Gå til innhold

Hvordan trene for bedre kroppsholdning

Anbefalte innlegg

Hei,

Noen som har forslag på hvordan trene for å få en god holdning? Jeg har det slik at jeg lett "synker sammen" med hodet og skuldrene forover når jeg ved sitter ved skrivebord og går. Vet ikke om jeg klarer å forklare det, men jeg går veldig bøyd og sitter slik også. Jeg har trent jogging i flere år og styrke i ett års tid, men det ser ikke ut til å hjelpe noe spesiellt på det. Jeg blir i bedre form generellt men synes jeg fortsatt går og sitter like bøyd. Nå aner jeg ikke hvilke øvelser jeg kan bruke for å rette opp ryggen/nakken. Så håper noen har noen forslag til konkrete øvelser eller kan peke meg i riktig retning. Om det er mulig å gjøre noe med det da.

H.

ni

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som nevnt så er mer roøvelser enn pressøvelser viktig. Andre ting du kan gjøre er:

- Legge inn ekstra øvelser for bakside skuldre

- Foam rolling

- Mobilitetsøvelser (se filmen Magnificent mobility)

Ellers så bør du sjekke ut denne oversikten over hvilke øvelser du bør gjøre mer av.

Lenke til kommentar
Tren de øvre ryggmusklene ved å "ro". Da slipper du å gå med skuldrene forover.

Det finnes treningsapparater som er laga til det.

http://en.wikipedia.org/wiki/Trapezius_muscle

Er det best med apparat eller holder det med vanlig vektstang? Hvor mye vekter skal en legge på, så mye som en orker å løfte? Hvor mange repetisjoner og serier? (Jeg kan svært lite om styrketrening.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...