Gå til innhold

Breaking Bad - Alle sesonger (USA-sendetid)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sopranos var, for meg, bra men litt for mye "mob people doing mob things talking like mobsters about mob stuff".

 

Jeg tror det kunne vært bedre om det forsket mer på Carmela og ungenes utvikling og perspektiv enn bare Tony Soprano (jeg skjønner jo at hele serien handlet om Tonys perspektiv, men jeg fant det litt tamt alene).

 

Beste slutt sier jeg meg enig i SFU. Holy hell.

Lenke til kommentar

Tror jeg må få sett the Wire siden så mange skryter av den. Noe jeg ikke skjønner. Mulig serien tar seg opp, men jeg slet som faen med å se sessong 1 og 2. Det var så kjedelig og alt gikk så himmla sent. Men det er vell kanskje 3-4år siden jeg så sessong 1 nå, men da orket jeg rett og slett ikke mere siden jeg slet med og holde meg våken. :p

Men denne gangen tror jeg at jeg begynner rett på sessong 2 siden jeg husker litt fra sess 1 og ikke faen om jeg gidder og se den opp igjen og satser på at serien tar seg opp. For jeg likte veldig godt karakterene i serien husker jeg. Men det var ingenting som fikk meg til å ville fortsette og se.

 

Men for min del tviler jeg STERKT på at den blir bedre enn BB. For meg er BB nr. 1 og Oz ligger på 2. plass av beste serier. :)

Endret av Papirkurven
Lenke til kommentar

Selv om jeg elsker The Wire setter jeg Breaking Bad som den beste serien jeg har sett. Som han over syns jeg de første to sesongene ble for treige, og det ble tidvis vanskelig å se på for en person som er så rastløs som meg.

 

Jeg har foreløpig kun sett første sesong av Sopranos, men ble ikke helt fanget. Broren og faren min har den som favorittserie, så jeg må nok prøve å få sett resten. Er dette en serie som blir mer spennende utover sesongene?

Lenke til kommentar

Blablabla, The Wire og Sopranos...

 

Hvorfor er det alltid disse to som skal være verdens beste serier? Absolutt gode serier, men jeg synes de mangler spenningen som gjør Breaking Bad så bra. BB blander drama og spenning på en måte som de to andre seriene ikke er i nærheten av engang, og derfor er BB den beste serien for meg.

Lenke til kommentar

Er enig i at spenning er en viktig komponent når man skal avgjøre om en serie er bra eller ikke. Men det er ikke nødvendig alltid.

 

Forstår delvis hva du mener med The Wire i alle fall. Det er mer fascinerende enn spennende etter min mening, selv om serien definitivt har sine cliffhangere.

 

Når det gjelder Sopranos er jeg ikke enig i at det mangler spenning. Tvert imot synes jeg serien var svært ofte spennende. Masse folk som blir knerta og kriging om territorier og prestisje hele tiden.

Endret av Jakoozie
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Sopranos var, for meg, bra men litt for mye "mob people doing mob things talking like mobsters about mob stuff".

 

Jeg tror det kunne vært bedre om det forsket mer på Carmela og ungenes utvikling og perspektiv enn bare Tony Soprano (jeg skjønner jo at hele serien handlet om Tonys perspektiv, men jeg fant det litt tamt alene).

 

Beste slutt sier jeg meg enig i SFU. Holy hell.

"This fucking guy!"

 

Kan ikke serier nødvendigvis være gode uten at man trenger å sammenligne dem? Jeg klarer ikke sammenligne Breaking Bad med Sopranos eller Six Feet Under, men synes likevel alle overnevnte er svært gode serier som klarer det de prøver på utrolig godt. Det er f.eks. ikke alle serier som prøver å være spennende, e.l. Oppfordrer alle til å slutte med listerangeringer og heller putte de virkelig gode serier i en og samme boks.

The Wire har jeg enda ikke sett, men tenker at jeg må gi den et forsøk snart. Først skal jeg tvinge BB på samboeren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"This fucking guy!"

 

Kan ikke serier nødvendigvis være gode uten at man trenger å sammenligne dem? Jeg klarer ikke sammenligne Breaking Bad med Sopranos eller Six Feet Under, men synes likevel alle overnevnte er svært gode serier som klarer det de prøver på utrolig godt. Det er f.eks. ikke alle serier som prøver å være spennende, e.l. Oppfordrer alle til å slutte med listerangeringer og heller putte de virkelig gode serier i en og samme boks.

The Wire har jeg enda ikke sett, men tenker at jeg må gi den et forsøk snart. Først skal jeg tvinge BB på samboeren.

 

Du har forsjåvidt et poeng. Det har lite for seg å sammenligne ting egentlig, men vi mennesker har en tendens til å rangere ting vi liker (og ikke liker) for å holde orden på det.

 

Noen sammenligninger er likevel gyldige. Når man skal snakke om trender i TV-serier og produksjon, er det høyst relevant å sammenligne den tidlige generasjonen (som The Sopranos er en del av) serier som tok nye grep og brøt grensene som industrien hadde låst seg selv inne i. Naturligvis var det serier som gjorde dette før, for eksempel Twin Peaks (på det tidligste såvidt jeg vet) og Oz, men jeg vil fortsatt anse The Sopranos som en del av den samme generasjonen, på grunn av fremveksten av internett og streamingtjenester som forandrer distribusjons- og produksjonsmodellene.

 

Helt uavhengig av dette, fikk jeg for mye av bleikfete italienere med tacky gullkjeder og irriterende aksenter. Selv om The Sopranos totalt sett var en bra serie. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...