koffa Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 (endret) Fader ass, nå er jeg temmelig lei... Bestillingsdato: 09/03/2009Beregnet leveringsdato er på eller før den: 10/21/2009 Det startet med 21/09/2009, så ble det 29/09/2009, og nå sjekket jeg bare tilfeldigvis bestillingsstatus og leveringen er satt til 10/21/2009. Og sannsynligvis pga at jeg bestilte hvit. Alternativ 1: Ringe inn og avbestille, og bestille svart istedenfor. Alternativ 2: Ringe inn å klage og smøre meg med tolmodighet. Fordeler med svart: At den sannsynligvis kommer med en gang. Fordeler med hvit: Personlig syns jeg den ser kulere ut. Tenkte at det kanskje var mindre fingermerker på den, men det er jo bare bakdekselet uansett. Så det har vel egentlig ikke noe å si. Jeg er ikke i desperat behov for en PC med en gang, men hadde jo vært fint å få den snart... Kanskje en reduksjon i prisen. Hvilket nr skal jeg ringe for å klage litt? Er det bare engelske "supportere"? Ikke at det gjør noe, men syns det er lettere å kjefte på norsk EDIT: Nå er ikke hvit et alternativ på Dell sine sider lenger... Endret 20. september 2009 av koffa Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Ser ut som de har litt problemer med denne ja. Jeg bestillte min den 9, den er nå på god vei i posten! Lenke til kommentar
koffa Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Med mindre de gir meg kraftig prisreduksjon så avbestiller jeg, og bestiller svart... Kjedelig å tenke på at jeg sikkert brukte en hel dag på å bestemme meg for hvilken farge jeg skulle velge, og når jeg bestemmer meg så blir det bare problemer. Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Er kjipt når det blir sånn. Ser ikke poenget med å legge en vare ut for salg når de ikke klarer å produsere den, da kunne de like godt latt være! Lenke til kommentar
koffa Skrevet 20. september 2009 Del Skrevet 20. september 2009 Ja, ikke sant. De kunne bare droppa å ha det som et valg til de vet at de klarer å levere. Utrolig frustrerende å vite at jeg kunne hatt min PC før deg Chris Noen som vet hvilket nr jeg skal bruke for å få tak i dell? Jeg fant bare nr for bedrifter... Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 20. september 2009 Forfatter Del Skrevet 20. september 2009 23 16 26 26 Mandag – Fredag 09:00 – 17:00 Det er nr til salgsavdelingen. Lenke til kommentar
koffa Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 (endret) Vel, jeg snakket med Dell i dag. Først med en svenske, så en hyggelig dame som etter den engelske aksanten å dømme kom fra India. Fikk litt Apu feeling når jeg snakket med henne. Men nok om det... Ettersom min hvite dell er i produksjon går det ikke an å avbestille den. Det jeg kan gjøre er å kjøpe en svart, som sikkert er på døra i løpet av 1-2 uker. Og betale for den hvite men nekte å motta pakken når den kommer til meg, så få pengene tilbake fra Dell. Eller så kan jeg smøre meg med tolmodighet å bare vente på den hvite. Hun jeg pratet med sa at det var veldig undervurdert etterspørsel på hvit, derfor hadde de problemer med å levere det. Inntil de har klart å dekke alle de bestillingene de har mottat på hvit, så vil naturligvis ikke hvit være et alternativ på på dell sine sider. Jeg er ikke så gira på å betale 12 000 for en ny for så å låne dell 12 000 for den hvite mens den sendes til meg og tilbake. Så jeg tror jeg bare skal smøre meg med tolmodighet frem mot jul. Hun la også til at de gjør alt de kan for at varene leveres så fort som mulig og mente at det var sannsynelig at den ble levert før 21. okt (som nå er leveringsdato). Men det er vel bare en formell standard uttale for de på supporten Kos dere med deres svarte imens Endret 21. september 2009 av koffa Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 21. september 2009 Forfatter Del Skrevet 21. september 2009 Hehe koseleg svar da Jau, i dag ventet eg på den teknikaren skulle komme.... Ja, den teknikaren har eg ikkje sett nei. Var ikkje veldig fornøyd når eg ringte dell kl 3... etter eg har ventet sidan kl 10 om morgoen... Dei ringte meg no nettop og beklage så meget. Eg sa no rett ut at beklagelser kan vente til problemet får hånd er løst! Og beklaga med forsinkelser av deler som eg ikkje har komme, men det eg har problem med at når folk gir eit løfte! men klare søren meg ikkje å gi ein liten bedsjed om at dei ikkje kjem! Eg kasta vekk dagen min på at den teknikaren skulle komme! Eg hadde vertfall ikkje tolorert vist ansatte ikkje møter opp på jobb uten og gi bedsjed. (Forsatt sinna når eg skriv da) Skulle no ringe meg i morgon tidleg når dei hadde snakket med InfoCare og hadde fått ordnet opp i saken. Lenke til kommentar
