Gå til innhold

Sesjon - teoriprøve - vi fikk alt for dårlig tid.

Anbefalte innlegg

Fikk selv 6 på teorien og 9 på det andre.

Synes man kunne fått vite hvor mange % feil man fikk på i norsk, matte og geometri, da jeg tror jeg fikk 90% feil på norsken da han som var der var utydelig og ikke klarte helt å si hva oppgaven gikk ut på :(

Men fikk over 5 så har mulighet til å søke UB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørs vel fra sted til sted, er jo alltid noen som er smartere enn andre. Blir litt dumt når noen sier at snittet ligger på 7, mens andre sier at den lå så langt nede som 2 :dontgetit:.

Ja d spørs jo hvor man er, men både jeg og venninnen min hadd fått vite at snittet lå på rundt 2 når vi var på sesjon, og det gjaldt jo der vi var, så trøndere er vell ikke så alt for smarte :p

Lenke til kommentar
Spørs vel fra sted til sted, er jo alltid noen som er smartere enn andre. Blir litt dumt når noen sier at snittet ligger på 7, mens andre sier at den lå så langt nede som 2 :dontgetit:.

Ja d spørs jo hvor man er, men både jeg og venninnen min hadd fått vite at snittet lå på rundt 2 når vi var på sesjon, og det gjaldt jo der vi var, så trøndere er vell ikke så alt for smarte :p

Kan jo også være at det er mange som prøver å dimme ved å gjøre det dårlig.

Lenke til kommentar
Fikk selv 4 her, faila på matten. Så når jeg kom hjem, så tok jeg mensa testen å fikk 130. So i dont get it hvordan jeg kunne få 90 på forsvaret sin og 130 på mensa sin ? er det bare på grunn av matten?

er nok fordi vi er vokst så og si opp med kalkulator i matten at de fleste er dårlig i matte (sier ikke at du er det), og vi på vår alder har kommet så langt på vår utdanning av vanlig matte er ikke lengre proiritert siden ligninger er mer aktraktivt

om sesjons testen skulle ha vært korrekt i dag hadde vi fått algebra

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar

hmm, jeg er vel gaaanske dårlig i matte. Mye fravær på ungdomskolen, og brukte nesten bare kalkis der, og det samme gjorde jeg i 1. Pluss gjorde aldri matte i timene. Faen, men noen måte jeg kan få fikset dette? Fordi hadde virkelig lyst på en karriere i forcen, så hva "mister" jeg? altså hva er det jeg ikke kan gjøre?

Lenke til kommentar
hmm, jeg er vel gaaanske dårlig i matte. Mye fravær på ungdomskolen, og brukte nesten bare kalkis der, og det samme gjorde jeg i 1. Pluss gjorde aldri matte i timene. Faen, men noen måte jeg kan få fikset dette? Fordi hadde virkelig lyst på en karriere i forcen, så hva "mister" jeg? altså hva er det jeg ikke kan gjøre?

:dontgetit:

om jeg ikke husker feil kan man ikke ta denne testen på nytt, om man skal ta utdannelser så tror jeg man trenger mer. eks; befal og krigskolen krever minimum 5 :hm:

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
Fikk selv 4 her, faila på matten. Så når jeg kom hjem, så tok jeg mensa testen å fikk 130. So i dont get it hvordan jeg kunne få 90 på forsvaret sin og 130 på mensa sin ? er det bare på grunn av matten?

4..... Ha,ha. :dribble:

Husker en kamerat på vgs som jeg "hang" sammen med. Hyggelig fyr, men han fikk 3 eller 4, mens vi andre nerder fikk 7 og 8. Bare de aller glupeste "mattegutta" på allmennfag fikk forresten 8.

Du var sikkert bare litt uheldig.

Lenke til kommentar
hmm, ja. Da gikk mange ting i vasken, jeg ville sykt inn i forcen, det vil jeg absolutt IKKE nå lenger :(

er ikke sikkert at det er sånn, bare vake minner jeg har hentet infoen fra. ring militærets support og spør hvilken utdannelse du kan ta der og om man kan ta sesjons testen på nytt

Endret av ole_marius
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

4..... Ha,ha. :dribble:

Husker en kamerat på vgs som jeg "hang" sammen med. Hyggelig fyr, men han fikk 3 eller 4, mens vi andre nerder fikk 7 og 8. Bare de aller glupeste "mattegutta" på allmennfag fikk forresten 8.

Du var sikkert bare litt uheldig.

Vel, jeg er vel ikke regna som den glupeste mattegutten på allmennfag, basically fordi jeg ikke har Matte, og fordi jeg syns skolen er kjedelig som faen...

Alikevel fikk jeg 8 :)

Eneste som er kjipt er at de glupeste mattegutta som fikk 7 ikke tror jeg fikk 8 da :)

Menmen er jeg som vet hva som er fakta, og det er jo kjipt for dem! ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Har du noe kilde på det, eller er det bare noe du tipper? Av alle de jeg har snakka med tror jeg snittet blir ca. 6-7.

Sesjonsoffiseren sa til meg at jeg var over snittet som fikk 6/9. Så snittet er rundt 4-5 på den teoretiske delen!

Lenke til kommentar

Jeg var på sesjon idag, fikk et ark der det står jeg er Tjenestedyktig. Står også et håndskrevet 8-tall på toppen, regner med dette er resultatet.. men står kun et tall, altså ikke et hver for teori og fysikk. Mener også jeg husker at sesjonslederen sa det ikke gikk an og få karakterene 8 eller 2. Stusset litt på dette.

Hørte det samme når jeg var inne til fgtj, og stusser fortsatt på det. Når jeg var på sesjon (... i 2004) fikk vi utlevert resultatarket der det står alle resultatene, så jeg har god oversikt (9 på alt unntatt syn, som ble 7 selv med -1,25 på begge øya).

Jeg mener også å huske at det var mange som kvapp til når det var 5 minutter igjen. Selv hadde jeg lagt ned pennen på det tidspunktet (kjapp i hoderegning og figurgjenkjennelse).

Skal man "oversette" til sivile karakterer, blir vel en militær 6'er noe tilsvarende 4 eller C eller lignende, altså slettes ikke en dårlig karakter på en prøve.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg var på sesjon idag, fikk et ark der det står jeg er Tjenestedyktig. Står også et håndskrevet 8-tall på toppen, regner med dette er resultatet.. men står kun et tall, altså ikke et hver for teori og fysikk. Mener også jeg husker at sesjonslederen sa det ikke gikk an og få karakterene 8 eller 2. Stusset litt på dette.

Hørte det samme når jeg var inne til fgtj, og stusser fortsatt på det. Når jeg var på sesjon (... i 2004) fikk vi utlevert resultatarket der det står alle resultatene, så jeg har god oversikt (9 på alt unntatt syn, som ble 7 selv med -1,25 på begge øya).

Jeg mener også å huske at det var mange som kvapp til når det var 5 minutter igjen. Selv hadde jeg lagt ned pennen på det tidspunktet (kjapp i hoderegning og figurgjenkjennelse).

Skal man "oversette" til sivile karakterer, blir vel en militær 6'er noe tilsvarende 4 eller C eller lignende, altså slettes ikke en dårlig karakter på en prøve.

Mener denne sammenlikningen med sivile karakterer er feil. Dessuten vil jeg påstå at de med dårlige skolekarakterer kan gjøre det godt, og i motsatt retning for de med gode karakterer.

Jeg har 5 på vgs i norsk og 5 og 6 i R-matte, og mekka en 4/9 samlet på de teoretiske testene på sesjon. Kan hende jeg hadde en dårlig dag om vi skal sammenlikne sesjonskarakterer og skolekarakter, men jeg tør påstå at på sesjonstester bør man være kjapp i hoderegning (noe jeg ikke er) og kjapp til å tenke generelt (noe jeg heller ikke er).

Og

Normalfordelingen på sesjonskarakterer har vi diskutert på Milforum.net allerede. De fleste ligger på 4,5,6.

Det jeg har fundert over i det siste er om testene fra sesjon som har vært i bruk siden 60-tallet, begynner å bli utdatert og bør fornyes. Noen meninger?

Endret av Pleya
Lenke til kommentar

Synes vi fikk greit med tid, med tanke på at det faktisk skal teste hvor kjapp man er i huet. Bare man forenkler og ikke somler med å kladde, så vil mange nå langt.

For øvrig kan saniteten være en fin smakebit. Berører et nokså lite område av hva medisin har å by på, men finner nok ut hva som venter deg :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...