k-h-s Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 du hadde da strøm i maskina de når du skrudde den opp Lenke til kommentar
kakskiv Skrevet 22. desember 2010 Del Skrevet 22. desember 2010 du hadde da strøm i maskina de når du skrudde den opp Nei. Lenke til kommentar
everl0ong Skrevet 10. januar 2011 Del Skrevet 10. januar 2011 Får melde meg inn i denne ekslusive (??) klubben jeg også. Bestilte en Dell Studio XPS 16 6.januar og gleder meg til å sette meg ned å teste den med autocad, 3dsmax, photoshop cs4, starcraft2 osv. Sitter å lurer litt på om det virkelig er verd å betale 3 ekstra lapper for å få 0.13ghz mer prosessorkraft? (fra i7 1.6 til i7 1.73) Lurer også litt på batterilevetiden. De skriver så fint at med et 9-cellers batteri vil det gi en levetid på 4t51min. Men er dette med aktiv bruk av PC? Feks. se film, surfe og jobbe med diverse programmer? Fester min tvil til den estimeringen av batteritid, og synes at de burde spesifisert det med at det var standbytid hvis dette er tilfellet.. Noen som har bestilt nylig, og fått levert? Sitter som et lite barn og venter på leveransen, da jeg endelig skal fornye forrige DELL Inspiron 9400 (2006 modell). Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 11. januar 2011 Del Skrevet 11. januar 2011 Ang batteri så veit jeg ikke. Men jeg synest IKKE det er verd så mye cash bare for noen 0,13ghz mer som du IKKE kommer til å merke. Lenke til kommentar
everl0ong Skrevet 13. januar 2011 Del Skrevet 13. januar 2011 Nei, ikke jeg heller. Synes det var en stiv pris, men for alt jeg vet kan det være natt og dag for noen med den forskjellen. Ble bare litt nyskjerrig! Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 HJELP?! Tastaturet på laptopen min har tydeligvis bestemt seg for å ta kveld... det funket for ca. 2 timer siden. What to do?? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Om ikke en restart eller litt gentle hammering funker, så ring Dell. Kommer en merkelig dude på døra å fixer. Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Ingen av de to alternativene funket Skiftet tilbake til et tastatur jeg hadde tatt vare på før jeg fikk et nytt et av Dell. Mangler W knappen dog :/ Har ikke premium forsikringa til Dell lengre, så det blir vel dyrt å anskaffe seg nytt tastatur? Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Premium? E det forsikkringa som gjelder alt? Isåfall så har du 1år med free service på maskina fra du kjøpte den. Dvs free mekkær på døra Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det var den 1-års premium servicen jeg tenkte på, ja. Fikk tilbud om å fornye den for sikkert halvt år eller et år siden, men har ikke gjort det. Så det blir vel dyrt for meg Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Lurer på om det går an å oppgradere maskinen selv? Tenkte på å kjøpe 2x4GB RAM brikker og en 256gb SSD-disk.. Med prossessore så blir det vel verre? Må vel bytte hele hovedkortet hvis jeg skal bytte til firekjerners? CRAP! Dette er min andre studio xps nå, og fikk det samme problemet som med forrige pc. Etter ei stund med spilling og pcn blir varm (ikke unaturlig), så blir den jævli treig, og treng en restart for å funke bra igjen. Er det INGEN som ha samme problem?! Kan umulig bare vare meg som har vært uheldig med 2 pcer Dette skjer meg med også.. kan ligge ned i 10 fps på f.eks CS, og alt i windows blir helt laggy. Har merket det skjer om pcen er varm over lengre tid (over 1 time?) eller hvis jeg f.eks har youtube oppe på firefox, da pleier jeg å få "Adobe Flash-tillegg har kræsjet" av og til, og da skjer det samme. Når det gjelder den Mobility Moddern til skjermkortdriverne, skal jeg velge Radeon HD series eller? Endret 30. januar 2011 av jdmik Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Har nå en av dem første versjonene (3470 ATI) og kjører CS med 100 fps. Hva er temperaturen på? Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Ja min kjører også CS med 100 fps Men etter en time/et par timer med gaming så blir den så varm at overnevnte problem skjer... Temperaturen ligger på 37/50C til vanlig, men med gaming så tenker jeg at den bikker over 60. Btw, jeg prøvde den Mobility Moddern, og uten noe særlig suksess. Det eneste som er installert er ATI Stream SDK virker det som. Tips? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Må være en feil med kjøleløsningen eller med hovedkortet. Kan du ta en test med FurMark sjå om du får samme resultatet? Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Du kan nå hjelpe meg med driverne først Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 AMD Support Så velge du notebook, din serie av Mobility Radeon serien Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Ja, så de hadde oppdatert den ganske nylig Enn har du svar på de spm ang. oppgradering av hardware? EDIT: Nå har jeg installert siste driver fra ATI, men ingenting skjer..? Ser at CCC er i startmenyen, men får ikke startet det. Endret 30. januar 2011 av jdmik Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Fult mulig og sette en SSD inni og bytte RAM brikke, men cpu og gpu er ikke så enkelt. Prøvd restarte maskinen på nytt? Hva skal du inni CCC forresten? Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Okei Men jeg kan vel bytte til andre Core2Duo CPU'er uten at det skal by på noen nevneverdige problemer? Ja, det har jeg.. nei jeg vet ikke, bare se at driveren fungerer osv. Nå kan jeg ikke bruke 1920x1080 engang Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Okei Men jeg kan vel bytte til andre Core2Duo CPU'er uten at det skal by på noen nevneverdige problemer? Ja, det har jeg.. nei jeg vet ikke, bare se at driveren fungerer osv. Nå kan jeg ikke bruke 1920x1080 engang Hva CPU har du inni maskinen? Intel sin I serie eller har du P? Edit: Hva er valgene dine på screen resolution? Endret 30. januar 2011 av Tj-nome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå