Gå til innhold

Unngå å kaste opp av alkohol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du kaster opp så drikker du jo for mye på for kort tid. Og drikker ting du ikke liker siden kroppen din vil ha det opp igjen.

Jeg tror kansje det ligger noe i det du sier, med at jeg drikker noe jeg ikke liker. Du skjønner for noen år tilbake hadde jeg en liten hendelse med 47,5% sprit og Battery. Etter dette har jeg aldri klart å drikke ren sprit. Har kansje tatt en shot i ny og ne men blir kvalm av tanken på sprit. Jeg er nokk en av de som blander ut sprit mest mulig, så da kan det vell vær at jeg fortsatt ikke tåler helt tanken eller smaken på sprit

Lenke til kommentar

høres ut som du drikker mye søtt og 'klissete'... kanskje ikke en så veldig god kombinasjon med alkohol. kan kjenne på meg selv at jeg blir litt kvalm når jeg drikker masse søtt med alkohol.

jeg veit ikke hvor mye det er du drikker før du kaster opp...

men det er uansett viktig å ha spist mat før du drikker, huske å reise deg opp og kanskje gå litt rundt mens du drikker, og drikke vann nå og da.

 

prøv deg på øl ja. det smaker kanskje ikke så sinnsykt godt, men man blir vant til det etter tredje flaska hehe :p

 

eller kanskje bland spriten din i naturlig juice, som ikke er full av sukker og kliss :p

Lenke til kommentar

Unngå å kaste opp av alkohol? La være å drikke det, evt drikk så små mengder at det egentlig ikke er noe poeng i å drikke det allikevel, så du kunne like godt latt være, ergo, la være å drikk alkohol.

 

Når det er sagt: Ser at psilocybe klamrer seg til den gamle "øl før vin er fin, vin etter øl er krøll"-regla.

All forskning viser at det er mengden, ikke typen alkohol som gjør tømmermenn og porselensbrøling tilstedeværende.

 

Med mindre du er spesielt ømfintlig for rødvin (enkelte kan pådra seg migrene-lignende hodepine ved inntak av rødvin med sterkt innslag av tanniner(?)). Da holder du deg selvsagt på milevis avstand av alt som kan minne om et rødvinsglass med innhold.

Lenke til kommentar

De gangene jeg drikker rødvin kombinert med drinker basert på fløte og kaffe, så må jeg nok finne meg i å rope på elgen :p

 

Jeg blir kvalm av sure og søte drinker. Jeg må ha en liten balanse mellom de to.

Vin kan jeg drikke en del av, men ikke kombinere med så mye rart.

Jeg har spydd av svært lite alkohol i kroppen, så det er ikke nødvendigvis mengden det kommer an på.

Det lønner seg å ikke blande for mye. Da overlever du uten å ta zyrtec.

Drikk vann innimellom slagene :)

 

Dette fisherman-appelsin-tullet du snakker om over, hadde jeg hoppa glatt over :p

Jeg har drukket mye rart, og har nå endelig lært meg å blande skikkelig. Ikke appelsinjuice og tom collins :p

Lenke til kommentar

De gangene jeg holder meg til to typer drikke pleier jeg å unngå fontene. Starter med Øl og går så over til en bestemt sterkere drikke utover kvelden. Dersom dette ryker og jeg begynner å utforske arsenalet i baren/på bordet, så går det som regel til helvete.

 

Nå skal det sies at jeg holder meg unna det mest sukkersøte, som vodka og brus. Baileys er untaket. Jeg er nok blant de heldige som kan drikke over en halvliter, uten at jeg må kalle på elgen. Riktig nok i et bedagelig tempo.

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar

Personlig mener jeg denne spyingen er en kneik man må over i drikkeverden. Drikk mer oftere, så skal du se... :p

 

Men for å gi et litt mer alvorlig svar, vil jeg si at det er en fordel å ikke drikke sprit, øl og vin alt på samme kveld. Personlig drikker jeg kun øl, og kan da hive ned så mye jeg orker, til den grad det er mulig i hvert fall, uten å spy. Men når man finner ut at man skal ta noen glass med whiskey også, ja da bærer det rett på dass. :p

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Det er bra å spy! Ikke godt der og da men :p

Jeg har flere ganger tatt turen på dass for å spy, og kommer tilbake frisk og rask ;)

Stikker fingrene i halsen og hoster :!:

 

Det høres for meg ut som du driver med svært usunn aktivitet, og jeg blir oppriktig bekymret på dine vegne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...