Gå til innhold

iphone uten abbonement

Anbefalte innlegg

Hei!

kjøpte en iphone med italk small for en tid siden. en uke etter kjøp ble den stjålet. er det da mulighet for å kjøpe en ny tlf uten å bryte avtaleperioden på 12 mnd? vil ikke bruke mer penger på å bryte avtaleperioden. Eller er jeg nødt til å kjøpe brukt?

Endret av andyflat
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

kjøpte en iphone med italk small for en tid siden. en uke etter kjøp ble den stjålet. er det da mulighet for å kjøpe en ny tlf uten å bryte avtaleperioden på 12 mnd? vil ikke bruke mer penger på å bryte avtaleperioden. Eller er jeg nødt til å kjøpe brukt?

Som jeg svarte deg i en annen tråd; Nei.

iPhone 3G selges ikke uten abonnement fra de offisielle leverandørene (Netcom, snart Telenor og Chess). Du må enten bryte abonnementet ditt og betale bruddgebyr, for så å kjøpe en ny iPhone 3G med binding mot iTalk Small. Ellers kan du jo kjøpe en ny med binding, men da blir du sittende med to abonnement og det blir dyrt å bryte det nye.

Du kan alltids høre med Netcom om de kan gi noe rabatt på kjøp av en ny iPhone 3G, men jeg tviler sterkt på dette.

Ellers har du jo finn.no, qxl.no og ebay. Husk å trå varsomt, finnes en del lugubre selgere der ute.

Lenke til kommentar

Nå gidder jeg ikke å lese gjennom alle disse lange iPhone-trådene, men vet man sikkert at alle telefoner solgt av Chess og Telenor vil være låst slik som hos Netcom?

Grunnen til at jeg spør, er at AT&T nå har bekreftet at de til uka begynner å selge ulåste telefoner. For meg ser det ut som et aldri så lite veiskille og jeg lurer på om at det er tilfeldig at det skjer samtidig som Telenor og Chess begynner å selge iPhone? Kan det være at Apples forretningsmodell er i ferd med å endre seg?

Lenke til kommentar
Nå gidder jeg ikke å lese gjennom alle disse lange iPhone-trådene, men vet man sikkert at alle telefoner solgt av Chess og Telenor vil være låst slik som hos Netcom?

Grunnen til at jeg spør, er at AT&T nå har bekreftet at de til uka begynner å selge ulåste telefoner. For meg ser det ut som et aldri så lite veiskille og jeg lurer på om at det er tilfeldig at det skjer samtidig som Telenor og Chess begynner å selge iPhone? Kan det være at Apples forretningsmodell er i ferd med å endre seg?

Inntil iPhonene fra Telenor og Chess er i salg så blir det nok bare spekulasjon. Er ikke kommet noe informasjon som peker i den retningen når det gjelder salg av iPhone i Norge, men man skal aldri si aldri. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...