Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Dell Studio XPS 16 tråden

Anbefalte innlegg

Jeg har fått meg en Studio XPS 16, og synes alt ved pc'en er veldig bra bortsett fra varmen maskinen generer. Nå er ikke jeg så kyndig med data at jeg kan eller tør å undervolte osv som mange av dere andre her inne gjør.

Temperaturene inne i maskinen ligger på rundt 58 grader ved spilling av f.eks Crysis, og viftene går på nesten 6000 rpm. Det er jo ikke så altfor galt, men varmen utenpå selve pc'en er høyere enn hva jeg har opplevd før. Spesielt rundt touchpad'en, og på kanten/frontsiden nedenfor touchpad'en er det så varmt at holder jeg et par fingre der så svir det godt.

Hva er varmen på maskinene til dere andre? Er det verdt å bekymre seg for? Jeg har alerede lekt med tanken på alternative Windows PC'er, men jeg synes det er så mye dårlig på markedet for tiden. RGB LED skjermen er jo ekstremt herlig!

Hva mener dere andre? :o)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har akkurat fått min Studio XPS 16 og er strålende fornøyd.

Et probleme jeg har er å få "Media Player Classic Home Cinema" til å spille av HD (.mvk) filmene mine ordentlig. Jeg synes filmene spilles av litt "små hakkete" og CPUen ligger på 50-80% load (T9600 - 2,8GHz). Jeg vil ha GPUen (skjermkortet) til å spille av filmen i steden for CPUen. Uansett hva jeg gjør så får jeg det ikke til.

Har flere ganger prøvd å installere de nyeste skjermkort drivere og følge MPC-HC guider uten å få det til. MPC-HC sier hver gang "not running DXVA".

Det er litt trist at jeg ikke får dette til å fungere ettersom jeg leste at 4760 støttet "Avivo HD" (som skal kunne gjøre akkurat dette?). les her!

Lurer derfor på om noen her på forumet har testet dette og om dere har fått det til?

(Jeg får til dette uten problemer med min stasjonære PC (Nvidia 8800GTX), men den bærbare (Studio XPS 16) nekter) :roll:

Lenke til kommentar

skjermen kan bli litt vel reflekterende hvis du sitter med ryggen mot sola el. Men under vanlige inne-omstendigheter er den helt perfekt spør du meg :)

tror ikke men kan få den matt. (har ikke sjekket)

Endret av xdye
Lenke til kommentar

Har en ganske kraftig stasjonær maskin hjemme, og befinner meg for øyeblikket i militæret. Så trenger ikke å kjøre spillet på maks, bare jeg klarer å dra det i det hele tatt. Fullt av eye candy etc. kan jeg dra på den stasjonære ved en senere anledning :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Har hatt maskinen i omtrent to-tre uker nå, og plutselig har hurtigtastene på toppen av tastaturet (demp/skru opp lyd osv) sluttet å fungere helt uten videre. Jeg tror ikke det er noen programvare som står bak. Har noen andre opplevd dette?

Lenke til kommentar

Har hatt samme problemet. Desverre tipper eg panelet må byttest siden det hørest ut som du ikkje har instalert noen drivere.

Er det forsatt lys på hurtigtastane? Vert lyset sterkare når du klikke på dei?

Vist dei reagere når du trykke er det kabelen til hovudkortet som er litt løs. Vist det er ingen lys er det hurtigtastane panelet som er dødt på grunn av varmeutvikling. Ja desverre er det tilfeller at Dell Studio XPS 16 at panelet kan bli øydelagt av varmeutvikling fra maskinen.

Anbefale at du laster ned HWMonitor. Og sjekke tempraturene vist dei er enormt høge (Under 100% Load 80-90++) Må du be Dell og bytte kjøleløysing.

HWMonitor

Du kan kontakte Dell på Tlf

XPS Premium Support: 81 53 50 43 (Norsk Support: 08.00 - 17.00 Mandag - Torsdag 08.00 - 16.00) Utom Tiden er det Engelsk Support.

Eller du kan sende melding til Teknisk Support

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hurtigtastene lyser enda. Play/pause og "Neste" lyser sterkere enn alle de andre. Jeg kan verken skru av eller på søking etter trådløst, eller ta ut cd-en som står i.

Og forresten, når jeg installerer nyeste skjermkortdriver, må jeg installere Mobility, eller funker det like greit med Catalyst?

Lenke til kommentar

Siden dei forsatt lyser er det god sjanse at me kan fikse det :=)

Slå av laptopen. Ta ut Batteriet, Hold inne Power knappen 15 s og start opp laptopen. Vist det ikkje fungere kan du prøve og oppdatere driveren. (Huske ikkje driveren i farten skal sjå om eg finne det ut)

CCC bruke kort tid oss meg. Men du kan prøve og slette ATi (programmet og driveren) reinstalere + oppdater driveren til chipset.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Skal vi se.. knappene fungerer etter at jeg prøvde trikset ditt, Tj-nome! : D Derimot fungerer ikke CCC helt, jeg får opp feilmelding om at det bare har sluttet å fungere om jeg prøver å klikke meg inn via skrivebordet.

Lenke til kommentar

Har skjedd 3 ganger nå at windows må ta en reperasjon med dvd. Maskina kommer bare til dos, der den stopper opp med problem som at noen drivere eller noe mangler. Det skjer bare av seg sjøl, og da må jeg sette inn windows dvd og kjøre en rep.

Noen som veit ka det har seg? Problemet er lett og fixe, men det skal likevell ikke skje.

OG en annet problem er at cpu kan pluttselig bynne å jobbe intest, jeg finner ikke ut hvorfor. Må ta en restart av og til og da er problemet borte

Endret av luni
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...