el_cash Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Skriver dette på vegne av en annen: Historien er kort og greit; la igjen dyre solbriller på jobb, stedet er innelåst. I løpet av natten var det kun én som var innom der; vaskedama. Kom på jobb dagen etter, låste seg inn - og solbrillene var borte. Enkel historie, men hvilke rettigheter har man? Reiseforsikring dekker tydeligvis ikke arbeidsplass, så hva kan man gjøre for å få pengene tilbake? Hva slags forsikring kan arbeidsstedet evt ha som dekker ansatte i denne sammenheng? Hvem kontakter man for forsikring/oppgjør, nærmeste leder eller vaskebyrået? Tyveriet blir selvsagt anmeldt. Ingen vits i å komme med kommentarer om balltre, vil bare vite hvilke rettigheter man har hvis man blir frastjålet private gjenstander fra arbeidsplassen. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Tar det først opp med avdelingslederen din, om det ikke kommer noen vei tar du selv kontakt med vaskefirmaet. Har dere ingen tillitsvalgte, verneombud el.l på jobben.. ? De burde hjelpe deg med slike saker. Kanskje bare jeg som jobber på en så stor arbeidsplass.. :!: Lykke til! Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Tar det først opp med avdelingslederen din, om det ikke kommer noen vei tar du selv kontakt med vaskefirmaet. Har dere ingen tillitsvalgte, verneombud el.l på jobben.. ? De burde hjelpe deg med slike saker. Kanskje bare jeg som jobber på en så stor arbeidsplass.. :!: Lykke til! På min arbeidsplass er det ca 10 ansatte og vi har tillitsvalgt og verneombud så tror det er vanlig på de aller fleste plasser . Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 Takker, hadde faktisk ikke tenkt på dette med tillitsvalgt/verneombud. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Ta det først opp med nærmeste leder på stedet der du jobber. Han vil så undersøke saken og ta kontakt med vaksebyrået. Det betyr ikke det samme som at du får brillene dine tilbake, men det kan alltids hende at noen andre har klaget på samme person. I verste fall så blir byrået oppmerksom på personen. Hvor sikker er du på at du glemte brillene på jobben? Selv har jeg trodd 100 % det samme selv for så å finne de et eller annet sted i huset hjemme. Sikker på at det ikke er noen som kom på jobb tidlig dagen etterpå og stjal de? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå