Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Breaking Bad - Alle sesonger (USA-sendetid)

Anbefalte innlegg

Kom på noe i går kveld når jeg hadde lagt meg. Fant ut at tv2 zebra sender homeland på mandagskvelden, og det fikk meg til å lure på om noen norsk kanal sender Breaking Bad? Ikke at jeg har tenkt å se på norsk tv da :p Vet at Fox sender The Walking Dead fra AMC, og masse andre programmer som er litt gamle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva var greia med at Jesse mekka på den treboksen?

For meg var treboksen et "happy place" for Jesse, noe han så tilbake på for å komme på et varmt sted i all elendigheten.

Husker han fortalte i sesong 1 eller 2 at han var aldri flink til noe, men den treboksen var han skikkelig stolt over.

Lenke til kommentar

Kom på noe i går kveld når jeg hadde lagt meg. Fant ut at tv2 zebra sender homeland på mandagskvelden, og det fikk meg til å lure på om noen norsk kanal sender Breaking Bad? Ikke at jeg har tenkt å se på norsk tv da :p Vet at Fox sender The Walking Dead fra AMC, og masse andre programmer som er litt gamle?

MAX :)

Lenke til kommentar

Jaja, innlegget mitt ble visst slettet, selv om 95% av det var on-topic.

Uansett, likte veldig godt scenen der Walt og Jessie ser på hverandre før Jessie setter seg i bilen og kjører avgårde - det lille smilet han hadde på lur, og hvordan man kunne tenke seg at det var like før de sa "Well, it was a good run", eller noe liknende. Det var tøft.

Lenke til kommentar

Personlig synes seriens slutt var bra, den var ikke bedre enn The Sopranos eller The Shield når det kommer til selve avslutningen. Men den var rimelig close. Når det kommer til siste sesongen av en dramaserie i sin helhet så gjorde Breaking Bad det så fantastisk bra.

Breaking Bad har aldri vært en serie som har aldri har gjemt bort ting som har blitt avslørt eller kommet fram i cliffhangerne i en episode, og det har alltid blitt vist i neste episode. Flashforwardet i sesong 5 er noe helt annet, og var aldri en cliffhanger. Det var en teaser på ting som var på vei til å skje, for det også fungerte flott som en "cold opening" som serien har gjort så mye bra med.

Derfor er ikke Breaking Bad en serie der det ville være så naturlig at ting hang i løse lufta. Jeg ville kanskje helst se mer hva som skjedde med Jesse i framtiden selv, men de gjorde det greit nok.

Det var ingen perfekt avslutning, men det var en effektiv slutt. Og arven til serien er trygg.

Lenke til kommentar

Jævlig fint intervju med Vince Gilligan om finalen og alt rundt den.

Masse som var veldig interessant.

There was a version we kicked around where Walt is the only one who survives, and he’s standing among the wreckage and his whole family is destroyed. That would be a very powerful ending but very much a kick-in-the-teeth kind of ending for the viewers.

Jeg digger den slutten, men mest av alt er jeg glad for at Walt døde, siden de faktisk vurderte å la ham overleve.

Lenke til kommentar

Trodde at det med treboksen var en "flash forward" jeg, at dette var noe Jesse kom til å holde på med i fremtiden..

EDIT: Hva er greia med at noen er så veldig glad for at Walt døde, enn at han overlevde, egentlig? Ville serien ha blitt så mye verre da? Jeg ser ikke helt den..

Endret av Bone
Lenke til kommentar

For de som vil ha en forklaring på Jessie sin fuglekasse snekring og hvorfor klokken havnet oppå pay-phonen, se siste episode av Talking Bad :)

Hørt mye bra om Talking Bad, og tenkte jeg skulle sjekke det ut, men måtte logge inn på amc sine sider, og velge kabelleverandør osv. Er det jeg som har gjort noe feil?

Nuvel, ser ut som episodene finnes andres steder også. If you know what I mean.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...