Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Dell Studio XPS 16 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Etter at teknikeren har skiftet hva da?

Min maskin blir forøvrig svinvarm når jeg spiller, men den kortslutter aldri eller lignende.

Lenke til kommentar

Fikk min XPS16 for én uke siden.

Selv opplever jeg ikke at maskina blir noe som helst varm. Egentlig bare lunken...

Jeg har dog en SSD-disk. Kanskje dette er medvirkende til den lave varmeutviklingen?

Dog har jeg et annet (ikke helt ukjent) problem: Dersom skjermens lysintensitet er dempet, skifter den kontinuerlig farge fra rødlig til blålig.

Det hender også at skjermen er ekstra blå, og at det ikke lar seg gjøre å øke styrken på skjermen. Indikatoren viser at den øker eller minsker, men det skjer absolutt ingenting.

Jeg skal forske litt på om dette skyldes lav spenning - altså at batteriet ikke leverer det maskina trenger.

I tillegg (som om dette ikke skulle være nok): Enkelte ganger (når den går på batterier) er skjermen "død" når jeg setter den på, men dersom jeg setter den i dvalemodus, kommer den som regel opp igjen ved reaktivering.

Andre som opplever liknende?

Lenke til kommentar
Vet du hvor mye du må betale for den (inkl. frakt og avgifter)?

Nei, men det kan umulig være mange kronene! Tipper under hundre lappen!

EDIT. sjekka litt på Dell : The fee charged will vary by country and will be confirmed at the time you place your order. These fees are non-refundable.

Kan bli din for 13990,- nå hos Dell.no ;)

Lenke til kommentar
Vet du hvor mye du må betale for den (inkl. frakt og avgifter)?

Nei, men det kan umulig være mange kronene! Tipper under hundre lappen!

EDIT. sjekka litt på Dell : The fee charged will vary by country and will be confirmed at the time you place your order. These fees are non-refundable.

Kan bli din for 13990,- nå hos Dell.no ;)

Er snakk om windows 7 oppgradering, ikke selve PCen.

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen "plater" som jeg kan ha under vist jeg skal ha den på fanget?

post-141163-1256626290_thumb.jpg

Dama har denne, jeg syns den er digg å bruke, men den er litt stor.

Koster 129kr på IKEA.

post-141163-1256626303_thumb.jpg

Eller så har du denne hvis du vil ha en litt rimligere.

Koster 35kr på IKEA.

post-141163-1256626313_thumb.png

Til sist så har du denne flotte fra Logitech. Har ikke prøvd den personlig, men vurderer sterkt å kjøpe den.

Den koster 257kr på muliticom.no, ifølge prisguiden.

Hvis ingen av disse passer så er det mange slike plater med vifter som hjelper med kjøling.

Lenke til kommentar

Takk!

Den fra Logitech ser meget lovende ut. :)

EDIT: Tenkte jeg skulle se hva prisen ble på logitech.com og når jeg trykka meg litt frem skiftet prisen til 300kr så jeg bare fortsatte å sjekke ut hva det ble med frakt. Endte opp med express levering og en totalpris på 327,69 kr? Så nå er den kjøpt og betalt med VISA :grin:

Endret av vegards
Lenke til kommentar

Eg har den får logitec men er ikkje fornøyd men den. Sjølvsagt er den bra og har på fanget og vinkelen er perfekt men... det kjem svært lite luft gjennom overflaten. opplever tempraturen øker par grader med den.

RMclock:

9x - 0,975

8x - 0,950

7x - 0,925

6x - 0.900

Lenke til kommentar

Ok. :dontgetit: Bruker den ikke til noe heavy når jeg har den på fanget så bør vel gå bra. Går i poker, film, surfing etc. :) Har den på bordet når jeg spiller.

Bestilte i dag for 300kr på logitech.com, og ble 24kr i express levering. Den er sendt og har ETA på torsdag. Så anbefaler å bestille direkte fra logitech!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Vifta i maskinen min er hørbar bare jeg surfer litt på nettet og har noen tabs oppe. En kamerat med Windows 7 og nøyaktig samme hardware har ikke dette problemet. Er det siden jeg bruker Vista at dette skjer?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...