koffa Skrevet 21. september 2009 Del Skrevet 21. september 2009 Er det InfoCare som har support for dell i Norge? Skjønner hva du mener med at de kunne gitt beskjed. Jeg syns dell kunne sendt meg en mail når de utsetter leveringsdatoen, så jeg slipper å måtte finne ut av det selv på ordrestatusen. Virker som dell kutter veldig på kostnadene, finns jo ikke norsk support på telefon når man ikke har mottatt produktet sitt. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 22. september 2009 Forfatter Del Skrevet 22. september 2009 Finnest ikkje? Det er litt merkeleg, men så er da ca 3 år siden eg ringte inn på grunn av ein bestiling orden eg vill oppgradere før den blei sendt ut og fekk snakke med ein hyggeleg svenske Men kan vere at når pc produksjonen blir tatt utom den skandinaviske supporten men desverre jobbe eg ikkje der og kan ikkje gi eit svar. Lenke til kommentar
Triplejolt Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Jaja.. fikk min PC i går (svart). Det var 4 dager før forventet leveringsdato, så jeg må si meg veldig fornøyd med det Repartisjonerte og installerte en "ren" OS fra bunn av, rett ut av esken. Tok meg 30min, samt 4 timer filkopiering fra gammel bærbar, så var jeg i gang. Drivere var problemfritt. Windows 7 RC fant alt. Etterinstallerte eks. ATI og Logitech uten vanskeligheter. Syns forresten scoren på 5,9 i Windows Experience Index var overraskende lav. Hadde forventet 6+ med HD 4670 og en 7200rpm disk. Må nok finjustere litt for mer ytelse senere. Tastaturet er meget behagelig å skrive på. Myk og rask, samt at underbelysningen er helt perfekt. Savner å enkelt finne støtteprogrammene til DELL. DELL PC Tune Up 2.0 avkrevde en aktiveringskode som jeg ikke finner. Aner ikke hvor jeg skal lete etter denne. Support/forum hadde ingen informasjon. DELL Utility som skulle ha tilsvarende funksjon ble installert men var sporløst forsvunnet etter en rask omstart. En omstart som forøvrig gikk langt raskere enn min gamle bærbar. Pluss for det. Kladdemerker er et faktum, men ikke så fremtredende som ventet. Enkelt å fjerne. Varme i håndflate og musepad er egentlig behagelig etter min mening. Har ingen problemer med å la håndbaken hvile over lengre perioder under spill eller generell bruk. Litt overrasket over hvor smal skjermen egentlig var. Er vant med en 17" bærbar som er vesentlig større. Må få sjekket opp om denne virkelig er 16". Lystyrken og fargegjengivelsen er meget bra. Noe av det bedre jeg har sett. Har faktisk justert ned 2 hakk for å ikke bli "blendet" av det hvite i enkelte tilfeller. Alt i alt en flott PC med masse ytelse. Likte spesielt designet og detaljene. Har ingen reservasjoner mot å anbefale denne varmt til venner og bekjente! PS. @Koffa Leit å høre at hvit finnish er vanskelig å levere. Burde helt klart vært varslet på et langt tidligere tidspunkt. Dette faller godt innenfor "prisreduksjons" kategorien. Håper ikke dette setter en altfor stor demper på forventningene du måtte ha. Det ville vært synd om du ikke skulle få gleden av en slik PC du også Endret 22. september 2009 av Triplejolt Lenke til kommentar
koffa Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 @KoffaLeit å høre at hvit finnish er vanskelig å levere. Burde helt klart vært varslet på et langt tidligere tidspunkt. Dette faller godt innenfor "prisreduksjons" kategorien. Håper ikke dette setter en altfor stor demper på forventningene du måtte ha. Det ville vært synd om du ikke skulle få gleden av en slik PC du også Flott innlegg som gjør at jeg gleder meg enda mer til å få min. Partisjonerte du slik at c: ble liten og kun brukt til OS? Vil det være en fordel? Ang. prisredksjon så syns jeg også at mitt tilfelle havner under den kategorien, men hva er fremgangsmåten for å få det. Jeg ringte 23 16 26 26 og kom til et sentralbord, derfra ble jeg koblet over til ordresupporten (som er engelsk) og hun kunne ikke gjøre stort med pris eller ordre. Gleder meg til å få hvit, håper den er like fin som på bildene. Og håper virkelig dell har produkjonsmaskinene på døgnet rundt for å lage hvite Lenke til kommentar
