Kluvert Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hei. Har i slutten av januar kjøpt en lekker laptop med 2 års forsikring. Etter to uker i bruk klikka pc'en helt uten noen grunn. Gikk til elkjøp og leverte han inn,de sier at det er noe software feil og at systemet må reintaleres, for at de skal gjør det(hvis ikke jeg hørte feil) det koster 1600 kr, men hvis jeg vil ,jeg kan gjøre det selv. Så kommer spørsmålet, hva skal jeg med den j**** TRYGGHETSAVTALE, hvis ikke den hjelper i slike situasjoner. Jeg har bare rokket å overføre gamle bilder også får jeg feil med systemet etter to uker og mannen fra pc-klinikk sier at det dekkes ikke av garantien. Jeg er forbanna. Ringte til en kamerat fra andre el.butikk han sier at all feil med maskinen dekkes av forsikring så lenge jeg har ikke rotet i han selv. Det har jeg heldigvis ikke gjort og levert rett til butikken. Dessverre hadde ikke mulighet å levere han før(da tenker jeg på 30 dagers returrett) Selvfølgelig kan jeg ta den maskinen å reinstallere han selv,men jeg kan ikke vite at det samme skjer igjen... Hva kan dere anbefalle meg? Tusen takk på forhånd! Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 a) Det er typisk å si at software-feil ikke dekkes av garantien. b) Det kan jo faktisk skje at software i PC-en begynner å tulle c) Det koster deg 40 minutter, så har du en reinstallert PC. d) Butikk-forsikring sikrer deg en tilsvarende PC. Men du kan vel bare bruke den en gang, slik at hvis du f.eks mister den i badekaret (uten strømkabelen i), slik at PC-en blir ødelagt, må du eventuelt bruke 1500 kroner på en ny garanti. e) Hvis du er av den kyniske typen, så gjør du følgende: Kjør recovery på PC-en, patch den opp, installer alt av programvare. Så tar du å lager et image av PC_en din, og neste gang du får problemer, bruker du 20 minutter, så har du en ferdig og fresh PC. Så etter 1 år og 364 dager, mister du PC-en i badekaret (fortsatt uten strømkabel i), og får ny på forsikringen. Lenke til kommentar
Kluvert Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 a) Det er typisk å si at software-feil ikke dekkes av garantien.b) Det kan jo faktisk skje at software i PC-en begynner å tulle c) Det koster deg 40 minutter, så har du en reinstallert PC. d) Butikk-forsikring sikrer deg en tilsvarende PC. Men du kan vel bare bruke den en gang, slik at hvis du f.eks mister den i badekaret (uten strømkabelen i), slik at PC-en blir ødelagt, må du eventuelt bruke 1500 kroner på en ny garanti. e) Hvis du er av den kyniske typen, så gjør du følgende: Kjør recovery på PC-en, patch den opp, installer alt av programvare. Så tar du å lager et image av PC_en din, og neste gang du får problemer, bruker du 20 minutter, så har du en ferdig og fresh PC. Så etter 1 år og 364 dager, mister du PC-en i badekaret (fortsatt uten strømkabel i), og får ny på forsikringen. Den var ikke dum den Trikrin. Jeg tenkte ikke på begrensninga. Hva mener du å patche den opp? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Butikkforsikringene gjelder fysiske skader. Hvis det er en softwarefeil er det ikke noe fysisk i veien med maskinen din, og du kan helt fint fikse det selv ved å følge bruksanvisningen. Lenke til kommentar
Trikrin Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Før du lager image gjør du følgende: Installerer alle oppdateringer på Windows Installerer de programmene du skal ha (Office, antivirus, spill o.a). Når du har patchet (installert oppdateringer til feks. antivirus, windows og office), tar du et image av PC-en din. Gjerne endre at mine dokumenter lagres til d-partisjonen. Så lager du et image av PCen din. Det jeg mener med patching, er å oppdatere med siste sikkerhetsfikser, og oppdateringer. Lenke til kommentar
Kluvert Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 Butikkforsikringene gjelder fysiske skader. Hvis det er en softwarefeil er det ikke noe fysisk i veien med maskinen din, og du kan helt fint fikse det selv ved å følge bruksanvisningen. Selvfølgelig kan det FINT FIKSES,men når man kjøper pc så regner du med i hvertfall 2-3 måneder uten noen problemer. Hvorfor må jeg drive å fikse og betale får en vare som er feil i, jeg betaler jo for en pc som skal funke ikke sant? Også skjer det noe feil med system etter to uker,når jeg jeg har bare overført bildene til,det eneste jeg rakk. Butikkforsikringene gjelder fysiske skader. Hvis det er en softwarefeil er det ikke noe fysisk i veien med maskinen din, og du kan helt fint fikse det selv ved å følge bruksanvisningen. Oja du mener jeg bør ha to partisjoner? En med system og ander for dokumenter og sånt? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 PC-en funker, men ikke innholdet på den. Helt normalt at software ikke dekkes av garanti/forsikring... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå