Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Dell Studio XPS 16 tråden

Anbefalte innlegg

Vist problem forsette tar du å kontakte dell og dei sende deg ny. Litt rart at du fekk BSOD den første dagen, hørest ut som Vista ikkje er grei med deg ;)

Min Studio pc daua i dag og vill ikkje starte lengre så eg må kontakte dell suporten i morgo angånde saken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjørte Dual OS, Vista® Ultimate x64 Edition som orginalt og Windows 7 attmed.

SPEC

Intel® CoreTM 2 Duo T9600 (2,8 GHz / 1066 MHz FSB / 6 M L2-buffer)

4 GB, 1067 MHz DDR3 SDRAM

ATI Mobility RADEON HD 3670 – 512 MB

Blank 16-tommers full HD RGB-LED LCD-skjerm (1080p), kant til kant

500 GB 7200 RPM harddisk

4X Blu-ray Disc-kombistasjon med innstikksplass (DVD/CD+/-RW + BD-leser)

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Har sett litt på denne en stund nå og vurderer den sterkt! Kan noen gi meg et svar på om denne vil være passende for en student på Visuell kommunikasjon? Vil jobbe en god del med STORE photoshopdokumenter, indesign, illustrator og adobe flash.

Har sett ut med en med denne configen:

Intel® Core™ 2 Duo P8600-prosessor (2,40 GHz)

15.6-tommers TrueLife 1080p rammeløs full-HD WLED-skjerm

4096 MB 1067 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048]

320 GB harddisk (7200 rpm)

1GB ATI® Radeon™ HD 4670 graphics card

Chris :)

Lenke til kommentar

Husker desverre ikkje kva score eg fekk i Windows 7. Laptopen starte no men frys ved oppstart, slår seg av osv.

Teknikaren meinte det var hovudkortet som var øydelagt når eg kontakta dell supporten. Eg hadde desverre ikkje så god tid og me skulle ta resten av testane i morgo sån at vi er sikker at dette var hovudkortet som var feil med.

Tru du blir veldig fornøyd med pc, Eg har hatt ingen problem og jobbe på pc og batteriet var 2 timar og litt til. Men den blir veldig varm rundt tuchpaden når du kjøre cpu 70% + (over lengre tid) og kan verte litt ubehageleg. Men under den tiden bruke eg datamus så det er ingen problem.

Ingen som har 9 cellers og kan sei kor mye bedre batterilevetiden er mellom 6-9 celler?

Lenke til kommentar

Kan jeg bruke Dell servicen til å komme til meg så han kan kline på litt ekstra kjølepasta og evt. bytte vifte?

Lurer på om noen hvordan jeg får endra lysstyringa på skjermen tilbake? Tidligere så var det slik at jeg kunne bare trykke fn+pilopp/ned så gikk lyset helt opp eller helt ned, nå er det gradvis og jeg må trykke flere ganger

btw, hva dekker dells ulykkesforsikring? er litt usikker på dette.

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

jdmik: Dells ulykkesforsikring dekker f.eks. om man søler en kopp melk oppi laptopen sin. Da får man som regel en helt ny PC, det tar bare 2-3 uker å få det behandlet, pluss at ny maskin må produseres, noe som kan i tillegg ta 1-2 uker (dette skjedde akkurat meg:))

Jeg har lest at RGBLED-skjermen har en lagg ved justering av lysstyrke opp og ned. Så man må bare vente noen sekunder før justering skjer visstnok. Her har du utdrag fra artikkelen hos Anandtech:

"One item that's a bit odd at first involves the LCD backlighting. Most laptops change brightness levels quickly at the touch of a button. The RGB LEDs apparently don't change intensity as far as CCFLs or white LEDs, so there's a lag of a couple seconds between when you adjust the brightness and when you see the result. If you start at maximum brightness and quickly change to minimum intensity, you get a slow fade with colors that temporarily distort. It only lasts a few seconds, but the first time it happens you might think something is wrong. Once the backlight intensity stabilizes, however, things are great. In fact, outside of the first few seconds the backlight stabilizes much faster than other LCDs - CCFLs for example need 30 minutes or more to "warm up", but the RBG LEDs appear to hold steady within a minute or two of changing the intensity."

Lenke til kommentar
Skjønner, men før så gikk den helt ned til laveste lysstyrke ved bare et trykk. Og samme motsatt. Nå må jeg trykke flere ganger.

Meine du kan stille på dette i Dell Quickset. Husker desverre ikkje korleis men meine du har ein instiling der på Lysstyrken angånde fn+pilopp/ned

Lenke til kommentar
Er det andre som har hatt problem med at enkelte taster på tastaturet har blitt mindre responsive? (jeg har den belyste versjonen) Og, et annet spørsmål.. hvordan får man 3G-kortet til å fungere, krever det ikke sim-kort?

Har ikkje merket at enkelte taster har blitt mindre responsive. Sim kortet skal in bak batteriet. Du ser den når du tar vekk batteriet.

I Dell™ Teknologihåndbok Står det korleis du konfigurere og du bruker Mobile bredbånd.

Dell 1640 Manuals (Norsk)

Side 164 under Nettverk (LAN, trådløst, mobilt bredbånd).

Eg fårstår godt vist du har lett gjennom manualen kor du skal hive inn sim kortet. Står ingen ting om da i manualane. Men du ser slotten når du tar ut batteriet. Vist du ikkje ser den kan eg sende deg bilde akkurat kor den er ;)

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Pc-en fungere igjen, men teknikkaren skal fikse denne lille detaljen over helgen.

post-142830-1252180698_thumb.jpg

post-142830-1252180716_thumb.jpg

Ingen som har opplevd dette problemet? Hendte med meg etter pc sto og render ein HD film, 4-5 timer. No fungere ikkje lyden opp/ned men resten fungere "nesten"

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...