Gå til innhold

Unngå å kaste opp av alkohol


Anbefalte innlegg

Hvorfor være svimmel og kvalm, når du kan la være?

Har du aldri spydd på fest, for så å bli i fin form etterpå? Jeg vil si det er rimelig "normalt".

 

yep, for noen helger siden drakk jeg alt for mye alt for fort. Gikk på badet, spydde litt og så var det på'n igjen. Dro på byen og var i knallform.

 

Det var første gangen jeg elga på .... 2 år tror jeg. Er veldig sjeldent jeg blir så full at jeg spyr så jeg føler ikke noen akutt frykt for at tennene mine plutselig skal forvandle seg til små stubber.

 

Det har du vel neppe noen grunn for heller. Men dersom man spyr regelmessig ofte er det grunn til å bekymre seg. Jeg ser ikke helt hvorfor dette er så forferdelig mye å kverulere over. Det er et ærlig tips, du må gjøre hva faen du vil.

 

rampant2_caries.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det har du vel neppe noen grunn for heller. Men dersom man spyr regelmessig ofte er det grunn til å bekymre seg. Jeg ser ikke helt hvorfor dette er så forferdelig mye å kverulere over. Det er et ærlig tips, du må gjøre hva faen du vil.

Jeg synes det høres helt tullete ut at det er farlig for tennene å spy, med mindre du spyr flere ganger daglig, og ikke skyller munnen din etter at du har spydd. Har du noen kilder til disse påstandene dine?

Lenke til kommentar

Hvordan skal det å drikke karsk hjelpe mot trangen til å spy? Kjangsen for å treffe på karsk som faktisk er brukbar er forholdsvis liten, og det er lett å få til kjip karsk.

 

Forbrenning og matinntak har utrolig mye å si. Når jeg trente aktivt og veide mer enn jeg gjør nå så kunne jeg drikke omtrent alt uten problem, kunne få verden til å snurre uten at trangen til å spy var der, taklet 96% rent. Men nå som jeg spiser så alt for lite, og veier minst 10kg mindre enn jeg burde så klarer jeg ikke engang fullføre en normal sixpack.

Lenke til kommentar

Fordi trådstarter tydligvis har et problem med å drikke alt for søte drinker hvor hun må drikke mye blandevann (les blandingsforhold) for å få nok alkohol i kroppen. Selv om karsken bør blandes 50/50 er det altså mulig å blande mye tynnere enn det, men man slipper alt det søte som ville vært i blandevannet. Vodka og Fun Light er også finsort.

 

OT-Edit: forresten på tide med 1000 innlegg etter hundre år her på forumet. :b

Endret av christer-R
Lenke til kommentar
Det har du vel neppe noen grunn for heller. Men dersom man spyr regelmessig ofte er det grunn til å bekymre seg. Jeg ser ikke helt hvorfor dette er så forferdelig mye å kverulere over. Det er et ærlig tips, du må gjøre hva faen du vil.

Jeg synes det høres helt tullete ut at det er farlig for tennene å spy, med mindre du spyr flere ganger daglig, og ikke skyller munnen din etter at du har spydd. Har du noen kilder til disse påstandene dine?

 

Du må gjerne synes det er tullete, men det forekommer.

 

Dette er skrevet på et annet forum. Jeg antar du kun vil ha internettlinker, og ikke henvisning til kilder i bøker.

 

Det finnes mange farer.

Men når man leser om farene for hva som kan skje, så tenker man at det hender sikker ikke meg.

Men jo det gjør det. Meg selv feks, har kastet opp sjelden, altså max 1 gang hver 14 dag i en perode. Og har nå syreskader på tennene og jeg har fått refluks.

Endret av Barcarolle
Lenke til kommentar
Når det er sagt: Ser at psilocybe klamrer seg til den gamle "øl før vin er fin, vin etter øl er krøll"-regla.

All forskning viser at det er mengden, ikke typen alkohol som gjør tømmermenn og porselensbrøling tilstedeværende.

 

All min menneskelige erfaring med alkoholkonsum viser at om jeg peiser nedpå en 6-pakning halvlitere med øl, så spyr jeg. En halv liter vodka gjør meg ingenting på det planet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...