Gå til innhold

Breaking Bad - Alle sesonger (USA-sendetid)

Anbefalte innlegg

Tenker på det Bryan Cranston sa når det ble avklart at denne sesongen ble bekfreftet. Han mente jo at man enten kunne få en super fantastisk sesong 4 eller det kunne bli 2 middelmådige sesonger. Synes forsovet sesongen har hold seg rimelig het og bra og vel over middelmådig, men med det utsagnet så var det allerede forventet da for min del at de ville strekke Walter White karakteren lenger enn strengt tatt nødvendig.

Tilbake til episoden så synes jeg den var utrolig bra fra begynnelse til slutt. Det at de la på en modifisert versjon av breaking bad tune gjorde ikke akkurat episoden dårligere og jeg fikk den samme følelsen da jeg så 12 angry men, så definitivt en bra episode. Var dog utrolig trist å se Walt slike som han var i episoden. Så ensom at han ville betale 10.000 dollar for 2 timers selskap. Etter min oppfattelse så dro han inn til byen for å sende den pakka med penger fordi han vet han kun har noen få måneder igjen å leve.

Uansett, som nevnt her så ringte han vel til DEA for å overgi seg selv, men tenkte over det igjen når Elliot intevjuet kom på TVen. Hvorfor? Han vet han har mistet familien og de vil ikke ta i mot pengene hans. Så dermed er det all for nothing som han selv så fint sa det. Dermed så blir det eneste han har igjen som Walter White imaget som en brilliant og fantastisk forsker. Men nå som Elliot & Co ikke vil assosiere seg med meth emperiet til Walt siden det kan ødelegge imaget til Grey Matter selskapet dumper han navnet til Walt og kommer opp med at "Walt had nothing to do with it, to tell you the truth all he came up with was the name".

Så slik det ser ut, så var det det som utløste faen i Walt(ikke Heisenberg) og grunnen til det er at han har ikke hatten når han dro tilbake i flashforwardet. Heisenberg er død. Walt drar for å gjøre havoc og mayham før han dør. Han velger bare å dø på føttene sine i en siste fight istedet for å dø trist og alene uten noen ting å se frem til i et lite skur i new hampshire.

Walt i flashforward.

13080_TVC_BreakingBadSeason5Ep1.jpg.CROP

Walt nå:

20130922-breaking-bad-walter-white-seaso

Legg merke til at han har på seg den samme skjorta nå, som i dineren i flashforwardet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den originale planen var å kvitte seg med Pinkman allerede i første sesong. Dumt det ikke ble sånn, spør du meg. Den karakteren har irritert meg i 5 sesonger nå. Følte ofte at han var malplassert, og at det hele tiden ble funnet opp unskyldingen for å ha han med videre. Han har vært overflødig lenge.

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mye roligere episode denne gangen ja, men greit å få roet nervene litt. :p

Men var det forresten ikke snakk om at det skulle være en lengre episode i dag? Ca 5 minutter lengre episode var da ikke mye å skryte av..

Sa jo det for lenge siden. 75 min betyr ikke 75 min. Det er 75 min minus reklame. Når en episode vanligvis varer 40 min og det står på den amerikanske timeplanen "60 min episode" varer ikke episoden en time. Den varer en time med masse reklame stappet inn også. Så nei det var ikke noen overraskelse for min del.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett Dexters finaleepisode,

som ikke var noe annet enn en gigantisk skuffelse

gleder jeg meg virkelig til neste mandag.

Tror at uansett utfall kommer episoden til å bli spennende, og her kan igrunn alt skje.

Dem har jo vist at dem ikke har mye skrupler med å ta livet av folk i tide og utide, så både Jesse og Walt kan stryke med faktisk. Kan godt hende at det er kreften som til slutt tar innersvingen på sistnevnte også egentlig.

Endret av Gurglemuffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...