Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Dell Studio XPS 16 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Får melde meg inn i denne ekslusive (??) klubben jeg også. Bestilte en Dell Studio XPS 16 6.januar og gleder meg til å sette meg ned å teste den med autocad, 3dsmax, photoshop cs4, starcraft2 osv.

Sitter å lurer litt på om det virkelig er verd å betale 3 ekstra lapper for å få 0.13ghz mer prosessorkraft? (fra i7 1.6 til i7 1.73)

Lurer også litt på batterilevetiden. De skriver så fint at med et 9-cellers batteri vil det gi en levetid på 4t51min. Men er dette med aktiv bruk av PC? Feks. se film, surfe og jobbe med diverse programmer? Fester min tvil til den estimeringen av batteritid, og synes at de burde spesifisert det med at det var standbytid hvis dette er tilfellet..

Noen som har bestilt nylig, og fått levert? Sitter som et lite barn og venter på leveransen, da jeg endelig skal fornye forrige DELL Inspiron 9400 (2006 modell).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ingen av de to alternativene funket :p Skiftet tilbake til et tastatur jeg hadde tatt vare på før jeg fikk et nytt et av Dell. Mangler W knappen dog :/

Har ikke premium forsikringa til Dell lengre, så det blir vel dyrt å anskaffe seg nytt tastatur?

Lenke til kommentar

Lurer på om det går an å oppgradere maskinen selv? Tenkte på å kjøpe 2x4GB RAM brikker og en 256gb SSD-disk..

Med prossessore så blir det vel verre? Må vel bytte hele hovedkortet hvis jeg skal bytte til firekjerners?

CRAP! Dette er min andre studio xps nå, og fikk det samme problemet som med forrige pc. Etter ei stund med spilling og pcn blir varm (ikke unaturlig), så blir den jævli treig, og treng en restart for å funke bra igjen. Er det INGEN som ha samme problem?! Kan umulig bare vare meg som har vært uheldig med 2 pcer :p

Dette skjer meg med også.. kan ligge ned i 10 fps på f.eks CS, og alt i windows blir helt laggy. Har merket det skjer om pcen er varm over lengre tid (over 1 time?) eller hvis jeg f.eks har youtube oppe på firefox, da pleier jeg å få "Adobe Flash-tillegg har kræsjet" av og til, og da skjer det samme.

Når det gjelder den Mobility Moddern til skjermkortdriverne, skal jeg velge Radeon HD series eller?

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

Ja min kjører også CS med 100 fps :) Men etter en time/et par timer med gaming så blir den så varm at overnevnte problem skjer... Temperaturen ligger på 37/50C til vanlig, men med gaming så tenker jeg at den bikker over 60.

Btw, jeg prøvde den Mobility Moddern, og uten noe særlig suksess. Det eneste som er installert er ATI Stream SDK virker det som. Tips?

Lenke til kommentar

Ja, så de hadde oppdatert den ganske nylig :) Enn har du svar på de spm ang. oppgradering av hardware?

EDIT: Nå har jeg installert siste driver fra ATI, men ingenting skjer..? Ser at CCC er i startmenyen, men får ikke startet det.

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

Okei :) Men jeg kan vel bytte til andre Core2Duo CPU'er uten at det skal by på noen nevneverdige problemer?

Ja, det har jeg.. nei jeg vet ikke, bare se at driveren fungerer osv. Nå kan jeg ikke bruke 1920x1080 engang

Hva CPU har du inni maskinen? Intel sin I serie eller har du P?

Edit:

Hva er valgene dine på screen resolution?

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...