Teardrop Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hei, Noen som har forslag på hvordan trene for å få en god holdning? Jeg har det slik at jeg lett "synker sammen" med hodet og skuldrene forover når jeg ved sitter ved skrivebord og går. Vet ikke om jeg klarer å forklare det, men jeg går veldig bøyd og sitter slik også. Jeg har trent jogging i flere år og styrke i ett års tid, men det ser ikke ut til å hjelpe noe spesiellt på det. Jeg blir i bedre form generellt men synes jeg fortsatt går og sitter like bøyd. Nå aner jeg ikke hvilke øvelser jeg kan bruke for å rette opp ryggen/nakken. Så håper noen har noen forslag til konkrete øvelser eller kan peke meg i riktig retning. Om det er mulig å gjøre noe med det da. H. ni Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Tren de øvre ryggmusklene ved å "ro". Da slipper du å gå med skuldrene forover. Det finnes treningsapparater som er laga til det. http://en.wikipedia.org/wiki/Trapezius_muscle Endret 19. mars 2009 av Midnight_walker Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Som nevnt så er mer roøvelser enn pressøvelser viktig. Andre ting du kan gjøre er: - Legge inn ekstra øvelser for bakside skuldre - Foam rolling - Mobilitetsøvelser (se filmen Magnificent mobility) Ellers så bør du sjekke ut denne oversikten over hvilke øvelser du bør gjøre mer av. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 tøy ut brystmusklene dine Lenke til kommentar
Teardrop Skrevet 21. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2009 Tren de øvre ryggmusklene ved å "ro". Da slipper du å gå med skuldrene forover. Det finnes treningsapparater som er laga til det. http://en.wikipedia.org/wiki/Trapezius_muscle Er det best med apparat eller holder det med vanlig vektstang? Hvor mye vekter skal en legge på, så mye som en orker å løfte? Hvor mange repetisjoner og serier? (Jeg kan svært lite om styrketrening.) Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Ta 3 serier med 10 repetisjoner. Juster vekta slik at du akkurat klarer 10 rep på den 3. serien. Jeg anbefaler apparat, for da får du bedre støtte. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg anbefaler apparat, for da får du bedre støtte. det du sier der er den største grunnen til at man ikke burde bruke apparater, du styrker ikke støttemuskulaturen. Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Ja, hvis du har erfaring og vet hvordan man trener riktig. no_id har jo ikke det. Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 jeg ville da heller begynt med svært lette vekter, i stedet for apparattrening. ts har problemer med kroppsholdningen, og da er det gjerne ikke bare trapz som må styrkes. Lenke til kommentar
LasH Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Tror nok løsvekter er å anbefale forann apparater. Lenke til kommentar
i93 Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 stikk innom www.coopersguns.com å klikk deg inn på excersises. Der trykker du på den muskelen du vil trene, og ser alle treningsmetodene. Genial side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå