saladin waits for alice Skrevet 21. september 2013 Del Skrevet 21. september 2013 Hank er ikke død ! hanksurvives.png Er ikke det fra en gammel episode da? Hvis ikke, husk å bruke spoilertag neste gang Skal bli gøy med de 2 siste episodene, fantastisk underholdning i min første eksamensperiode dette semesteret. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 (endret) It's Breaking Bad day BITCHES! Hvordan er formen til senere i kveld, peeps? Brodah, Jefe, blir det late night? Noen andre? Endret 22. september 2013 av tc47 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Godt mulig,om jeg orker å holde meg våken. Sto opp halv 6 i dag tidlig, men det er friuke fra 1900 i kveld av så Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Må innrømme at jeg ikke helt linker vendingen denne serien har tatt.. Selv om jeg er sterkt imot denne stereotypiske Hollywood-varianten hvor alle blir lykkelig gift med barn til slutt, som rådet lerretet tidligere, så liker jeg ikke helt den destruktive slutten som det heller mot nå heller.. Hank døde, Walt gir klarsignal til at Jesse kan bli henrettet, begge familiene går i oppløsning, alt går egentlig til helvete! Jeg er klar over at ting ikke alltid vil gå bra når man "breaking bad", men før hadde serien en del humor.. Nå er Jesse bare deppa og har vært det altfor lenge, og Walt og Co er bare i et svart mentalsk hull.. Det er liksom ikke noe "godt" igjen i serien.. og selv om aldri så svart man vil mørklegge en serie, så virke så altfor mye fortapt når det gjelder de gode båndene at det kan bli rettet opp på.. 1 Lenke til kommentar
Thommesen Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Jeg elsker retningen serien har tatt, har aldri likt serien mer enn hva jeg gjør akkurat nå. Blir jævlig skuffet om det "ordner" seg for noen andre enn Walt. Helst ikke for han heller. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Ja, det er der vi er uenige i hva vi ønsker.. Jeg vil at det skal ordne seg, i hvert fall på et visst plan.. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Jeg liker at serien er realistisk. Ingenting har noen gang en god slutt, og verden er et jævlig sted. ^__^ 5 Lenke til kommentar
Egentlig2.0 Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 ^ This Gleder meg som bare pokker til de siste episodene, og samtidig gruer meg litt. Men de to siste episodene er jo 75 minutter lange da, noe som er veldig greit Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Som jeg har nevnt tidligere, er jeg veldig redd for at "moralen skal seire", selv om vi så langt ikke har sett så mange antydninger til det i serien. Er så få som tør å gjøre noe såpass kontroversielt, i mangel av et bedre ord. Walt er jo per definisjon kriminell og sånt kan jo ikke lønne seg iflg det meste som blir produsert for film og TV. Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Enig med deg Heilage. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 (endret) Jeg liker også at ting er realistisk.. Slik som med The Wire, så er det mange tragedier, men også mye håp , men her er det nå bare blitt bare tragedier.. Er stor fan av realisme, men jeg er ikke like stor fan av at det skal gå til helvete med absolutt alt og alle.. Gir ingen replay value hvis alt er doomed.. Endret 22. september 2013 av Bone Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Jesse er den moralske helten i BB, så jeg satser på at det går bra med han. Hank var for så vidt også "god", men som vi vet gikk det ikke så bra med han. Så kanskje den virkelige straffen for alt det onde Walt har gjort, er måten han ødelegger menneskene han er glad i. Jeg er så utrolig glad for at de ikke kjører en typisk Hollywood happy ending, hvor vi avslutningen er opplagt. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 (endret) Ja, det er jeg også veldig i mot, det siste der..! Og det er ikke det jeg er ute etter, heller.. Bare at alt ikke er helt pitch black! For, det er ikke slik serien startet og har vært, det var en noe lysere tone over det hele, med humor og ikke bare en deprimert suicidal Jesse, ..serien kan fortsatt skrives realistisk og mørk etter alles ønsker, men man kan også velge en vei som ikke er så destruktiv for alle man har blitt glad i og bryr seg om igjennom så mange sesonger, uten at det blir "Hollywood ending" av det og "ikke blir realistisk" lengre.. Men, jeg får være alene å mene dette.. Jeg synes fortsatt serien har vært fantastisk, men ønsker som sagt ikke denne dystre imploderingen av karakterene.. Endret 22. september 2013 av Bone Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 (endret) Er stor fan av realisme, men jeg er ikke like stor fan av at det skal gå til helvete med absolutt alt og alle.. Gir ingen replay value hvis alt er doomed.. Serien er ingen "path to redemption". Walt var en uskyldig (og antatt moralsk) mann i begynnelsen. Han får kreft. Han nekter å være "svak" og be om litt hjelp, eller ta imot når familien tilbyr det, og istedet velger å begynne å koke et jævlig farlig, avhengighetsdannende og ødelegge dop (srsly, crystal meth er bad shit), fullt vitende om at han ville være på vei inn i en verden av drit, elendighet og lovløshet. Han blander seg inn med dopkarteller som ender opp med å gå etter han og familien hans, men neida det er "ikke hans feil". Å anta at Walt ikke var klar over både hva han gjorde og konsekvensene av det synes jeg er å stille det hele i et særdeles naivt lys. Serien følger en normal manns nedadgående spiral til dekadens og vold som følge av egoisme og selvgodhet, spør du meg. Og det er det som gjør den så herlig. Endret 22. september 2013 av Heilage 2 Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Forstår tankegangen til Bone, men er ikke helt enig at serien er blitt så mørk. Noe avhenger selvsagt av hvordan de ender det, og at Jesse får en god avslutning er noe jeg nesten forventer. Om jeg skulle tippe så kanskje han ender opp sammen med Brock og hun dama igjen.Det er derimot en annen serie som jeg virkelig synes har gått fra å være relativt "lysemørk" og med ganske mye humor til å bli nesten helt svart. Og det selv om det i den serien også er en naturlig retning, synes jeg det har gjort at serien ikke er like bra lengre. For de som skulle ønske å se hvilken serie det er legger jeg det er i spoiler, men det vil selvsagt avsløre i hvilken retning den serien går. Sons of Anarchy Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Serien er ingen "path to redemption". Walt var en uskyldig (og antatt moralsk) mann i begynnelsen. Han får kreft. Han nekter å være "svak" og be om litt hjelp, eller ta imot når familien tilbyr det, og istedet velger å begynne å koke et jævlig farlig, avhengighetsdannende og ødelegge dop (srsly, crystal meth er bad shit), fullt vitende om at han ville være på vei inn i en verden av drit, elendighet og lovløshet. Han blander seg inn med dopkarteller som ender opp med å gå etter han og familien hans, men neida det er "ikke hans feil". Å anta at Walt ikke var klar over både hva han gjorde og konsekvensene av det synes jeg er å stille det hele i et særdeles naivt lys. Serien følger en normal manns nedadgående spiral til dekadens og vold som følge av egoisme og selvgodhet, spør du meg. Og det er det som gjør den så herlig. Neida, er ikke ute etter en Path to Redemption, heller, som er noe på andre siden av skalaen igjen.. Men, å se Walts downfall er noe jeg ikke liker så godt, og serien kan fortsatt ha en nedadgående spiral til dekadens og vold som følge av.., etc., som jeg synes selv er vel og bra i seg selv.. Problemet mitt er, tross all nedgang, at Walts verdier, om å beskytte familien og sine nære, som var jo grunnen til alt faenskap i utgangspunktet, nå er borte.. Jesse som nesten var familie, som han ville henrette, basketaket med kona og sønnen og kidnappingen av datteren.. Alt dette kunne ha skjedd i "egoismens og selvgodhetens" navn, bare på en litt annen måte også.. Han kunne ha prøvd å redde Jesse, slik som han gjorde med Hank, han kunne ha trukket seg tilbake når kona trakk kniv, og budskapet ville ha fortsatt ha vært der.. Men, å trosse familieverdiene ved å "henrette Jesse" og splitte opp familien ved å kidnappe dattera etter en knivkamp stemmer ikke med Walt, som nylig ville ha betalt 80 mill dollar for Hanks frihet! Familieverdiene som var utgangspunktet til Walt, og problemstillingen og seriens ryggrad.. Serien kan fortsatt være mørk og realistisk, men Walts karakter har tippet altfor mye, synes jeg, til at det passer med oppbyggingen.. Fra å betale 80 mill for Hanks liv, mot å kidnappe egen datter fra sin mor, og henrette Jesse, er en litt for stor overgang på en episode.. For meg stemmer det ikke, og jeg liker det ikke helt, for så dypt har jeg ikke følt at Walts karakter har sunket enda.. 1 Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 (endret) Jeg forstår hva du mener Bone. Spesielt det med Jessie er litt rart. Min teori er at han fortsatt har familiverdiene i bunn, og fortsatt bryr seg om kona og barna. Men han har bygget seg opp en stolthet og et ego som er helt latterlig høyt, og han har blitt en ekspert i å vri virkeligheten til å rettferdiggjøre sin egne handlinger og motiver. Det er liksom ham og familien mot resten av verden i hans øyne. Så forklaringen på det litt plutselige hatet (er jo ikke mange episoder siden Walt virkelig kviet seg for å ta livet av Jessie) er nok at Walt i utgangspunktet er sint på Jessie for at han forrådte hanm ved å gå til politiet, og dette ble nok ikke bedre av at dette indirekte førte til Hanks død og den totale ødeleggelsen av Walts familie. Så den faderlige kjærligheten Walt har følt mot Jessie ble veldig raskt snudd mot et enda sterkere hat. Spørsmålet er hva som skjer med Jessie hvis de møtes igjen, og om Walt kanskje tilgir ham. En annen ting, er at jeg har lurt på om Walts motiver for å gå inn i meth-bransjen ikke var så noble som det opprinnelig fremstod. Det han fortalte Jessie om bedriften han og kompisene startet, og suksessen og prestisjen han gikk glipp av i forbindelse med dette, vitner om en person som har et sterkt behov for å utmerke seg i noe, uansett hva det er. Du merker jo også etterhvert at han virkelig er stolt over meth-produksjonen sin, og etterhvert imperiet sitt. Kanskje har Walt egentlig vært en jævel fra starten av. Endret 22. september 2013 av Jakoozie 1 Lenke til kommentar
Kammizez Skrevet 22. september 2013 Del Skrevet 22. september 2013 Er det ikke åpenbart at Walt har gitt Jesse skylden for alt som har skjedd de siste episodene? Walt hadde det helt fint, fram til Jesse skulle begynne å skape problemer, tenker Walt. Dette ender altså i at Walt blir tatt, etter at Jesse gjør den ultimate synden; å prate med politiet. Minutter senere blir Hank drept. Det er vel ikke akkurat overraskende at Walt er sur og ønsker å hevne seg på fyren som er skyld i alt sammen. Når det gjelder familiesituasjonen, så er det like forståelig at Walt blir desperat. Sønnen har nettopp fått vite hva han gjør, Skyler har nådd punktet hvor hun nekter å følge Walt, og Hank er nettopp blitt drept. Holly er nå den eneste i familien som ikke hater ham, og han gjør et desperat forsøk på å holde fast i det eneste som er i igjen av familien. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå