ryu Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Ser ut som de tok helg 10min for tidlig. Sigh. Får jeg like mye/bra support ved den engelske? Prøver nå iaf. Foretrekker å høre engelsk fremfor inngrodd svenske dialekt som jeg ikke fatter noe av. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 27. august 2010 Forfatter Del Skrevet 27. august 2010 Engelsk supporten er veldig bra, ofte bedre en den norske må jeg si. Lenke til kommentar
ryu Skrevet 27. august 2010 Del Skrevet 27. august 2010 Fikk tak i support. Ganske sikker på at det var samme fyren som når jeg hadde døde pixels på RGBLED også! Uansett, var ikke mye han kunne gjøre siden han ikke hadde peiling og kom med masse standard piss om at skjermkortet ikke støttet så høy oppløsning, om jeg hadde skjermdrivere osv. Endte opp med at han skal forwarde til folk høyere oppe som hadde mer peiling på dette, så skulle jeg få svar i løpet av neste uke. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 Skjermkortet skal støtte det vist man leser dokumentasjonen fra ATI sine sider. Håper du får svar i løp av uken Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 28. august 2010 Del Skrevet 28. august 2010 Hm hvor skrur jeg på Blåtann? Eller sjekker om jeg har det eller ikke. Jeg hadde det på den forrige pcn, så jeg skulle egentlig få det på denne og (forsikkring). Fikk foresten gratis opgradering fra core2duo til i5 cpu Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 28. august 2010 Forfatter Del Skrevet 28. august 2010 (endret) Nice med oppgraderingen Du skru på Blåtann på samme måten som Wireless, men pass på at driveren er installert Endret 28. august 2010 av Tj-nome Lenke til kommentar
kakskiv Skrevet 29. august 2010 Del Skrevet 29. august 2010 Jeg hadde nettop problemer med min harddisk og fikk bytta den, men tror dere ikke jeg fikk et nytt problem i går, dagen etter at de ringte for å høre om alt var OK... Denne gangen er det den sølvfargete plastikken på en av hengslene som har spratt ut av sporet sitt. Den har vært litt løs helt siden jeg fikk maskina i mars 2009 men nå er den helt løs og stikker 1 cm ut. Jeg har prøvd å presse den på plass men den popper bare ut igjen med en gang. Er det noen som har noen erfaring med samme problem? Hva er løsningen? Sist gang jeg ringte ang harddisken måtte jeg sitte 1 halvtime i (den dyre) telefonen og i tillegg sette inn disken selv. Noe jeg ikke er særlig glad for med tanke på at jeg har betalt ekstra for "Premium XPS support". Så hvis jeg ringer igjen nå kommer de vel bare til å be meg kjøpe en flaske superlim og lime den på plass? Lenke til kommentar
Mujlza Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 Da er pc'en i hus, men jeg har et problem. Den klikker og henger seg opp støtt og stadig, uten at jeg har noen forklaring på hva det kan være. En annen ting; burde det ikke vært med en windows-cd? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 @ kakskiv Hei Premium Support er gratis, skal ikke koste noe mer for å ringe en vanlig telefonsamtale. Angående plastikken er det dessverre slik som hender med Studio XPS modelen. Det skal vanligvis ikke hende, men mye varmeutvikling kan føre til den slitest ned fortere og sprekken utvides. Du kan høre med Dell Support om dem vil bytte rammen, men trulig gjør dem det ikke. @ Mujlza Hei, jeg mottok alt av CD-er fra Dell når jeg kjøpte den. Kan være det er nye rutiner, men mangler du CD bør du kontakte Dell å be dem å sende ny. Angående ustabil OS blir det reknet som software, men siden den er helt ny, kan du få bra hjelp fra kundeservice til Dell og høre med dem hvordan dem vil løse problemet. Kan sikkert hjelpe mer hvordan du kan løse problemet selv, men da treng jeg mer informasjon om hvordan den oppstår osv. Du har også en egen forum del du kan skrive crash log osv. Å få hjelp Anbefale vertfall oppdater driverene til nyeste versjon (BIOS oppdatering også) Lenke til kommentar
Mujlza Skrevet 2. september 2010 Del Skrevet 2. september 2010 @ kakskiv Hei Premium Support er gratis, skal ikke koste noe mer for å ringe en vanlig telefonsamtale. Angående plastikken er det dessverre slik som hender med Studio XPS modelen. Det skal vanligvis ikke hende, men mye varmeutvikling kan føre til den slitest ned fortere og sprekken utvides. Du kan høre med Dell Support om dem vil bytte rammen, men trulig gjør dem det ikke. @ Mujlza Hei, jeg mottok alt av CD-er fra Dell når jeg kjøpte den. Kan være det er nye rutiner, men mangler du CD bør du kontakte Dell å be dem å sende ny. Angående ustabil OS blir det reknet som software, men siden den er helt ny, kan du få bra hjelp fra kundeservice til Dell og høre med dem hvordan dem vil løse problemet. Kan sikkert hjelpe mer hvordan du kan løse problemet selv, men da treng jeg mer informasjon om hvordan den oppstår osv. Du har også en egen forum del du kan skrive crash log osv. Å få hjelp Anbefale vertfall oppdater driverene til nyeste versjon (BIOS oppdatering også) Programmer krasjer jo på de fleste pc'er i ny og ned, men på min pc skjer dette mange ganger hver dag. Oppgavebehandlingen kommer heller ikke opp når jeg trykker CTRL+ALT+DELETE, og det ender med at jeg må skru av pc'en ved å holde inne power-knappen. Jeg gjør ikke noe spesielt når krasjet skjer, det skjer når det føler for å skje. Vet ikke om jeg har så mye mer informasjon å komme med... Hvor finner jeg drivere til maskinen? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 2. september 2010 Forfatter Del Skrevet 2. september 2010 Hei du kan finne dem nyeste driveren fra Dell sine sider: Dell.no Du skrive inn service ID som du finner under pc-en. Skal du oppdatere skjermkort driveren anbefaler du laste det ned direkte fra AMD AMD.com Lenke til kommentar
Mujlza Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Tror du det vil hjelpe å formatere og installere windows 7 på nytt? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 3. september 2010 Forfatter Del Skrevet 3. september 2010 Det vil trulig ordne problemet der det virke ut som et software problem som gjør at pc-en er ustabil. Lenke til kommentar
Mujlza Skrevet 3. september 2010 Del Skrevet 3. september 2010 Ringte Dell tidligere i dag, og det viste seg at jeg ikke hadde krysset av at jeg ville ha med windows-cd, hehe. Jeg sa at jeg ville formatere og legge inn windows på nytt, og evt. ringe dem senere om problemet ikke blir løst. Så da er det bare å vente på disken Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Jeg sliter med at når jeg bruker HDMI-inngangen så får jeg BSOD... har reinstallert drivere og forsøkt googling uten hell. Noen som har noen tips? Lenke til kommentar
oskarsolbakken Skrevet 6. september 2010 Del Skrevet 6. september 2010 Hei, dette er kanskje litt off-topic men jeg håper virkelig noen tar seg tid til å svare. Vurderer å kjøpe denne pc-en her, Dell Studio XPS 16. Specs: Prosessor : Intel® Core™ i5 520M-prosessor (2,4 GHz, 3 MB hurtigbuffer) Minne : 4GB Skjermkort : 1 GB ATI® RADEON™ HD 565v-grafikkort Her er en link til pc'en og internett-siden jeg skal bestille fra : http://www.euro.dell.com/no/no/bedrifter/4x_studio_xps_16/fs.aspx?refid=4x_studio_xps_16&s=bsd&cs=nobsdt1 Jeg har tenkt til å bruke denne pc'en til gaming, og lurer på om denne fungerer bra til det. Har tenkt til å spille veldig nye og krevende spill som Mafia 2 og Crysis 2, så er det noen her som har denne pc'en og vet omtrent hvor godt den fungerer for gaming? Og har den norsk tastatur, som Æ,Ø og Å? Takk. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 7. september 2010 Del Skrevet 7. september 2010 eneste minuset jeg har med denne maskinen er at jeg foretrekker engelsk OS og helst pro dumt av dell å inkludere et OS og ikke bare la oss velge va vi selv vil ha joda, kan få pro, men kan språk skiftes til engelsk? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Jeg sliter med at når jeg bruker HDMI-inngangen så får jeg BSOD... har reinstallert drivere og forsøkt googling uten hell. Noen som har noen tips? Hei, hva skjermkort har du? Hei, dette er kanskje litt off-topic men jeg håper virkelig noen tar seg tid til å svare. Vurderer å kjøpe denne pc-en her, Dell Studio XPS 16. Specs: Prosessor : Intel® Core™ i5 520M-prosessor (2,4 GHz, 3 MB hurtigbuffer) Minne : 4GB Skjermkort : 1 GB ATI® RADEON™ HD 565v-grafikkort Her er en link til pc'en og internett-siden jeg skal bestille fra : http://www.euro.dell.com/no/no/bedrifter/4x_studio_xps_16/fs.aspx?refid=4x_studio_xps_16&s=bsd&cs=nobsdt1 Jeg har tenkt til å bruke denne pc'en til gaming, og lurer på om denne fungerer bra til det. Har tenkt til å spille veldig nye og krevende spill som Mafia 2 og Crysis 2, så er det noen her som har denne pc'en og vet omtrent hvor godt den fungerer for gaming? Og har den norsk tastatur, som Æ,Ø og Å? Takk. Hei den har norsk tastatur, det er ikke den mest spenstige gaming pc-en siden den mangler et kraftig skjermkort og har et sterkt middelklasse skjermkort med bra batterilevetid og svært bra skjerm. eneste minuset jeg har med denne maskinen er at jeg foretrekker engelsk OS og helst pro dumt av dell å inkludere et OS og ikke bare la oss velge va vi selv vil ha joda, kan få pro, men kan språk skiftes til engelsk? Hei når du kjøper maskinen kan du velge språk, vist du snakker med kundeservicen. Har du Windows 7 Pro kan du ikke skifte språk pakke, kun på Ultimate mener jeg. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 8. september 2010 Del Skrevet 8. september 2010 (endret) Hei, dette er kanskje litt off-topic men jeg håper virkelig noen tar seg tid til å svare. Vurderer å kjøpe denne pc-en her, Dell Studio XPS 16. Specs: Prosessor : Intel® Core™ i5 520M-prosessor (2,4 GHz, 3 MB hurtigbuffer) Minne : 4GB Skjermkort : 1 GB ATI® RADEON™ HD 565v-grafikkort Her er en link til pc'en og internett-siden jeg skal bestille fra : http://www.euro.dell.com/no/no/bedrifter/4x_studio_xps_16/fs.aspx?refid=4x_studio_xps_16&s=bsd&cs=nobsdt1 Jeg har tenkt til å bruke denne pc'en til gaming, og lurer på om denne fungerer bra til det. Har tenkt til å spille veldig nye og krevende spill som Mafia 2 og Crysis 2, så er det noen her som har denne pc'en og vet omtrent hvor godt den fungerer for gaming? Og har den norsk tastatur, som Æ,Ø og Å? Takk. Slenger meg på denne. De av dere som har spilt på denne pcen kan dere fortelle litt mer grundig om hvilke spill dere har testet og hvordan opplevelsen var. Har nemmelig samme pcen i kikkerten Endret 8. september 2010 av Mr. Gnom Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 8. september 2010 Forfatter Del Skrevet 8. september 2010 Kan dessverre si lite om spill ytelse der jeg selv sitt på den eldre versionen av Dell XPS 16 Det er en par ting som er viktig å vite. Har postet det før i tråden men 565v er en re-branding av 4670. Selv venter jeg på 5730 skal komme til Norge sitt sortemang. Ser du nederst på siden ser du FPS i forskjelige spill med ATI HD 4670 Resultate kan variere med spec i pc-en (RAM, CPU f.eks) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå