nybb Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Gleder meg sykt til Breaking Bad i natt! . Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Nitrist. Og alt som forsøker å erstatte BB blir kun en blek kopi. Tror jeg må starte på nytt igjen med BB. Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Da er den forbi Planet earth, jaja det er IMDB, men det er jo fortsatt eit godt middel for å få venner som er skeptiske til å sjå den http://www.imdb.com/search/title?num_votes=5000,&sort=user_rating,desc&title_type=tv_series&ref_=nb_tv_3_srs 1 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Begynt på starten igjen nå. Gleder meg til kontinuerlig BB, håper på å få med meg en masse detaljer. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Begynte fra start igjen i kveld jeg og. En ting jeg ikke husket/ hadde lagt merke til, var at Walter hadde bidratt på forskningen på protonradiografi (hæ?), som hjalp forskningsteamet til å vinne en Nobelpris i kjemi. Det jeg ikke skjønner er hvorfor han jobber på videregående skole, når han ikke engang trives. Han har en mastergrad i kjemi, gründer for et suksessfylt selskap, og et diplom for at han har bidratt i en forskning som ble belønnet med en nobelpris. Han måtte jo ha allverdens mulighet til å få seg en relevant jobb omtrent hvor enn han ønsket? Og om han først ønsket å undervise, så kunne han vel greit fått en høyt respektert stilling på et universitet, med en akseptabel lønn. Det ble kanskje umulig for skaperne å både vise hvor genial Walt var, og hvor utrolig bitter han var; desperat etter både respekt og penger før han døde av kreft. Noen som ellers har en logisk forklaring? Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Det var vel litt slik den gamle Walt var. Redd for å ta sjanser og utfordre seg selv. Altså ganske feig, mens jobben på skolen var trygg og innenfor hans komfort sone. 1 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Jeg skjønner det heller ikke. Walt har ikke akkurat hatt god råd over de siste åra, og med hans intelligens kan det umulig være vanskelig å få en bedre jobb. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 6. oktober 2013 Del Skrevet 6. oktober 2013 Mye som virker logisk for utenforstående, men så er det alltid noe som hindrer personen i å gjøre det. Tenk på folk du kjenner; garantert mange som er i lignende situasjon (Selv om de kanskje ikke er genier akkurat). Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Personligheten til Walt i første episode kan vel best beskrives som "dørmatte". Elevene kødder rundt mens han underviser og Bogdan ber han jobbe overtid og gjøre drittarbeidet, og Walt gjør omtrent ingenting med saken før det til slutt klikker for han ("Fuck you! And fuck your eyebrows!"). Om Walt har vært like puslete og veik helt siden han forlot Gray Matter er det kanskje en forklaring på hvorfor han ikke har en bedre jobb. Han virker jo som en person som har gitt opp livet litt og tatt til takke med det han har. Det er jo en scene litt senere i serien hvor de er på visning og kjøper huset, og da sier de vel at det bare vil være et midlertidig bosted og at de skal kjøpe noe større og finere ved en senere anledning. Det viser også at Walt har gitt opp ambisjonene sine helt. 1 Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 Det som overrasker meg er hvor bitchy Skyler er fra første stund. Hun anerkjenner ikke Walts autonomi i det hele tatt og har ingen respekt for hans valg og ønsker. Fremstår som en mannsjåvinistisk greie sikkert (nå er jeg vel omtrent på nivået at jeg liker å banke og voldta kvinner skal man tro deler av internett), men hun evner jo åpenbart ikke til å tenke rasjonelt virker det som. Ei heller særlig realistisk, egentlig... 2 Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 7. oktober 2013 Del Skrevet 7. oktober 2013 (endret) Det som overrasker meg er hvor bitchy Skyler er fra første stund. Hun anerkjenner ikke Walts autonomi i det hele tatt og har ingen respekt for hans valg og ønsker. Fremstår som en mannsjåvinistisk greie sikkert (nå er jeg vel omtrent på nivået at jeg liker å banke og voldta kvinner skal man tro deler av internett), men hun evner jo åpenbart ikke til å tenke rasjonelt virker det som. Ei heller særlig realistisk, egentlig... I tilegg så var hun utro! DEN HORA! WW takla det egentlig fint. Endret 7. oktober 2013 av medlem-140898 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 9. oktober 2013 Del Skrevet 9. oktober 2013 Enda mere gammelt fra Bryan Cranston:http://www.youtube.com/watch?v=zWTdP6c3F3Q Usikker på om det er ekte eller ikke dog. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Det er ikke "ekte", men wow for et obskurt, fiksjonalisert talkshow. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 10. oktober 2013 Del Skrevet 10. oktober 2013 Dere har vel sett denne? 2 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Har sett ferdig serien nå, og har to kjappe spørsmål, om noen gidder svare. 1. Når og hvorfor skiftet Walt Jr navnet til Flynn? Fikk ikke helt med meg det der. Trodde det var en tabbe først, men de fortsatte jo å kalle ham det resten av serien? 2. Hva var det egentlig som feilet Walt Jr? Krykkene er en ting, men jeg tenker mer på det mentale. Noen ganger oppførte de seg som om han skulle være tilbakestående, men hvorfor gav de ham da en bil? Ellers en helt grei serie. Ikke det beste jeg har sett akkurat, men ikke det dårligste heller. Siste sesong var bra, da. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Walt jr. valgte selv å bytte navn til Flynn fordi han ikke ville hete det samme som faren. Detaljene er jeg ikke helt oppdaterte på, men jeg mener det var noe i den retningen. Og Walt jr. (og RJ Mitte som spiller Walt jr.) har en mild form for cerebral parese (CP) som er en fysisk hemming og ikke har noe å si på det mentale. Det er bare feil på signalene hjernen sender til musklene, som gjør at bevegelser og tale blir litt merkelig. På grunn av taleproblemene kan det fort virke som at det er en mental greie, men det er det altså ikke. Jeg vet derimot ikke om jeg ville vært helt trygg på å gi en person med CP en såpass kraftig bil som Walt jr. får i serien, i og med at de har vansker med finmotorikk og sikkert reaksjonsevne også, som man jo ser litt av i serien. Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 1: I begynnelsen av sesong 2 henger Walt Jr. mye med en fyr kalt Louis. Han har da et litt anstrengt forhold til faren sin og bestemmer seg for heller å bli kalt Flynn. Walter spør Skyler hvorfor han kaller seg Flynn og får da til svar at "He likes to call himself that these days" eller noe sånt. 2: Cerebral parese. Han har problemer med motorikken og talen, men er ikke mentalt handikappet. Det du har reagert på er muligens at de synes litt synd på ham/må legge til rette for ham pga. det fysiske handikappet. Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. oktober 2013 Del Skrevet 13. oktober 2013 Fra sesong 2: http://www.savewalterwhite.com/ Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 14. oktober 2013 Del Skrevet 14. oktober 2013 Jeg begynner å mistenke at Skyler virkelig er den store bad-guyen i denne serien. Hadde helt glemt denne brutale detaljen som avslører så mye om karakteren. Greit nok, Gus dreper og Walt er en sosiopat, men hun ga Walt Jr. en PT Cruiser. Det her er hensynsløshet og ren ondskap vi ikke har sett siden Hitler. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå