gjeewaytee Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) hei matlysten ble plutselig ikkes å stor lengre da jeg oppdaget dette insektet som låg inni en fersk brokkoli fra rema som var lett kokt. fikk selvfølgelig ikke med meg at det låg noe inni den ene dusken før jeg hadde spist halvparten av middagen på fatet noen som har en ide hvilket insekt det er eller hvem jeg kan kontakte på nett for å finne ut av denne rare skapningen? PÅ BILDENE LIGGER INSEKTET VEDSIDEN AV EN VANLIG TYGGIS SETT OVENFRA: SETT UNDERFRA: I POROFIL Endret 19. mars 2009 av gjeewaytee Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Fy F...! Var ikke tilfeldigvis ett Landlord produkt? Hva dette er vet jeg ikke, men er da en slags larve som skal bli en sommerful eller noe sikkert Jeg villa kontaktet forhandleren og krevd en slags erstattning! Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 ikke landlord nei. kjerringa som har kjøpt fersk brokkoli på rema fra frukt og grønt diskene jeg gidder ikke å gå ned der for å krangle meg til en ny brokkoli (som jeg av en eller annen grunn ikke kommer til å spise på en stund hehe) eller pengene tilbake for brokkolien Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Kan jo være kjekt for andre kunder om du går ned... Kanskje de kan sjekke og fjerne "infisert" brokkoli? Men nå er det jo en kjennsgjerning at bugs and stuff finnes i grønnsakene vi får kjøpt, og at de alltid skal skylles grundig før man lager noe av det... Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Hmm, såpass. Fra ferskdisken å greier! Tror ikke jeg heller hadde klart å spist brokkoli etter ett slikt funn Håper noen her kan si hva det er slags innsekt Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Det ser ut som en sommerfugl larve. Nei, takk Lenke til kommentar
DaddyYankee Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) ahh kvalm! Ring Rema1000, og si hva du har funnet i brokolien deres og at du har mistet mat lysten og ikke har spist på 2 dager nå. Så kan hende at de sender masse gratis ting til deg. Endret 19. mars 2009 av Fight4Lov3 Lenke til kommentar
Fikseren Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 ahh kvalm! Ring Rema1000, og si hva du har funnet i brokolien deres og at du har mistet mat lysten og ikke har mistet på 2 dager nå. Så kan hende at de sender masse gratis ting til deg. i like that idea Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Masse bra vitaminer og proteiner i sånne larver. Steker du den smaker den faktisk ikke så værst......... Har jeg hørt. Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 whatever hehe Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 snakket nett med min gode venn som driver rema 1000 tuven i notodden og han sa i beste fall får du pengene tilbake eller ny brokkoli Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Det såg ut som en hyggeli ting og få servert Ville gått til Rema 1000 og sagt ifra vertfall. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-ZQr2eN Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 (endret) Det er muligens en melorm pupp. Endret 20. mars 2009 av Slettet-ZQr2eN Lenke til kommentar
Sny91 Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Spis larve, gå ned på Rema og klag på tyggis i brokkolien. Lenke til kommentar
frentix Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Hvis det er en melormpupp så er det bare å spise den. Den er sunn Nå er det sånn at vi kan være litt slurvete med å vanske/rense grønnsaker før vi koker dem..helt til man gjør et slikt funn. Så se på det som en liten positiv lærepenge. Lenke til kommentar
Tornerosa Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Først vil jeg si at innsekter kan finnes i alle frukt/grønt avdelinger, uavhengig av butikk-kjede. Jobber selv med frukt/grønt og jeg har flere ganger oppdaget edderkopper, sneiler, larver o.l på varene. Man kan aldri få noen garanti for dette. Anbefaler derfor alle å skylle grønnsaker og frukt før det spises Lenke til kommentar
gjeewaytee Skrevet 20. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2009 som mange her poengterer så bør alt slikt vaskes ja, men det såg jeg at dama gjorde. hjelper ikke det når larven har krabbet helt inn i dusken sånn at den ikke syntes noe særlig. har sendt mail til diverse for å finne ut av hva det kan være Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 20. mars 2009 Del Skrevet 20. mars 2009 Så sinnsykt ekkelt Det spørs på øyet som ser. Jeg må igjen minne om at slike insektslarver er delikatesse i enkelte kretser. - Ja også blandt mennesker. Helt seriøst Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå