Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor kan jeg få montert bilstereo billigst?


Anbefalte innlegg

Jeg bor i Oslo og lurer på hvor man kan få montert bilstereo, forsterker og sub, altså hele pakka for en rimelig sum??

 

Jeg har kjøpt spiller allerede. Tenkte å kjøpe en pakke med forsterker, sub+høytalere. Men det er fra nettbutikk.

 

Så trenger jeg å få montert dette.. Hvor er det billigst og samtidig gjort profesjonelt??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ops, de har visst bare butikk i trondheim,. bergen og kristiansand...

 

nevermind

 

Ja nettopp :)

 

Men 1500 spenn!! Fy f det må være noe av det dyreste i landet.

 

Forresten, er det noen som vet hva Oslo Bilstereo AS tar for jobben??

Jeg var innom der en gang for å se på en sub til 2400 og da sa de at de kunne montere alt for 3000(altså 600 for jobben).

Men hvis jeg drar dit for å få montert noe som er kjøpt et annet sted så vet jeg ikke hva det vil koste.. Noen som vet??

Lenke til kommentar
Gmyhren like ved Kalberners plass.

driver med bilstereo/mobil/securitas +++ montering.

 

Men hvorfor ikke gjøre det selv :?

det er jo noe av det som er morsomt med bilstereo.

 

Ps stort bilde...

http://home.smartcall.no/rom096/100-0024_IMG.JPG

 

Jo, alltid gøy å mekke selv men man bør ha litt peiling og det vil jeg ikke si at jeg har :shrug:

 

Tøff den forsterkern.. Blått neonlys og greier :)

Lenke til kommentar

er jo ganske elementært da.

pluss+ og minus- kabler på alt jo.

+ styring fra stereo til forsterker.

 

hvis du har bil av litt nyere kaliber så er det jo ISO kontakter til Selve stereoen.

 

Ps ikke min bil bare en ilustrasjon. men jeg har jo litt i bilen min også :)

 

Og så sant du ikke skal hive deg inn på kondensatorer Ol med det første bør det gå greit det.

 

+ kabel fra batteri til forsterker. sikring så nære batteriet som mulig, (sikerhet)

 

- kabel jordes i nærheten av forsterkeren.

 

Styre Signal kabel (ofte brun/grønn) på selve stereon til styre signal inn på Forsterker.

 

selve Phono/signal kabel fra Hvit/rød på stereo til hvit/rød på forsterker hvit ofte også svart merket.

Lenke til kommentar
Jeg bor i Oslo og lurer på hvor man kan få montert bilstereo, forsterker og sub, altså hele pakka for en rimelig sum??

 

Jeg har kjøpt spiller allerede. Tenkte å kjøpe en pakke med forsterker, sub+høytalere. Men det er fra nettbutikk.

 

Så trenger jeg å få montert dette.. Hvor er det billigst og samtidig gjort profesjonelt??

 

Hadde jeg vært deg så ville jeg gjort dette selv, du kjenner sikkert noen som har peil på HiFi og elektronikk som vet hvor ting bør plasseres slik at lyden kommer bra frem.

Bare ikke monter elementer nede i dørene. prøv å få dem så godt opp som mulig.

Selv har jeg et realt bygge prosjekt i Jettan min. Har fått 5 elementer i hattbylla ( inkl en 10" FreeeAir sub fra Lanzar). skal nå sette igang med frontsett'et og deretter få lagt alt av kabler opp til bagasjerommet.

 

Selv så trenger jeg en spiller med 5 linjeutganger , front rear og sub. Noen som har ???

:D

Lenke til kommentar
Selv så trenger jeg en spiller med 5 linjeutganger , front rear og sub. Noen som har ???  

:D

 

Ps det holder med tre (3) linjeutganger for hvis du skal bygge såpass avansert som du uttaler bør du jo ha noen gromme delefiltre i systemet ditt og ikke bruke bass/diskant eller "HiFi entusiastenes marerit loudnes" justering på spilleren. ;)

 

piooner Clarion Aiwa +++ mange flere som har det :)

Lenke til kommentar
Selv så trenger jeg en spiller med 5 linjeutganger , front rear og sub. Noen som har ???  

:D

 

Ps det holder med tre (3) linjeutganger for hvis du skal bygge såpass avansert som du uttaler bør du jo ha noen gromme delefiltre i systemet ditt og ikke bruke bass/diskant eller "HiFi entusiastenes marerit loudnes" justering på spilleren. ;)

 

piooner Clarion Aiwa +++ mange flere som har det :)

 

Trenger 5 kanaler. minst 4. For å få tilpasset Fade mellom forran og bak. Loudness er for jenter og homofile :D

Grunnen til at jeg ikke vil ha 3 som hadde vært 1 par linje og sub er at da må jeg bruke et Y-ledd, noe som svekker signalet. Signalforsterker vil jeg heller ikke ha da de suger til seg støy.

Her er planen. en 4 veis forsterker som driver alt av diskant og mellomtoner ( inkl 6x9). en 2 veis forsterker brokoplet eller en monoblokk til 10" freeair (Lanzar) sub og en 12" Arizona Eagle.

 

Når jeg vil noe så skal jeg ha det :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...