Qare Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hei. I det siste PC-en min bråket ganske mye (hat den i ett år nå), og søkte litt rundt og fant SpeedFan, tenkte at det kunne være vifta. Jeg fikk tukla meg til å installere det, men har ikke særlig greie på om temperaturen, etc er på det normale. Dette bildet er når jeg kun har SpeedFan kjørende. Er usikker på hva jeg skal linke... så her kommer det meste: CPU type - DualCore Intel Core 2 Duo E6750, 2666 MHz (8 x 333) Hovedkort - Asus P5K SE (2 PCI, 3 PCI-E x1, 1 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN) Hovedkort chipset - Intel Bearlake P35 Skjermkort - NVIDIA GeForce 8800 GTS (320 Mb) (noe mer jeg trenger å gi?) Takker for svar Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Åpne opp pc-en og blås rein viftene. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Ta heller og finn ut hvilken vifte som bråker og bytt den ut. Det blir jo slark i dem etterhvert. Litt surt om det skulle være skjermkortvifta, da må man jo kjøpe et nytt kort mens den gamle blir reparert/erstattet. En annen ting er at lydnivå og ressonanslyd varierer etter romtemp og hvor lenge du har hatt den på. Endret 19. mars 2009 av WarpX Lenke til kommentar
Qare Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Kjøpte en slik "luft på boks" i dag, og fikk blåst bort _ganske mye_. Installerte også nyeste driver for Skjermkortet. Fant også ut at det er den vifta som sitter midt i, mot en av veggene (på en måte), som durer mest. Temperaturene på de forskjellige enhetene er lavere enn i går. Men fikk også med meg at det er 'vanlig' å ha en temperatur på 60-65c med NIVIDIA 8800GTS. PS: Noen som vet hva "system" på bildet viser til? Og er det farlig med en så høy temperatur på det? Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 System er tempen på hovedkortet, skulle jeg tro. Hos meg ligger den på 40-42 ved normal romtemp. Kan øke ytterlige ved belasning på systemet, f.eks. spill. Vet ikke om det er farlig, men 50 er litt høyt, og pc'en kan bli ustabil. Du kan installere en vifte som blåser på området der sensoren sitter. Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 28. mars 2009 Del Skrevet 28. mars 2009 Ville byttet disse viftene, 2900RPM må jo bråke sinnsykt? Mine 120mm vifter går på 1000RPM og system/cpu holder 30-40 grader. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå