Ravis Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg skal kjøpe nytt kompaktkamera, og er ute etter det kameraet som best oppfyller disse kriteriene Prioriterte egenkskaper: 1. God bildekvalitet - Et must at bildekvaliteten god.. 2. Vidvinkel - Jo mer jo bedre, men ikke hvis det går på bekostning av bildekvaliteten 3. Så lyssterkt som mulig, helst f2.8(eller bedre om det finnes) 4. Lite i størrelse(tynt) 5. Bør være så raskt som mulig(jeg ønsker ikke noe tregt kamera) Jeg er vant til speilrefleks og Canons L-objektiver, men jeg vet at jeg ikke kan forvente for mye av kompaktkamera. Pris er sekundært, dog uten at det trenger å koste skjorta. Kjekt om videoen er i litt høyere oppløsning enn VGA. Også kjekt om det er vanntett, men jeg ofrer ikke bildekvalitet og vidvinkel på bekostning av dette. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Panasonic LX3, eneste som tilfredsstiller disse kravene. Er ikke supertynt, men samtidig beste som er... Bra bildekvalitet, raw og 24-60mm f/2-2.8 er nøkkelspesifikasjoner. Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Panasonic LX3, eneste som tilfredsstiller disse kravene. Er ikke supertynt, men samtidig beste som er...Bra bildekvalitet, raw og 24-60mm f/2-2.8 er nøkkelspesifikasjoner. Takker og bukker!!! Da blir det sikkert så enkelt at jeg kjøper dette Hrm... finner det ikke i produkguiden Får sjekke diverse nettbutikker da. Endret 19. mars 2009 av Ravis Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 https://prisguiden.no/product.php?product_id=98755 Lenke til kommentar
Ravis Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 https://prisguiden.no/product.php?product_id=98755 Takker igjen... Tabbet meg ut ved å spesifisere 3x som minimum zoom for søket mitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå