Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chipping av bil med DSG-girkasse

Anbefalte innlegg

Problemet mitt er som følger, jeg vurderer å la et firma i byen jeg bor i chiptrimme bilen min, mapping eller omprogramere datafilen som styrer dieselpumpen i bilen som det også så fint heter. Firmaet er kjent i området og er svært profesjonelle og customskriver alle datafiler som blir skiftet i bilene.

Bilen som skal trimmes er en 2007 modell Audi A3 Sportback 2.0TDI som i utgangspunktet har 140hk. Dette firmaet kan gi meg en økning på 45hk +- noe som er greit. Bilen har en DSG girkasse og det er her problemet ligger. Jeg har hørt at man må være svært forsiktig med disse girkassene da det er dreiemomentet som dreper girkasse og drivverk. Alle med litt peiling og skjønn forstår at det er dreiemomentet som er dieselmotorenes styrke. Hvis jeg ikke husker helt feil så skulle dreiemomentet øke med ca 80 - 100nm. Det går mange rykter angående dette men finner ikke et ordentlig svar. Jeg kontaktet Møller men de fortalte meg bare at de ikke kan svare på henvendelser angående trimming, men det de kunne si var bla bla bla dreiemoment drivverk girkasse ingen garanti. Jeg skjønner jo at de må si dette selvfølgelig.

Så mitt spørsmål er da, er det trygt å chiptrimme bilen min?

Håper det er noen her med litt kunnskap angående disse DSG-kassene som kan hjelpe meg.

Setter STOR pris på alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...