Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Dell Studio XPS 16 tråden

Anbefalte innlegg

22. september sendte jeg en mail til Dell og sa at jeg ville ha en kompensasjon for treg levering og dårlig informasjon om min hvite dell.. Dette fikk jeg til svar på kvelden 24. september:

Thank you for contacting Dell Online Customer Service.

I sincerely apologize for the inconvenience caused due to the delay in the delivery of your order.

Due to the high volumes of orders there is a part shortage at the manufacturing unit. Hence your order is getting delayed at the production stage.

It looks like a supplier has been taken by surprise due to excess demand– and we’re still waiting for one of the parts which can complete the order .

However, I can assure you our team will be working hard to obtain the part which is causing the delay . They’ll be pushing our supplier – and calling other suppliers too.

As per the records you should expect delivery of your order on (or before) 21 Oct 2009.

The delivery date listed is only an estimate date and our team will still be hoping to exceed that – and deliver earlier.

Also You can check on the progress of your Dell order at any time by clicking on this link www.dell.no/myorderstatus with your Customer Number [NO2564848] and Order Number [602020484].

I'm sorry to inform you that we would not be able to arrange for a compensation as Dell does not have a compensation policy.

We apologize for any inconvenience this issue may have caused.

Regards,

Beulah Injeti

Dell Customer Service

Etter det svaret ga jeg litt opp og tenkte at jeg bare fikk vente til slutten av oktober. Idag sjekket jeg status igjen av rutine når jeg åpnet firefox, og der var det gledelige nyheter:

History

Date Time Location Activity

2009-09-26 13:20 - SCHENKER CALCULATE ETA

2009-09-26 13:20 DK - SCHENKER ORDER IN TRANSIT TO SORTING HUB

2009-09-26 13:09 DK - SCHENKER ORDER IN TRANSIT TO SORTING HUB

2009-09-26 12:00 DK - SCHENKER DEPARTURE FROM OVERSEAS LOCATION

Betyr dette at den ble sendt fra Danmark på lørdag? Isåfall ville vel jeg kanskje motta den på onsdag...? Men under status står det "ETA 2009-10-05". Noen som har erfaring de vil dele (Jeg bor i Oslo)? Gleder meg til å få min hvite engel! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eg hadde det problemet og. Det eg gjore var å sende epost til kundeservicen og sa at service tagen min ikkje var kvalifisert for å bestille win 7 oppgradering. Fikk svar dagen etter på at det måtte ha skjedd ein feil og at vedkommende hadde vailidert min tag manuelt og eg fikk bestilt etterpå på første forsøk.

Lenke til kommentar

Spennende nyhet!

Må nesten selge min gamle laptop og kjøpe ny med 4670 + i7 820QM. Men igjen er eg imponert at dei har oppgradert maskinen med ny platform. Hadde forventet meg det kom ein ny model før I7 kom til laptop oss dell.

Edit: Dell Studio modelen har kommet med I7 til Norge (Dette er ikkje XPS modelen men kan gi ein pekepinne på pris og at I7 er rett rundt gjørne for oss i Norge)

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Woohoo! Jeg fikk min (hvite) i dag! Er veldig fornøyd :D :D Hentet den selv på Alnabru, den ble sendt fra Dell på lørdag.

Er litt uvandt med den høye oppløsninga, men det er vel vane sak. Tenkte jeg skulle installere win 7 på den, er det mulig å laste ned FastAccess noe sted? Jeg syns det programmet var litt morsmomt, men fant det ikke på Dell sine sider eller på CD'en som fulgte med.

EDIT: Jeg kan ikke så mye om drivere og sånn. Noen som har lyst til å skrive en liten "huskeliste" over hvilke drivere som er viktige å installere som win ikke installerer av seg selv..?

Endret av koffa
Lenke til kommentar
Woohoo! Jeg fikk min (hvite) i dag! Er veldig fornøyd :D :D Hentet den selv på Alnabru, den ble sendt fra Dell på lørdag.

Er litt uvandt med den høye oppløsninga, men det er vel vane sak. Tenkte jeg skulle installere win 7 på den, er det mulig å laste ned FastAccess noe sted? Jeg syns det programmet var litt morsmomt, men fant det ikke på Dell sine sider eller på CD'en som fulgte med.

EDIT: Jeg kan ikke så mye om drivere og sånn. Noen som har lyst til å skrive en liten "huskeliste" over hvilke drivere som er viktige å installere som win ikke installerer av seg selv..?

Du kan få fastaccess av meg, jeg rippet det fra en cd jeg fikk tilsent.

--til mod det er ikke pirat kopiering siden lisenen er bundet til servicetag of den funker kun på dell xps studio 16 /13. Den trenger heller ikke noe cdkey eller noe sånt ved install eller noe sært i etter tid.

