Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Dell Studio XPS 16 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nylig installert W7, men har et problem. Hver gang jeg starter maskinen så må jeg ordne Rightmark (undervolting programmet). Det lagres altså ikke, selvom jeg trykker apply, apply these settings at startup etc etc. Tips?

Også ser det ut som skjermkortet sliter med å skalere forskjellige oppløsninger i spill. Bare den native oppløsningen til skjermen som fungerer (1920x1080) uten at det blir stygge "borders". Noen andre som opplever dette? Har siste driveren (9.9?) Dette slet jeg ikke med i Vista.

Lenke til kommentar

Prøver igjen..

Jeg har problem med at prosessoren bynner å kjøre på full guffe av seg sjøl. Det skjer etter en stund med spilling. Når det skjer blir alt så tregt at jeg må restarte maskina, og da er alt bra igjen. (til det den starter på nytt..)

Og etter at jeg installerte nyeste ATI driver, så hakker det somme plasser i filmer.

Maskina er som oftest varm når det skjer.

Tror dere det er nokk il å få en service mann på døra for å fixe pcn?

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar
Har nylig installert W7, men har et problem. Hver gang jeg starter maskinen så må jeg ordne Rightmark (undervolting programmet). Det lagres altså ikke, selvom jeg trykker apply, apply these settings at startup etc etc. Tips?

...

Etter hva jeg har erfart, paavirker ikke RM maskina naar det ikke kjoerer, men det trenger administrative privilegier for aa kjoere. Proev aa bruke oppgaveplanlegging (Task Scheduler) til aa starte programmet med administrative rettigheter hver gang du starter maskina. Lykke til!

Lenke til kommentar

Beklage har vore vekke siden eg har blitt innlagt på sjukehus men nokk om det.

mrluni. Vist du ringe kundeservicen vill dei ta ein diagnostic av maskinen og vist dei finner noe gale vill dei fikse da. Vist da er software problem fikse dei da over telefonen eller bruke eit program (fjernhjelp) sån dei fikse maskinen får deg. Sansynligvis er det vifte problem så sevicen manne kjem og fikse da.

Vist Bl4cknD ikkje hjelper kan du prøve dette men vill helst ikkje anbefale da.

1. Fiks settings og steng av RM med "EXIT Rightmark..."

(Ikkje gløm og uncheck "Run at Windows Startup" i RM)

2. Med regedit expoter registry entry av RM til ein fil: my_rm.reg

(HKEY_CURRENT_USER\Software\RightMark\RMClock)

3. Lag ein fil rm_start.cmd med desse comando

regedit /s "YourPath\my_rm.reg"

start "" "YourPath\RMClock.exe"

exit

4. legg filen rm_start.cmd til windows startup mappa

Lenke til kommentar

Selvom jeg ordner innstillingene slik som de skal være så blir pcen ca like varm som når jeg hadde Vista (har installert W7 nå) og uten RMClock, dvs ca 65 grader. Men skal prøve det der. Kan det være at det ser ut som at programmet kjører, men at det likevel ikke kjører siden det "ikke har fått administrive rettigheter"?

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

jdmik: Det kan vere, Du kan slå av UAC får og teste. Synest no pc-en din er relativ varm. Kan du ta ein temp test? sån vi kan sjå tempraturen i idle og arbeid?

Mrluni: Korleis gjekk det med dell? fekk du ordnet problemet?

Under den kulde perioden som var hadde eg eit merkeleg problem med laptopen at bilde på skjermen flimret når eg kjørte laptopen på batteri. Andre som har hatt lignande problem? merke det vist laptopen er kald når eg starte den :innocent:

Lenke til kommentar

Det første jeg gjorde når jeg starta pcen var å slå av UAC. Prøvde med oppgaveplanlegging men det hjalp ikke noe... I idle ligger den på mellom 37-47 grader, men straks jeg fyrer opp et spill eller noe så er det rett opp i 65... Virker ikke som at RMClock har noe å si.

Og siden pcen blir så varm, så faller FPSen ned til mellom 2-30 etter ca 30 min spilling.

...Og siden ATI bare har beta drivere til skjermkortet så må jeg spille på 1920x1080 res. Hvis jeg bruker noe annet så får jeg store borders rundt.

Sitter ikke med et godt inntrykk av W7 pdd.

Lenke til kommentar

Hørest ut som jeg har samme problem som du... Må restarte pcn etter ei stund med spilling, ikke så ofte som 30min, men det skjer nokk til at det er jævli irriterende.

Testa det ut. Maskinen blir varm, og prosessoren kjører max. Jeg slutter av alt og venter ei stund så går den tilbake til (nesten) normalstand.

Lenke til kommentar

Ser ut som varmeproblem som mangen har desverre oppdaget. Vanligvis er det 13 tommer versionen men har våre litt på 16 tommer versionen og.

Når du spele har du pc-en på eit bord der at luften kjem til? Ikkje eit plastik bord der at pc-en ikkje klare å ta inn luft.

Vist probleme er sjølv om pc-en får tilstrekkeleg med luft må du ringe dell kundeservicen og be dem å bytte kjølesystemet i pc-en. Eg hadde problem med tempraturen i min Dell Studio XPS 16. Eg ringte kundeservicen og repratøren kom og byttet heile systemet og pc-en har aldrig våre kaldare.

Vill anbefale du du renske viften før du prøve og ringe inn. Kjøp sån luft på boks får og rense viften bak. Hjelper vist det er enormt mye støv.

Lenke til kommentar

Pcn bli himmla varm. Den står på en trepult og så bruker jeg ei plastik colatopp under pcn så den tilter framover. Den skal få rikelig med luft, men likevell så blir den gloheit. Jeg har blåst (ikke trykkluft) bort noe støv, men det hjalp ikke.

Så det blir det nokk til at jeg ringer Dell imorgen å får dem til å sende en rep.dude :) Tar det lang tid før jeg får en rep.mann på døra?

Lenke til kommentar

Etter å ha instalert win7 64-bit på min studio xps1640 slier jeg med noe:

Får ikke bluetooth til å funke.

Får ikke slått av toucpadden, for får ikke instalert det programet som man styrte den med.

Får heller ikke instalert Dell webcam Central.

Den nederste ikke så vikti men de to øvere er det.

Kan noen hjelpe?

Endret av k-h-s
Lenke til kommentar

Har du gått inn på dell sin support side skreve inn Service-ID

Og lasta ned driveren for bluetooth

Quickset finner du der under "Programmer" eller du kan slå av touchpad i windows med å deaktivere touchpad på device manager (ikkje anbefalt).

Angånde Dell webcam Central har ikkje dell lansert windows 7 støtte for den. Veit ikkje om Vista aplikasjone fungere men du kan prøve

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...