chokke Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Jeg sitter på et Asus P5KC og benytter meg av det innebygde lydkortet og det er veldig skuffende. Ihvertfall mikrofoninngangen etter mine små erfaringer. Problemet er at det ligger en veldig høy skurrelyd uansett hvilken mikrofon jeg bruker som nesten overstyrer stemmen. Mikrofonene jeg har å velge mellom er en som er på Sennheiser headsett, usikker på modellnavn, men tror det er helt midt på tre når det gjelder kvalitet, og den andre er en billig bordmikrofon. Begge disse er elendige, og lyden brytes av i bølger virker det som, for eksempel hvert andre sekund kommer det en slags klikk i lyden, når jeg tester med å høre meg selv. Nesten som den går aktivt inn for å ødelegge . Dette fører til at det er vanskelig å kommunisere via stemmeprogrammer som ventrilo og skype med de jeg har behov for å gjøre dette med, og er meget irriterende. Så jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre, eller om dette er et kjent problem annet enn å måtte investere i nytt lydkort. På en annen side, skal det være en slags ustemt tone fra dette lydkortet? Tenker på via høytalere så virker det som det er en slags telefontone, litt uklar, men du hører at det skal være klarere uten at det er det. Red: vanskelig å finne drivere på idiotsiden til Asus er det og . Endret 19. mars 2009 av chokke Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 http://www.asus.com/Product.aspx?P_ID=fFZ8oUIGmLpwNMjj på siden dems står det at det har asus crystal sound eller noe i den durn, så det skal bli mulig å gjøre bedre oppdak ^^ mulig det er noe galt med ditt hovedkort. lydkortet skal være godt nok til normale voip programmer =) Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Det er et rimelig kjent problem at innebygde lydkort ikke kan måle seg med et dedikert et. Du kommer til å merke stor forskjell fra ditt innebygde for å si det mildt. Spilte mange timer COD4 med integrert lydkort, før jeg endelig tok til vettet og installerte et dedikert. Og det var helt enormt for å si det mildt. Endret 19. mars 2009 av Trikrin Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 om hans ønske er å bruke voip programmer skal det ikke være nødvendig med dedikert lydkort. har hatt noen hovedkort som jeg fint kunne sendt inn på garanti. men det er mindre pes å kjøpe en ny komponent av samme type som er defekt på hovedkortet. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Problemet mitt er som sagt at det er en slags sus i bakgrunnen. På samme måte som den lyden som tv-en gir når det er snø. Slik susing er det hele tiden når jeg snakker, og den er nesten høyere enn stemmen, slik at det er vanskelig å høre. Kombinert med at lyden har sine små perioder hvor det virker som noen rører på ledningen med et forholdsvis jevnt intervall. Så jeg lurte da på om dette er typiske dårlig lydkortlyder og -opplevelser, eller om det er unikt for mitt tilfelle. Men regner med at et solid lydkort, om jeg investerer i et holder i flere år fremover, kanskje et par PC-er til og med (altså 6++ år)? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 P5K har vel hatt flere dårlige lydkort. En venn av meg som har P5K har klagd over dårlig lyd så han kjøpte et separat lydkort og jeg selv har opplevd ganske mange problemer med lyden på mitt P5K Premium. For det første så var det ganske vanskelig å få satt opp frontpanelet i kabinettet slik at det fungerte skikkelig, så jeg endte opp med å plugge headsettet inn bak og høyttalerne i lydutgangen foran. Før jeg fant en driver som fungerte mer eller mindre så klagde folk på ventrilo over dårlig lyd de også. Dessuten så har jeg hatt flere problemer med lyd som jeg spilte av, det aller meste forsvant etter at jeg bytta lydkort, men det at lyden iblant kan fryse i ett sekund eller at det kommer sånn "bølgeforstyrrelse" som resulterer i en høy skrapelyd i et halvt sekund skjer en gang i blant fortsatt, det har nok hovedkortet skyld i. Før jeg bytta lydkort så hadde jeg en "statisk klikkelyd" som kom ofte om jeg spilte av musikk i ~ 1 time. Lenke til kommentar
chokke Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Takker for innspill . Ser da ut som jeg investerer i et solid lydkort, og det ser ut som Creative-kort til rundt 800,- (ikke det jalla fatalydriten, men CREATIVE SoundBlaster X-Fi Titanium hvor en faktisk kan få jalladriten :!, regner med dette er bedre, kvalitetsmessig, enn Sound Blaster Audigy 2 ZS (eller hva det heter)? Ser at det krever en PCI-ekspresslot, men har jeg det? Vet bare at jeg bruker en til grafikkortet, som har stor vifte som dekker over en eller annen slot der inne. Jeg vet at har en PCI-express 16x som er ledig, men om jeg noen gang går for Crossfire, vil jeg gjerne kunne beholde lydkortet, så er det andre innganger for meg tilgjengelig som er PCI-express? Hvor lenge holdet et lydkort iforhold til andre kort? Sett at folk kan svare på det her . Tenker da på før det kommer noe nytt og fantastisk, på samme måte som grafikkort. Ikke at du kan forvente god kvalitet i nye spill med et 5 år gammelt grafikkort, så hvordan blir det med lydkort? Endret 20. mars 2009 av chokke Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) det som skal være bedre med xfi enn soundblaster 2 er at de vistnok skal klare på et magisk vis å forbedre lydkvaliteten til lydfiler. problemet med komprimert lyd er at ikke all lydinformasjonen er der. men x-fi skal klare å trylle den "tapte" informasjonen frem igjen(bullshit?!). om det er god lyd du skal ha, så er ikke selve lydchipen det viktigste... =) kvaliteten på de andre komponentene er langt viktigere. Endret 20. mars 2009 av kjeLL// Lenke til kommentar
chokke Skrevet 22. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2009 Jauda, men er det forskjell på komponentene da? Tenker da at nytt lydkort til samme pris som foregående modell bør være bedre på alle, eller ihvertfall de fleste måter. Har da hørt om denne skrekken folk har til Creative og drivere til lydkortet, ihvertfall for Vista, og sikkert snart Windows 7. Og det er ikke veldig mange alternativer på markedet etter hva jeg har skjønt? Men, om jeg kjøper kortet krever det en PCI-expressport, men har Asus P5KC en slik en som har plass? Jeg har som sagt lyst til å ha plass til to grafikkort, så håper da at det er en ledig port som ikke forstyrres av en eventuelt stor vifte på begge grafikkortene. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 Det er vel lite vits med 2 skjermkort i CrossFire på ditt hovedkort. Det svarte PCI-e x16 sporet kjører i x4 modus - noe som vil begrense ytelsen ganske mye, spesielt om du tenker deg kort som Radeon 4850/4870. Derfor er det nok bare å kjøpe et lydkort og sette det inn. Om du ikke skal ha CF med en gang så blir det sjeldent lønnsomt å oppgradere "etter en stund". Da har du som regel allerede fått enkeltkort på markedet som yter bedre enn CF-løsningen som du har planlagt og koster ikke så veldig dyrt heller. Jeg personlig har hatt 2 forskjellige CF hovedkort i løpet av 2,5 år og 2 forskjellige ATI kort som støtter CF, men CF har fortsatt uteblitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå