Gå til innhold

Vil gå ned i vekt!

Anbefalte innlegg

Jeg føler at jeg har lagt på meg en del i det siste, spesielt lårene.

Jeg trener 3-4 ganger i uka, men det hjelper ikke.

Jeg vil gjerne gå ned 5-10 kg eller noe. Noen som har forslag?

Kanskje en slags diett eller treningsprogram?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spis litt mindre og litt sunnere, tren store muskelgrupper og kardio, tren styrke før du trener kardio. Jobber med det samme som deg (gått opp noen kilo siden army'n). Lykke til!

Det hjelper forsåvidt om du skriver litt om hva du gjør akkurat nå.

Lenke til kommentar

Det viktigste er at du ligger i kcal-underskudd. Dette blir lettere jo mer du trener. Dvs. løping, cardio.

Om du vil beholde musklene så godt som mulig(pga man kan ikke få MER muskler når man har kcal-underskudd, de vil faktisk bli mindre) må du trene styrke og spise masse protein.

Lenke til kommentar
Det viktigste er at du ligger i kcal-underskudd. Dette blir lettere jo mer du trener. Dvs. løping, cardio.

Om du vil beholde musklene så godt som mulig(pga man kan ikke få MER muskler når man har kcal-underskudd, de vil faktisk bli mindre) må du trene styrke og spise masse protein.

muskler bryr jeg meg egentlig ikke så mye om, men hva er cardio? :-)

Lenke til kommentar

Du spiller fotball og forventer ikke at du skal få større lår? :hmm:

Kompisen min som spiller på relativt høyt nivå og som nå er 18 har lår som tømmerstokker.

I en alder av 14 mens du fortsatt vokser er det vel neppe en kjempegod idè å slanke seg uansett? :o

Endret av tmg
Lenke til kommentar

Enig, er ingen vits for deg å slanke deg, spesielt siden du er aktiv, er 14 år, og har en BMI på 21.

Ellers, siden du ikke bryr deg om musklene, har det ikke så mye å si hva du gjør om du slanker deg, så lenge du er i kcal-underskudd.

Men som sagt, ikke slank deg :)

Lenke til kommentar
Enig, er ingen vits for deg å slanke deg, spesielt siden du er aktiv, er 14 år, og har en BMI på 21.

Ellers, siden du ikke bryr deg om musklene, har det ikke så mye å si hva du gjør om du slanker deg, så lenge du er i kcal-underskudd.

Men som sagt, ikke slank deg :)

jeg vil likom ikke slanke meg, jeg vil bare gå ned noen kilo.

og kondisen den kommer jo etterhvert som fotballsessongen begynner.

men låra mine består av flesk - ikke muskler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...