Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Dell Studio XPS 16 tråden

Anbefalte innlegg

Har P8600 CPU.

Valgene mine er:

812385.jpeg

Ifølge Task Manager så kjører hele mølja fra ATI. Merkelig at jeg ikke får startet opp programmet en gang da.

EDIT: Måtte tydeligvis installere driveren TO ganger. Nå fungerer det :)

Endret av jdmik
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Vurderer å bestille denne laptopen fra Dell. Jeg får ikke lov til å velge noe annet enn i7-prosessor på dell.no, er det noe de kan fikse hvis jeg ringer dem? Eller har i5 gått ut av markedet eller hva det heter. Går uansett for ganske standard config på pcen, så regner med det er noen som har samme opplegget.

PROSESSOR: Intel® Core™ i7 Processor 720QM (1.60Ghz, 6MB cache)

OPERATIVSYSTEM Ekte Windows® 7 Home Premium 64bit – Norwegian

SERVICE OG SUPPORT 3 års maskinvarestøtte neste dag

LCD Black Leather back cover : 41cm (16") Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display MINNE 4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048]

HARDDISK 500GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive

GRAFIKKORT 1GB ATI® Radeon™ HD 565v graphics

Noen som har noen erfaringer med dette? Pcen blir hovedsaklig brukt til surfing, streaming av fotball, en god del multitasking av tyngre programmer til skolearbeid og litt cs i ny og ne. Trenger jeg denne i7-prosessoren til dette? Leste et sted at få programmer klarer å utnytte det og at det er like greit med i5. Og klarer operativsystemet å utnytte prosessorkraften eller bør jeg ha proff eller ultimate?

Lenke til kommentar

Kanskje man oppgraderer til 2.8GHz da :) Hvordan er muligheten for å skifte til quad-core? Blir det altfor mye styr?

Spørs helt hva Quad-core det er snakk om. Forstår ikke helt hva du skal ha en Quad-core til på laptop, men anbefale du sjekke socket på hovedkortet og hva cpu som passer til den.

Hei!

Vurderer å bestille denne laptopen fra Dell. Jeg får ikke lov til å velge noe annet enn i7-prosessor på dell.no, er det noe de kan fikse hvis jeg ringer dem? Eller har i5 gått ut av markedet eller hva det heter. Går uansett for ganske standard config på pcen, så regner med det er noen som har samme opplegget.

LCD Black Leather back cover : 41cm (16") Truelife 1080p Full HD RGBLED Edge to Edge Display MINNE 4096 MB 1333 MHz tokanals DDR3 SDRAM [2 x 2048]

Noen som har noen erfaringer med dette? Pcen blir hovedsaklig brukt til surfing, streaming av fotball, en god del multitasking av tyngre programmer til skolearbeid og litt cs i ny og ne. Trenger jeg denne i7-prosessoren til dette? Leste et sted at få programmer klarer å utnytte det og at det er like greit med i5. Og klarer operativsystemet å utnytte prosessorkraften eller bør jeg ha proff eller ultimate?

Hei, tipper dette kan løses over telefon. Du treng egentlig ikke en Quad-core vist du ikke bruke program som kan utnytte quad-core.

Lenke til kommentar

Kanskje man oppgraderer til 2.8GHz da :) Hvordan er muligheten for å skifte til quad-core? Blir det altfor mye styr?

Spørs helt hva Quad-core det er snakk om. Forstår ikke helt hva du skal ha en Quad-core til på laptop, men anbefale du sjekke socket på hovedkortet og hva cpu som passer til den.

Hei!

Hei, tipper dette kan løses over telefon. Du treng egentlig ikke en Quad-core vist du ikke bruke program som kan utnytte quad-core.

Hvordan vet jeg om programmene jeg bruker kan utnytte quad-core?

Stort sett bruker jeg Opera, Internet Explorer, Office Word\Excel\Powerpoint, Adobe Dreamwaver, VLC, uTorrent, MSN, FileZilla.

Lenke til kommentar

Da var 8 GB RAM i posten :) Fant ikke noe 1066 MHz, så bestilte bare 1333 MHz selvom pcen klokker det ned.

Snart skal jeg bestille ny CPU evt. en SSD. CPUen jeg har nå bruker 25W TDP, vil jeg merke mye forskjell hvis jeg går for en CPU med 35W TDP?

Lenke til kommentar

Har en del spørsmål angående disse spesifikasjonene:

1. Dette grafikkortet; går det lyd gjennom dette via HDMI-kabelen (til TV)? Eller må man ha separat tilkobling?

2. Prosessoren; siden dette er quad core, kan man da si at det er 1.6 ghz x 4 i effekt? I forhold til de gamle, enkle og "vanlige" prosessorene. Er dette en bedre prosessor enn den beste/dyreste i5'en?

3. Er blu ray standard på disse?

4. Har lest om en fingermerke-problematikk, siden det er skinnende plast både her og der. Er dette et stort problem? Er dette noe som enkelt kan vaskes vekk, eller dannes det fort også riper?

5. Er dette en utgående modell? Ser den har vært lenge, dog med forskjellige spesifikasjoner.

Noe annet dere med erfaring har å si om maskinen?

Håper på svar.

Endret av hp85
Lenke til kommentar

hei hei!

1. Det går lyd i kabelen.

2. Ikke sikker, søk etter en test. Skulle tro i7 er bedre enn i5 ja

3. nei

4. Ingen problem med fett flekker. Så klart det er ikke heeeelt fritt, men det går vekk bare med et stryk med genseren eller noe. Dannes ikke riper som jeg har sett.

5. Dell bruker ikke si når modellene sine går ut, heller om når dei neste kommer. Denne maskinen har vell vært på markedet i 2 år nå strax. Så skulle tro det blir annonsert en ny maskin innen 1,5år.

Lenke til kommentar

hei hei!

1. Det går lyd i kabelen.

2. Ikke sikker, søk etter en test. Skulle tro i7 er bedre enn i5 ja

3. nei

4. Ingen problem med fett flekker. Så klart det er ikke heeeelt fritt, men det går vekk bare med et stryk med genseren eller noe. Dannes ikke riper som jeg har sett.

5. Dell bruker ikke si når modellene sine går ut, heller om når dei neste kommer. Denne maskinen har vell vært på markedet i 2 år nå strax. Så skulle tro det blir annonsert en ny maskin innen 1,5år.

Takk for svar.

Når det gjelder blu ray, hvordan velger man dette? Per idag kan man kun velge blant to alternativer, hvor det ene er 500 kr ca dyrere enn det andre.

Lenke til kommentar

hm merkelig.. Såg ikke noe valg jeg heller. Du får heller ta en telefon til dell da, tar ikke så veldig lang tid.

snakket med dell idag, og de sa at blu ray ikke lenger er mulig på xps 16..han frarådet (!) også kjøp av xps 16, sa dette var en utgående modell og at xps 15 var et mye bedre kjøp...fikk litt bakoversveis

Lenke til kommentar

hm ser ut som xps16 e faktisk bedre da

ja, om i7-prosessoren er bedre, er prosessoren bedre, samt skjermen...16 har vel full hd...ellers er det mye likt...15 koster ca 4000 mindre, så den er vel i og for seg et bedre kjøp

på min dell xps m1530 fra 08 har jeg en skjermoppløsning på 1440 x et eller annet...disse skjermene med 720-hd, og 1300 og noe x et eller annet: har de dårligere oppløsning? eller er det bare en annen måte å måle på, siden det er led? vet du det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...