Gå til innhold

Breaking Bad - Alle sesonger (USA-sendetid)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri hørt et eneste menneske som setter Prison Break (gah) over Breaking Bad. Utrolig spesielt.

Det er da langt i fra alle som synes Breaking Bad er bra i det hele tatt. For mange er det for langdrygt og kjedelig.

Jeg liker Breaking Bad, men jeg er ikke helt enig i all hypen den får. Den skal ha får å holde ut på en bra måte, og fin avslutning, i motsetning til som nevnt Dexter og Prison Break. Lost gadd jeg ikke se mer enn to sesonger av.

Lenke til kommentar

Breaking Bad er ikke en acionserie. Det skal ikke skje noe hele tiden. Serien handler om karakterutvikling, og hvordan mennesker forandrer seg og reagerer i ekstreme situasjoner. Etter at BB ble "kult" virker det som at det kom en hel skokk med seere som ikke har sett de første sesongene, og forventet en ren spenningsserie ala Prison Break. Da er det ikke rart folk blir skuffet.

Breaking Bad ligner mer på Sopranos enn Prison Break.mange spennende øyeblikk, men hvis du ikke takler rolige scener så er ikke BB for deg.

Endret av Jakoozie
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Rangerer Prison Break over BB? Nåvel.....

Det er jo bare helt naturlig.

Prison Break var den mest sette og omdiskuterte TV-serien i sin første sesong, med sterke karakterer, et høyt spenningsnivå og flere gjennombrudd hva historiefortelling angår. Michaels tatovering som det beste eksempelet på dette.

Seriens første to sesonger er noe av det beste som har vært på TV noen gang, sesong 1 diskutabelt det beste. Og dette kommer fra en veldig stor Breaking Bad-fan som har fulgt serien sidens den omfavnelse.

Det er lett å glemme TV-underholdningens beste øyeblikk slik som tiden flyr, men Prison Break er en undervurdert klassiker her på forumet.

Endret av Debutanten
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Første sesong av Prison Break var det kvalitet over, men serien falmet bare mer og mer til en suppe av middelmådighet. Derfor er Breaking Bad, som holdt kvaliteten oppe i 5 sesonger, åpenbart bedre i mine øyne. Litt rare serier å sammenligne da. PB er litt mer en typisk spenningsserie, mens BB hele tiden tar seg tid til å bygge opp spenning.

Lenke til kommentar

Breaking Bad er ikke en acionserie. Det skal ikke skje noe hele tiden. Serien handler om karakterutvikling, og hvordan mennesker forandrer seg og reagerer i ekstreme situasjoner. Etter at BB ble "kult" virker det som at det kom en hel skokk med seere som ikke har sett de første sesongene, og forventet en ren spenningsserie ala Prison Break. Da er det ikke rart folk blir skuffet.

Breaking Bad ligner mer på Sopranos enn Prison Break.mange spennende øyeblikk, men hvis du ikke takler rolige scener så er ikke BB for deg.

Jeg er klar over det, men det er ikke dermed sagt at den skal være bedre enn Prison Break. Mange ser på serier og filmer som kunst og liker å analysere karakterer voldsomt. Jeg for min del ser på serier for underholdningens skyld, først og fremst. Det er en del Breaking Bad-episoder jeg langt i fra fant underholdene i det hele tatt, men jeg så de likevel, fordi jeg vet det er kvalitet, og de beste episodene er helt syke, og historien er veldig god.

At noen mener at det er utrolig spesielt å mene at Prison Break var bedre, sier litt om at enkelte lever litt i sin egen boble. Det er kanskje spesielt her på denne delen av forumet, hvor folk er over gjennomsnittet interesserte i TV-serier og ser kanskje litt annerledes på den vanlige mannen i gata. De fleste som ser på TV-serier går ikke inn på diskusjon.no for å diskutere de eller i det hele tatt konto på IMDB for å rangere seriene.

Det er også tydelig at det er noen år siden Prison Break kom ut, da en del har glemt hvor fantastisk den egentlig var. Tenkte jeg skulle se den på nytt nå snart, for den er virkelig bra, om man tar vekk de to siste sesongene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Få (om noen) reagerer på at noen liker de første sesongene av Prison Break. Selv synes jeg sesong 3 egentlig var fin den å, men jeg som andre synes det er veldig spesielt å rangere Prison Break over Breaking Bad basert på at du(andre) synes de to første sesongene var veldig bra. ("Likevel, de første to sesongene av Prison Break gjør at jeg fremedeles rangerer den høyere.")

Enda mer spesielt blir da du skriver dette rett over: "Der har de klart å gjøre det Prison Break ikke klarte, nemlig avslutte med stil". Selvsagt kan man like en serie mer fordi den er mer underholdende enn en serie med mer "kvalitet" og selvsagt kan man like en serie som har noen ekstreme gode sesonger for så noen mindre gode. Jeg liker f.eks Oz ekstremt mye selv om jeg synes den siste sesongen gjør mye rart.

Men Prison Break synes jeg skiller seg såpass ut i sin siste sesong fordi den er så ekstremt dårlig. Den er ikke bare dårlig i forhold til kvaliteten/underholdingsverdien i de første sesongene (som jeg synes var tilfellet i Oz), men sesong 4 i Prison Break har så mye tull at den for meg ødelegger alt det de bygde opp. Grunnen(e) tar jeg i spoiler:

Serien begikk den verste synden en tv-serie kan gjøre etter min mening, nemlig å å hente tilbake folk fra de døde. Det å hente tilbake Sara var et hån mot seerne, men de ga seg ikke med det. De hentet tilbake Kellerman, og selv om han ikke døde "on-screen" er det et ekstremt billig triks. Han VAR død. Og som om ikke det var nok kom moren til brødrene inn i gamet. Bare for å få en sjokkerende effekt.

Problemet med at folk kommer tilbake fra de døde er ikke bare at det er et billig triks, men for meg så endrer de rett og slett hele historien og svekker de tidligere sesongene. Her kan folk se ting forskjellig, men når folk kommer tilbake fra de døde begynner i alle fall jeg å stille masse "hva", "hvis", "hvorfor"-spørsmål om tidligere hendelser. Og det går som regel ikke bra.

Legg til mer personlige meninger som dårlig(ere) skuespill, dårlige karakterer og idiotiske plott synes jeg ødelegger sesong 4 det grunnlaget om sesong 1 og til dels 2 la. Sammenhengen i Prison Break ble ødelagt på slutten og for meg så kan man ikke ta "ta vekk" enkelte sesonger når man skal oppsummere to serien mot hverandre. (Ja, vet jeg gjorde nettopp det med Dexter, men det var litt humor, pluss at serieskaperen faktisk ga seg da. Men av samme grunn som Prison Break aldri vil ranke høyt på listen over beste serier vil aldri Dexter det heller)

Forskjellen på meg og deg går sikkert på det at mitt helhetsinntrykk av en serie kan gå nedover underveis, mens ditt helhetsinntrykk ikke fungerer på samme måte. Og det er jo greit det, men for meg er det som en film. Filmen kan starte og være fantastisk i 90% tiden, men hvis slutten er elendig og forteller meg at det meste jeg har sett har vært løgn (og ikke på den kule mindfuck måten) så føler jeg meg lurt og da liker jeg det ikke. Kvaliteten/underholdningsverdien blir basert på start/hoveddel/slutt. Ikke bare noen av delene eller underveis. Men ser jeg noe sport (og jeg er nøytral til lagene/utøverne) så kan jeg være fornøyd med bare deler av øvelsen.

Hadde f.eks Prison Break hatt en sesong til hadde det ikke vært sikkert jeg hadde sett det, samme var greia med Heroes, Smallville og Supernatural(sistnevnte ble så lite kvalitet/underholdende for min del at det å lese sesongfinale-recap er nok...). Eneste grunnen jeg så på slutten var ikke fordi det var bra eller underholdende, men fordi jeg ønsket å (følte jeg måtte) se hvordan det sluttet.

Endret av Teipball
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Selv synes jeg Breaking Bad ikke har en eneste kjedelig episode, det er "action" fra episode en. Jeg kan gjerne sitte å se 10 episoder av Breaking Bad, men klarer ikke det med Mad Man f.eks, det blir for tungt å se så mange episoder av, og det blir veldig kjedelig. Med Breaking Bad skjer det faktisk noe hele tiden, og det er ikke riktig at en kan kalle det for action av den grunn, det er drama på høyeste nivå, med en del elementer av action.

Lenke til kommentar

Få (om noen) reagerer på at noen liker de første sesongene av Prison Break. Selv synes jeg sesong 3 egentlig var fin den å, men jeg som andre synes det er veldig spesielt å rangere Prison Break over Breaking Bad basert på at du(andre) synes de to første sesongene var veldig bra. ("Likevel, de første to sesongene av Prison Break gjør at jeg fremedeles rangerer den høyere.")

*Nedkutt av sitat*

Prison Break er for meg en av de beste seriene som jeg har sett, det at spesielt den siste sesongen er dårlig endrer ikke det for min del. De første sesongene av serien er hovedinntrykket jeg sitter igjen med, fordi det ga såpass bra med underholdning.

Har ikke noe imot Breaking Bad, og det er fortsatt noe av det bedre jeg har sett av TV-serier. Det er likevel flere serier jeg setter høyere enn den, og hypen rundt serien er litt for drøy for min smak, i alle fall når det er så mange som faktisk ikke engang forstår at andre kan like noe annet bedre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Haha, det stemmer faktisk. Artig. :)

Ellers; for de av dere som, i likhet med meg, hadde tenkt å bestille Breaking Bad Complete Limited Edition, men ikke fikk somlet seg til det før den ble utsolgt hos Amazon, så har Platekompaniet inne et begrenset antall for forhåndsbestilling nå. :)

http://www.platekompaniet.no/Film.aspx/BLU-RAY/Breaking_Bad_-_Den_Komplette_Serien_-_Limited_Editon_Blu-ray/?id=52GSB6232777
breakingbad.jpg

Endret av Nevnarion
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...