Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Breaking Bad - Alle sesonger (USA-sendetid)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hæ? Det har jo vært et premiss igjennom hele serien at Walter kommer til å dø. Noe annet hadde ødelagt hele troverdigheten til serien. Håper ingen var overasket over at dette skjedde.

Jeg ble ikke overasket, men jeg ble skuffet. :(

Kommer til å savne Breaking Bad, men bra de avsluttet mens de var topp, noe andre serier burde lære av!

Skrekk eksempelet er jo Dexter, forferdelig slutt.

Lenke til kommentar

Uansett, veldig fornøyd med avslutningen. Spesielt etter den forige episoden, og jeg tenker da spesielt på da Andrea ble drept. Herregud så kaldt, det var! Satt gjennom hele forige episode og tenkte at dette kunne nesten vært første episode på en ny sesong, noe som egentlig viser hva for en finale det ble på den ellers fantastiske serien. Var litt redd for at Walt skulle sprenge bilen Jessie satt seg i (man vet jo aldri..), og rett etterpå at jessie skulle dø da han kjørte bort, men egentlig veldig glad for at han ikke gjorde det. Han var jo den "gode" i duoen. Men, hele scenen med maskingeværet i bagasjerommet var litt.. nesten litt mye hollywood. Det var litt på grensen, IMO.

Jeg presterte jo selvsagt å sjekke Twitter i dag før jeg så episoden, og fikk med meg "Ricin", før jeg kastet mobilen tilbake i lommen der den hørte hjemme, så scenen i caféen var litt spoilet for min del, selv om det bare lå i bakhodet helt til man fikk close-upen av koppen hennes.

Må også nevne at jeg følte meg ganske god da jeg gjettet at det ikke var noen hitmen som var utenfor hos Gretchen og Eliot, og da jeg tilogmed gjettet at det var Skinny Pete og Badger før man så de.

Endret av Dysfunctional
  • Liker 1
Lenke til kommentar
@Saapa. Det stemmer det du sier om Lost. Illustrert her:
----
Mine tanker
BADGER OG SKINNY PETE!!!!!!!!!!!!
Dette var skikkelig flott. Jeg trodde ikke disse karene ville dukke opp igjen. Og med de laserpennene. Fabelaktig! Dette gjorde finalen litt for meg, altså. Kommer til å savne disse to.
Scenen med Gretchen og Elliott var veldig god. De har forøvrig et fryktelig langt passord.
Først har du den klassiske musikken. Walt er i bakgrunnen og lukker de store dørene. Jeg tenkte helt fra begynnelsen at han kom til å bruke maskingeværet på naziene, men denne scenen fikk meg virkelig til å undre. Ville han bruke den på dem? Den klassiske musikken gav det en skikkelig guffen stemning og begynte å minne meg om A Clockwork Orange . Om de hadde hatt en stor trapp kunne dette blitt veldig Scarface.

De fikk en veldig stor straff. Hvert sekund fra nå vil de ha den følelsen av å bli iaktatt, selv om det bare er i deres fantasi. Dette var en briljant scene da pengene vil uansett gå til barna. Han gjorde planen sin og det var ikke alt for intet, slik det så ut som i forrige episode. God dialog også.
Når Walt tok telefonen fra bensinstasjonen, kalte han selv for David Lean? Slik som filmskaperen? Og jeg likte at vi så klokka en siste gang.
All lilla har nå forsvunnet for godt hos Marie etter Hanks død.
Scenen med Skyler var fantastisk. Veldig trist og en fin farvel. Skyler vil også bli fri fra politiet etterpå. Alt løser seg opp.
Det er også trist at Flynn må ta skolebussen. Det betyr at han har også mistet bilen sin.
Jeg må bare si at Laura Fraser er skikkelig søt, selv om Lydia er kanskje litt nevrotisk. Todd er litt av en creeper som prøver seg på henne. Titter på blusen (eller brystene?) og den ringetonen han har for henne. Haha.
Men seriøst, Laura Fraser er veldig flott.
Med en gang vi så noen skjøre ved og lage en boks, tenkte jeg:
"Dexter! Hopper du inn i denne finalen og prøver å ødelegge denne også?"

Yes! Walt bygget endelig roboten Jesse spurte om.

Jeg har ikke sett serien så lenge. Jeg begynte i juni og fullførte alle fire (pluss 5a) sesongene relativt fort. Men da jeg oppdaget serien så jeg alle mulighetene for diskusjon og teori, noe som jeg ikke har følt på meg siden Lost. Jeg fulgte Lost hele veien, men her kom jeg helt på slutten. Skulle ønske at jeg kunne fulgt med hele veien. Det hadde vært gøy. Breaking Bad sluttet bare så fort for meg.
Men siden jeg diskuterte på nettet de siste månedene, greide jeg som mange andre å gjette meg til diverse momenter som kom til å skje i finalen. Noe ble derfor forutsigbart, slik som at ricin gikk til Lydia, Walt døde på slutten og at maskingeværet ble brukt på naziene. Men er det feil? Nei, ikke nødvendigvis. Dette var den mest korrekte måten å avslutte disse trådene på, og derfor synes jeg det passer helt fint. Gjorde ikke noe at jeg kunne gjette meg til det.
Det jeg var bekymret for var Walt og Jesse. Hvordan ville Walt dø? Det kunne selvsagt ikke vært så enkelt som at kreften tok ham. Kom Jesse til å gjøre det? Og hvordan? Kom Jesse til å bli drept? Av Walt? Disse spørsmålene var fremdeles oppe i lufta og jeg holdt pusten under de siste scenene i huset. Veldig passende at Walt reddet Jesse. Jeg var også redd at Todd kom til å drepe Jesse, men Jesse hevnet seg for Andrea sin død.
Interessant å se tilbake på da enten Jesse eller Walt skulle drepe Krazy 8. Walt endte opp med å gjøre jobben, og Todd blir drept av Jesse på en liknende måte.
Bra hvordan Jack døde. Midt i setningen og blod som sprutet på kameraet.
Og så sluttet det. Jesse Pinkman kjørte ut og inn i filmen Need for Speed. Jesse Pinkman var en fantastisk skrevet karakter med en flott utvikling. Veldig godt jobbet her, både av skribenter og ikke minst Aaron Paul.
Med en refleksjon, den ene siden viser en mann som liker vitenskapen og på den andre har vi Heisenberg, faller vår protagonist ned.
Jeg vet det er en stretch, men dette var det første jeg tenkte på. At logoen passer nesten til framingen over Walt.
57ii.png
  • Liker 3
Lenke til kommentar

For min del kommer jeg til å tenke på episoden for 2 uker siden når jeg tenker på avslutningen. Denne episoden hang ikke skikkelig sammen og var litt tam og forutsigbar. Alt i alt en helt fantastisk serie, men forventet mer av denne episoden nettopp pga at det er Breaking Bad.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...