Endret av -Night-
Lenke til kommentar
btw tar du nokon bilde av den :)

Kan ta noen bilder i ettermiddag, den er vakker :p

Du kan få fastaccess av meg, jeg rippet det fra en cd jeg fikk tilsent.

Jeg fant det på nettet et sted (google :p). Kjører versjon 2.4.7 nå.

Er det noen driver til skjermen som trengs å installere for å få max ytelse? Ikke at jeg klager nå...

Jeg har også to ukjente enheter...

post-141163-1254468577_thumb.jpg

Vet dere hva de er?

Lenke til kommentar
Eg hadde det problemet og. Det eg gjore var å sende epost til kundeservicen og sa at service tagen min ikkje var kvalifisert for å bestille win 7 oppgradering. Fikk svar dagen etter på at det måtte ha skjedd ein feil og at vedkommende hadde vailidert min tag manuelt og eg fikk bestilt etterpå på første forsøk.

Hvor sendte du mailen? Teknisk støtte(på engelsk)? Jeg har sendt to mail der jeg beskriver samme problem som deg, men ingen svar. Sitter igjen med inntrykket av elendig kundeservice.

Lenke til kommentar

Bilde?

Lenke til kommentar

Tok ein liten test på pc-en med "clean" Windows 7 instalasjon. (Ikkje 7100 build)

Dette er ting du "må" instalere etter "clean" instalasjon:

Standardsystemenhet = "Ricoh Card reader" som du finn på Support->Driver->Operativsystem:Windows Vista64 (Finnest ikkje i listen under Windows 7)

Den ukjente enheten er "ITE Tech.Inc. - Input - ITECIR Infrared Reciever (EC)" som pc-en finn vist du tar søke etter driver med Windows update.

Eg vill anbefale å laste ned nyeste drivarne men det trengst ikkje. Men får Video driveren vil eg på sterkeste anbefale det som står i første post:

Hvordan kan man instalere nye ATi Catalyst drivere

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Hvor sendte du mailen? Teknisk støtte(på engelsk)? Jeg har sendt to mail der jeg beskriver samme problem som deg, men ingen svar. Sitter igjen med inntrykket av elendig kundeservice.

Eg fylte ut eit slikt kontakt skjema på ligger på siden deres. Sendte ikkje til teknisk støtte men til bestillingsstøtte.

http://bit.ly/1LcFem her er link til skjemaet.

Lenke til kommentar
Tok ein liten test på pc-en med "clean" Windows 7 instalasjon. (Ikkje 7100 build)

Dette er ting du "må" instalere etter "clean" instalasjon:

Standardsystemenhet = "Ricoh Card reader" som du finn på Support->Driver->Operativsystem:Windows Vista64 (Finnest ikkje i listen under Windows 7)

Den ukjente enheten er "ITE Tech.Inc. - Input - ITECIR Infrared Reciever (EC)" som pc-en finn vist du tar søke etter driver med Windows update.

Eg vill anbefale å laste ned nyeste drivarne men det trengst ikkje. Men får Video driveren vil eg på sterkeste anbefale det som står i første post:

Hvordan kan man instalere nye ATi Catalyst drivere

Ingen av driverne ble funnet ved å søke via win update her (kjører win 7 rtm x64(fra msdnaa)). Men det stemte at det var card reader og infrarød, prøvde driverne fra DVDen som fulgte med og nå er det ingen ukjente enheter lenger.

Jeg installerte Full Catalyst Software Suite, men finner ikke programmet etter jeg har installert det slik som jeg gjør på min andre laptop. Vet ikke hvordan jeg installerte den, men nå har jeg:

Driverleverandør:ATI Technologies Inc.

Driverdato: 17.08.2009

Driverversjon 8.632.1.2000

Digitalt signert av: Microsoft Windows Hardware Compatibility Publisher

Når man bruker PC'en så er den vel identisk som deres sorte, masse fingeravtrykk :p Det blir fingeravtrykk på det hvite også, men det er vanskelig å se. Her er noen bilder:

post-141163-1254503030_thumb.jpg

post-141163-1254503042_thumb.jpg

post-141163-1254503059_thumb.jpg

post-141163-1254503068_thumb.jpg

post-141163-1254503075_thumb.jpg

post-141163-1254503082_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan man får brukt HSDPA modemet? Eller er dette ekstrautstyr som man må bestille utenom? Siden det er slot for SIM kort regnet jeg med at det bare var å slenge inn SIM kortet og koble seg opp, men hos meg finner ikke pcen noe HSDPA modem!

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan man får brukt HSDPA modemet? Eller er dette ekstrautstyr som man må bestille utenom? Siden det er slot for SIM kort regnet jeg med at det bare var å slenge inn SIM kortet og koble seg opp, men hos meg finner ikke pcen noe HSDPA modem!

Man måtte velge å ta med det når man bestilte. Sloten er der uansett, praktisk med tanke på at da kan man oppgradere senere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...