showman Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Wooohaaa får en fabelaktig sesong avslutning!! Desidert en av de beste seriene jeg har fulgt med på. Helt nydelig historie, og hele stemningen de formidler er priceless! Noen som vet om det blir en sesong 5? Og får dere som har sett siste episode nå, var det egentlig WW som forgiftet den lille ungen med lilje bæra? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Ett innlegg er flettet inn i denne tråden. Greide å fikse det uten å lese noen av dagens poster siden jeg ikke har sett episoden enda. Ikke en enkel oppgave. 1 Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Det er 16 episoder igjen Lenke til kommentar
Systemfailure Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Herlig sesongavslutning på Breaking Bad. Denne sesongen har kanskje ikke hatt samme intensitet som forrige hadde, men måten de har nøstet sammen alle disse løse trådene (spesielt med tanke på det meksikanske kartellet) har vært veldig imponerende. Likte det at sesongen startet med mye fokus på Gus, Skyler, Mike, Hank og endte opp med å vende tilbake til de to hovedkarakterene og deres dysfunksjonelle elsk/hat-dynamikk. Det virker som de setter opp en siste sesong som kommer til å være mer lik de to første sesongene med Walt og Jesse mer i etableringsfasen av kokinga igjen (dumping av døde lik i badekar og koking av meth i bobiler? Ja takk!), med en vesentlig forskjell i det at Walt har nå en hel haug med løgner som kan medføre mange problemer for han. Vince Gilligan har forresten gjort et veldig flott intervju med Alan Sepinwall om sesongfinalen, snakker litt om hvem som tok fra Jesse røyken, hvordan neste sesong kommer til å bli strukturert, osv. Han har også gjort en analyse av sesongen, episode for episode med The AV Club. Godt lesestoff for Breaking Bad-fans. Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 " there's the scene where Walt goes to the house, and he sends his neighbor in, basically as the canary in the coal mine. So there's a couple of points in the episode where Walt is risking innocent civilian lives to protect himself. That's true. And by the way, the little old lady next door is my mom. (laughs)" :!: 5 Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Morsomt at moren til Vince Gilligan spilte naboen til Walt. "In season 1 episode 1 Walt wears the green button down shirt but has no pants, is frantic, and uncoordinated. In the last episode of this season he is wearing a green button down, with the pants, and is calm and calculated. Just an observation, may or may not be intended to see how far Walt/Heisenberg has actually come." Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Da har jeg også endelig sett episoden. Fy faen for en avsluttning. Serien kan godt bare legges ned for min del nå. Intet kan toppe dette. Lenke til kommentar
Doffeo Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 (endret) La merke til noe når jeg så siste episode. Gremmes litt over at jeg ikke har sett det før. Brom har en riktig elektronfordeling på 2, 8, 18, 7. Barium har ikke samme elektronfordeling som Br. Bariums riktige fordeling er 2, 8, 18, 18, 8, 2 Synes det er litt flaut at et program som skal være tro mot kjemien ikke har en slik enkel ting riktig. Antar at dette er et valg de har gjort av estetiske grunner, men det er likevel ikke nok til å rettferdiggjøre slikt. Endret 10. oktober 2011 av Doffeo Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 10. oktober 2011 Del Skrevet 10. oktober 2011 Vilt bra slutt Dette er favorittsesongen min tror jeg. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Kreften kommer sikkert tilbake, og da må han fixe mer meth Lenke til kommentar
Autzen Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Spennende sesongfinale. Likte den! Høydepunktene mine var: 1. Når Gus retter på slipset før han faller om. 2. Når det kommer frem at Walt forgiftet ungen. Jeg begynte å tenke tanken når de pratet på sykehuset, men var gøy å få det bekreftet. 3. Når Walt lurte naboen inn i huset. Konklusjonen er at Walt nå er kynisk selv ved uskyldige liv. Lurer på om dette kommer til å påvirke sesong 5. Om vi ser anger eller en mer kald og kalkulerende Walt. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 3 words: epic, epic and epic! Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Herlig sesong, nok en gang. Walt-vrien gjettet jeg meg til, var ikke i tvil, men det var nok mer grunnet promo før sesongen om at "Walt isn't in danger, he is danger" før sesongen, samt at serieskaper uttalte at vi nok vil mislike Walt mer og mer fordi han blir mer og mer Mr. Bad. Snart kan de stryke "Breaking" fra tittelen Merker at jeg er blitt langt mer bekymret og opptatt av Jesse, fremfor Walt. Gus viste seg å hverken være like skrupuløs eller utspekulert som hva Walt makter å bli, det kan bli farlig for gutten. Nå er det 16 episoder igjen, Walt stryker sikker med til slutt og vi får AMCs første spin-off "Mike & Jesse". Ja, jeg tuller selvfølgelig. Men uansett, jeg hadde heller sett Mike&Jesse fremfor Mike&Molly Lenke til kommentar
Filmvenn Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Håhå, Mike & Molly diss. Wohoohoo. Ja, enig med deg der. Vi får nok mer av Mike i sesong 5, mannen er jo ikke dua. Og selv de daue kommer jo tilbake på denne "kjedelige" serien. Utrolig hvor mange som kaller serien kjedelig for tiden, jeg har ikke opplevd en kjedelig episode i år. Får håpe også Saul kommer tilbake fra skjul neste sesong og. Lenke til kommentar
Lumpness Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Saul har jo vært en ekstremt viktig brikke lenge Satser på han fortsetter og gir støtte til de "rette folka" Lenke til kommentar
Teitgutt Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 har folk sagt BB var kjedeleg i år? Treig start på sesongen, men jøjje meg! Etter 4-5 episodar var det jo full pupp heile vegen. 1 Lenke til kommentar
laurell Skrevet 11. oktober 2011 Del Skrevet 11. oktober 2011 Litt tamt kanskje til å begynne med, men forstår godt at det bare var for å bygge opp spenningen og historien. Hadde ikke gjort noe om de avsluttet nå, men gleder meg til neste sesong Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 For en sesongavslutning! Jeg er enig i at de første episodene av denne sesongen var litt trege, men tempoet og intensiteten har økt betraktelig i løpet av de siste månedene. Satt her med unormalt høy puls, og følte at jeg selv var nære ved å få et anfall identisk med det Walt hadde to episoder tilbake. Nei, manusforfatterne og skuespillerne i "Breaking Bad" kan virkelig faget sitt, og fortjener stående applaus for det de har klart å utrette her. Lenke til kommentar
showman Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg skjønner ikke helt!!! Hvorfor var det walt som forgiftet ungen? Hva var tanken hans med det?? Når han ligger på gulvet å blir truet av Jesse med pistol så har han jo en meget logisk forklaring på hvordan Gus har forgiftet ungen? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 12. oktober 2011 Del Skrevet 12. oktober 2011 Jeg skjønner ikke helt!!! Hvorfor var det walt som forgiftet ungen? Hva var tanken hans med det?? Når han ligger på gulvet å blir truet av Jesse med pistol så har han jo en meget logisk forklaring på hvordan Gus har forgiftet ungen? Han prøver å få Jesse tilbake på sitt "lag" ved å legge skylden på Gus. På den måten ville mest sansynnelig Jesse prøve å forgifte Gus som hevn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå