Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Breaking Bad - Alle sesonger (USA-sendetid)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette blir den største seriefinalen for min del siden Lost når man tenker på serier som har hatt en stor påvirkning på pop-kulturen (The Shield og så The Sopranos før der).

Avslutningen til Dexter var en flytende bæsj. Spartacus var helt grei. The Office og Weeds var på overtid. 30 Rock var for liten.

Nå blir spent på å se hva som blir den neste The Sopranos/The Shield/Breaking Bad. Føler Justified nesten er der, men den har så vidt blitt oppdaget av noen og tvilsomt at den blir det.

Lenke til kommentar

Bra avslutning uten tvil. Klarte å nøste opp i alle de viktige trådene på en god måte.

Eneste som jeg savna ved siste scene var at politiet kom før Walt falt om slik at vi kunne fått dialogen. "Hvem er det?" "Heisenberg". Og så hadde han falt om. Tror det kunne vært enda mer badass. Likevel passet det greit at han falt om før de fant han også.

Stor spoiler. Leses på eget ansvar! - det kan ha sammenheng med hvem han trenger våpen mot.

Jeg advarte deg om du leser videre og ikke vil bli spoilet

Jeg har en venn i det amerikanske millitæret, og han og en bunch med andre er med i serien. Dette blåses opp til å bli stort, når selve hæren kommer inn!

Så? Hvor var vennen din? : )

Endret av Teipball
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Dritbra. Fint å se Walt være så good guy som det var mulig for han å bli etter alt dritet han har gjort, og veldig bra at Pinkman kom seg ut i live og kom seg ut av det sutrete humøret han har vært i alt for lenge nå. Hadde en følelse av at han kom til å drepe seg selv i og med at han har mistet alt, men gladgutten kom tilbake. Yeah, bitch!

Tidenes beste serie for min del. Dette var avslutningen serien fortjente og et endelig punktum for historien til Walter White. Mange serier slutter med en følelse av at ting egentlig ikke er 100% over og at man kunne gjort mer om man ville, eller slutter lenge etter at de burde vært sendt til de evige jaktmarker. Det gjorde ikke denne. Er bare fornøyd, rett og slett. Kommer selvfølgelig til å savne en serie som holder så høyt nivå, men det føles allikevel riktig at det er over.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Litt cop out. Det hele ble litt for tamt. Alt for mye "good guy" Walter White, men ellers helt på det jevne. Slik siste episode var satt opp, kunne det knapt endt lysere for alle rundt Walt.

Serien som alltid ble mørkere og mørkere, som alltid gjorde protagonisten ondere og ondere, fikk til slutt en real disney, eventyrslutt. Alt ordna seg. Jaja. Skuffa, men ikke knekt.

Lenke til kommentar

Kan være enig at vi kan betrakte det som en lys slutt Thommesen, men bare med tanke på hvordan serien har vært. En "real disney, eventyrslutt. Alt ordna seg" er jeg ikke enig i det hele tatt.

Skyler slipper kanskje fengsel, men forholdet til Marie virket ødelagt, forholdet til Walt selvsagt helt ødelagt og Hank ble drept. Så og si hele familien hennes og livet i dass.

Jesse overlevde, men har mistet Andrea, ellers virket han helt nede med et lite lyspunkt når han kjører bort. Kan ikke tenkte meg at han vil få et godt liv fremover.

Walt fikk kanskje den beste slutten, men i grunn synes jeg den var passende. Han fikk sitt imperie, men tapte alt annet.

At alle Todd, Lydia og resten av Nazi-gjengen døde synes jeg også var det helt riktige. Grey Matters ble heller ikke straffet på noe særlig måte bortsett fra at de må leve litt i redsel.

Det som kanskje kunne blitt gjort for bevare inntrykket av Walt som "the bad" hadde vært hvis han hadde drept Jesse på slutten. Noe jeg faktisk trodde han skulle. Men jeg tenker han ombestemte seg når han så hvordan Jack hadde behandlet han.

Lenke til kommentar

Alt er relativt. Slutten var særdeles uforutsigbar, rett og slett fordi den var så forutsigbar. Jeg forventet det uventede.

Uansett, slik ståa var i nest siste episode, så gikk det jævlig bra for folk rundt Walt. Spesielt Skyler og Jesse skulle jeg likt fått en noe kjipere slutt, men jeg elsket slutten til Walt selv. Den var perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...