Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Dell Studio XPS 16 tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har installert FastAccess fordi jeg syns det er et artig program, men nå kan det se ut som det forsvinner. Av OS så har jeg installert win 7 x64 rtm ("clean"). På min tidligere laptop (3 år gammel HP med 1GB ram) hadde jeg win 7 RC x86 og var strålende fornøyd med at det OSet krevde lite. Nå ligger cpu på 20 % hele tiden på Dellen, og jeg begynte å tro at win 7 hadde blitt dårligere fra RC til RTM. Men etter at jeg tok en titt i Ressursovervåkningen fant jeg ut at FAService.exe (FastAccess) ligger konstant på 14-20% av cpu.

For meg så er ikke Fast Access verdt 20% av cpu til enhver tid, er det noen andre som har sammeproblem?

Lenke til kommentar
Jeg sliter med treg oppstart. Før så starten den på ca 30 sekunder, nå bruker den kanskje 1-2 minutter, irriterer meg grenseløst. Kjører Vista64, og har deaktivert alle unødvendige programmer på oppstart.

Hevet ut en liten bit.

Hehe, men rart at den skal gå fra 30 sek til 2 min da, og jeg kjørte Vista i starten også. Er fornøyd med det, i bunn og grunn :) Orker ikke å installere W7 nå, da jeg bare må installere ALT på nytt etc.

Lenke til kommentar

noen som har en touchpad-driver som gir touchpaden mulighet til å scrolle i firefox? (link?) evt. om noen vet om noe som må stilles på i ff for å få det til å funke?

Driveren som kom på cden funker ikke med ff.

takk

Lenke til kommentar
Vet du hvor mye du må betale for den (inkl. frakt og avgifter)?

Nei, men det kan umulig være mange kronene! Tipper under hundre lappen!

EDIT. sjekka litt på Dell : The fee charged will vary by country and will be confirmed at the time you place your order. These fees are non-refundable.

Endret av -Enigma-
Lenke til kommentar

Hei, Då var Dell Studio XPS 16 min dau igjen... Men denne gangen gikk det på forsikringen oss dell siden ein gammel dame klarte å rive ned sekken min med laptopen på toget :scared:

Ringte dell og alt var i orden og skulle sende med ein teknikar med nytt hovudkort.(Får informasjon kan du ha 3 uhell på samme laptopen før "Idiot" forsikringen forsvinner)

Eg synest det var rart at dei meinte at kun hovudkortet var røket men dei skulle no bytte det siden pc-en ikkje lengre startet.

I dag kom teknikeren på besøk og byttet hovedkort men ingen reaksjon fra pc-en. Skjermen blinket i sine flotte farger (rød, blå og grønn) før den slo seg av. (Batteriet ville ikkje lade og pc-en starte ikkje med kun stikkkontakten inni) Teknikaren bestilte inn nye deler og tok den med seg til Info Care i Bergen.

Kanskje er pc-en min fikset til i morgen med forsatt uvist. Men er likevel skeptisk til pc-en skulle ta så mye skade fra eit fall på ca 60-70 cm i ein polstra nylon sekk med fult av kled i. Eg har allerede byttet hovudkort osv fra 2 tidlegare problem med laptopen. Eg er desverre litt skeptisk med at problemet ligner ekstremt mye på det første og andre problemet. Eg håper vertfall problemet bli fikset og at eg kan komme meg tilbake til arbeid :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...