Triplejolt Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 Godt å høre at gleden ikke er redusert. Etter min oppfatning så er PCen verdt å vente på. Personlig så er jeg like opptatt av et pent ytre som et kraftig indre. Derav XPS valget. Så jeg syns du skal vente på hvit og få en best mulig totalopplevelse. Hva partisjonering anngår så har jeg følgende oppsett (noe avansert kanskje): 1: 1024Mb Linux swap 2: 25GB Linux Ubuntu 3: 200GB System (Win 7) Boot, NTFS 4: 230GB Data NTFS 1 og 2 sier seg selv. 3 fordi jeg trenger en stor partisjon for å kunne ha nok plass til film, bilder og musikk. Liker å bruke ferdigoppsettet (My documents). Dette gjør det enkelt å finne og vedlikeholde filer. Disse stedene fylder seg opp med mye av hvert, så det å finne igjen mine dokumenter og musikk etc. på en enkel måte er en stor fordel. Samt å kunne benytte ulike støtteprogrammer som Dataoverføring, spesifikk fil/mappe-kryptering ol. uten å måtte manuelt lete opp alt selv. 4 er til backup, ISO-filer og ellers annet av essensiell programvare (drivere, ccleaner etc.) ved en eventuel reinstallasjon. Etter mange års bruk av PC og ymse OS, så har jeg opparbeidet en "favoritt-liste" over must-have programmer. Letter reinstallasjonen betraktelig Nummeret du nevner er det eneste jeg også fant, så det er nok dette du må benytte. Fremgangsmåten for prisreduksjon er ingen fasit, men du kan jo nevne spesielt at ordren din ble endret uten at du ble tilstrekkelig informert. Og at leveringsdatoen ble vesentlig forskjøvet i forhold til angitt ved ordreinnleggelse. Kanskje også lese igjennom ordrebekreftelsen etter forbehold anngitt av DELL. De har gjerne forbehold om endringer i leveringstid grunnet "uventede produksjonsutfordringer" som de liker å kalle det. Ikke like lett å forholde seg til som kunde, men verdt et forsøk. Lykke til Lenke til kommentar
koffa Skrevet 22. september 2009 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) Jeg får prøve å sende en mail og spørre om jeg kan få en redusert pris. Det kan jo hvertfall ikke skade. På en måte ble jeg litt lettet når jeg fikk beskjed om at bestillingen ikke kunne avbestilles. For da får jeg den hvite, og jeg syns den ser drit stilig ut. Men er jo fortsatt skuffet over leveringstiden Hadde jeg tatt svart i utgangspunktet hadde jeg nok angret over at jeg ikke tok hvit. EDIT: Sendte de en mail nå hvor jeg sa at det var dårlig med informasjon fra dell når de utsetter leveringen og at jeg ikke hadde noen mulighet til å avbryte ordren. Også sa jeg at jeg ville ha en kompensasjon i form av redusert pris eller gratis oppgradering av cpu eller ram. Hehe. Hadde vært gøy om det funker Endret 22. september 2009 av koffa Lenke til kommentar
-Enigma- Skrevet 23. september 2009 Del Skrevet 23. september 2009 Hvor lang tid har det tatt for dere fra bestillingen er sendt fra Dell til Schenker faktisk har kommet med pakken? Nå har min forsendelse stått hos Schenker siden mandag morgen, og det har fortsatt ikke skjedd noe! Synes nå dette er litt merkelig!? Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 23. september 2009 Forfatter Del Skrevet 23. september 2009 No er endeleg pc-en i orden. Stakk innom InfoCare i Bergen og fekk ordnet pc-en. Tok nokon temp test vist nokon lest den gamle temp screen eg tok opp tidlegare... PC-en er kald i forhold no :=) Gamle temp (Core 0,1): "86-93" med ORTHOS. Nye Temp (Core 0,1): "62-69" med ORTHOS Tok kjapp test med undervolt på CPU-en når den Idle "29-32" Skal legge ut bilde etter eg har restoret dei gamle programene og instilingane + win7 Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 24. september 2009 Del Skrevet 24. september 2009 Min kommer i morgen, oh yeah! Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Noen som husker hvordan man kunne sjekke at man faktisk har fått RGB-led og ikke W-led? Husker jeg leste det et sted! Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 26. september 2009 Forfatter Del Skrevet 26. september 2009 Hvordan kan eg sjå kva type skjerm eg har. Vist du er usikker om du har WLED eller RGBLED kan du følge desse stegene: Device manager>monitors>generic pnp monitor>details>hardware ids: Vist du har RGBLED skal det stå: MONITOR/SEC5448 Står i førsteposten Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 26. september 2009 Del Skrevet 26. september 2009 Trodde jeg hadde lest igjennom, men tydeligvis ikke godt nok. Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå