Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Dell Studio XPS 16 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har deaktivert driversigneringen, men maskinen reagerer ikke på endringene jeg gjør.

EDIT: On another note; jeg sikler litt på å oppgradere min XPS med enten en QX9300 Extrene Edition quadcore, eller en X9100 Extreme Edition dualcore. Det kan blir koslig smile.gif

Hovudkortet skal vere compatable for x9100 men støtte det får QX9300?

Er litt skeptisk på denne laptopen med så kraftig prossesor forhold til kjøling over processore.

T9900: Max TDP 35 W (6M Cache, 3.06 GHz, 1066 MHz FSB)

X9100: Max TDP 44 W (6M Cache, 3.06 GHz, 1066 MHz FSB)

Eg vill nokk ha valgt T9900 framfor X9100 med W.

X9100

T9900

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

TDP er bare et tall, i realiteten er det samme prosessor. Kjøling har som nevnt denne laptopen lite problem med, og jeg ser flere steder hvor jeg kan forbedre kjøleegenskapene vesentlig dersom det skulle trengs. Tror ikke kjøleløsningen vil ha noe problem med en quadcore.

Har forøvrig fått til undervoltingen. Nå kjører den pent på 2,4 GHz ved 0,95v. Irriterer meg dog at jeg ikke kan gå lavere enn 0,875 på lavere multi.

Lenke til kommentar

Var din levert med kjølepasta på? min var ingen som helst kjølepasta, ikkje på GPU eller CPU-en.

Eg har problem med at eg skulle gjerne hatt 10.5x og ikkje 10 eller 11.

Fekk nettop eit tips av ein kammerat at CrystalCPUID skal la deg configurere med halve multipliers og du slepp UAC med VISTA

EDIT: CrystalCPUID skal la deg stille ned volten til 0.825v.

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Jeg bestilte denne maskinen for snart to uker siden, og har fulgt med på status ofte, men etter den ble sendt fra Dell og overtatt av Schenker så har det ikke skjedd mye.

Det var 31aug. jeg fikk tilgang til Schekers sider, men siden har det bare stått "Order details receved" og "ETA 09.09". men skal det ikke være noe aktivitet mellom 31 aug. til nå?

Er det noen som hadde samme erfaring av dere som allerede har fått/venter på maskinen?

Lenke til kommentar

Melder meg inn i klubben!

1stk studio xps på vei i posten!

4gbrab,500gb, 2,53ghz,1080p Wled (hva er best skjerm?)1gb skjermkort, til en netto sum av 800kr (større hdd). Tnx and loves til Dell og forsikkringsselskapet deres :)

Men skal nemnes at det tok 2mnd å få prosessen ferdig. Og 2mnd er leeeeeenge uten pc

Lenke til kommentar

LED (White) menst RGBLED har 3 primærfarger som produsere meir riktig farge på skjermen enn da du er vant med fra LED.

RGBLED er meir rettet mot prof redigering i photoshop eller film

WLED Vanlege brukere.

Men for min del synest eg at dei lappane ekstra er verd da for RGBLED

Lenke til kommentar

WheelMan har du prøvd CrystalCPUID? Får ikkje programet til å fungere

Folk som har processore med halve multiplier som 10.5x kan fikse da med å edit nokon linje i RMclock. Skal skrive det på førsteposten når eg har fått da til å fungere

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
LED (White) menst RGBLED har 3 primærfarger som produsere meir riktig farge på skjermen enn da du er vant med fra LED.

RGBLED er meir rettet mot prof redigering i photoshop eller film

WLED Vanlege brukere.

Men for min del synest eg at dei lappane ekstra er verd da for RGBLED

Nå kan ikke jeg kalle meg noen ekspert på skjerm.. Går mest i wow og "mindre" lovlige filmer.

Så for meg var det vell ikke værdt å koste på rgb saken? Og hva koster den extra? Jeg fikk ikke tilbudet når han ringte på telefonen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...