke drivere trenger jeg fra den dell siden? Skjermkort, hardisk ( dog, det er bare to versjoner der og det virker som begge er for 5400rpm, mens jeg har 7200), Bios, noe mer? Lenke til kommentar
WheelMan Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Harddiskdriver trenger du ikke. Det du trenger er skjermkortdriver (anbefaler å laste ned siste fra ATI, og bruke Mobility Radeon modder tool som beskrevet i førstepost), driver til wlan, bluetooth, 3G-kort o.l. Og touchpad. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 noe vits med 3G kort? er jo wlan "over alt" nå. så jeg gadd ikke kjøpe det men ba de sette tilrette som jeg kan kjøpe i etter tid. noe de sa er gjort fra før av, Dersom jeg tregner de må jeg bare ringe så kommer de og monterer for meg. D Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 11. september 2009 Forfatter Del Skrevet 11. september 2009 (endret) Alle Dell Studio XPS er laget med kort plass for 3G-kort + sim kort slot in. Er enig med Wheelman med å instalere alt på nytt. Kan vere lurt å ikkje slette partisjonen med "Dignostickverktøyet" irreterande prøve å finne den dignostic cd når du virkeleg treng den Endret 11. september 2009 av Tj-nome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå