MMDH1602 Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 (endret) Tentamen er i morgen!! Eksamensinformasjon - bokmål NYNORSKEksamen 2008 Eksamenstid: 5 klokketimer Hovedtema for eksamen: Time Struktur: Eksamen er delt inn i tre deler: A, B og C. Part A inneholder tre alternativer: Alternativ 1: Tick tock Famous clocks and what some of us think about time. Alternativ 2: Another time another place Travelling in time: possibilities in fact and fiction. Alternativ 3: Every second counts The importance of time in our society. Du velger A1, A2 eller A3 som du skal lese og studere på foreberedelsesdagen. Du kan arbeide med flere av alternativene hvis du vil. Part B: er en sammenhengende tekst som du skal lese og studere på forberedelsesdagen. Part C: er en sammenhengende tekst som du skal lese og studere på forberedelsesdagen. Forberedelsesdel: Forberedelsen har tre deler. Alle delene er obligatoriske, både A, B og C. I del A, kan du velge mellom tre alternativer. På eksamensdagen vil du få spørsmål om det alternativet du har valgt. Dermed kan du fritt velge mellom A1, A2 og A3. Denne delen av eksamen skal du bruke til å forberede deg. Du må både lese, bearbeide og sortere ukjent stoff. I tillegg må du ta notater som er knyttet til temaet. Du må gjerne samarbeide med medelevene dine, snakke med læreren og bruke lærebøker og andre kilder som du finner nyttige. Å kunne ta gode notater under forberedelsesdelen og benytte dem på en god måte på eksamensdagen, er en viktig forutsetning for et godt svar. Generell vurderingsveiledning PDF (A4 / A3) Dersom du klikker deg inn på kompetansemål, vil du kunne sette deg inn i hvilke kompetansemål som prøves til eksamen i engelsk 2008. Kompetansemål: Kompetansemål PDF (A4 / A3) Tillatte hjelpemidler: På forberedelsesdagen er alle hjelpemidler tillatt, inkludert bruk av Internett. Alle hjelpemidler er tillatt på eksamen med unntak av Internett og andre verktøy som tillater kommunikasjon. For norsk og fremmedspråkene er heller ikke oversettelsesprogrammer tillatt. Eksamensdagen: På eksamendagen skal du svare på tre oppgaver, to som krever kortere svar og en langsvaroppgave. Den første oppgaven tar utgangspunkt i part A, uavhengig av det alternativet du har valgt. Den andre oppgaven er å beskrive egen læring i engelsk, i forhold til et avgrenset spørsmål. Den tredje oppgaven er å velge en av seks langsvaroppgaver knyttet til innholdet i part A, B og C. Du skal svare på engelsk. Bruk av kilder: Alle kilder som blir brukt til eksamen, direkte eller indirekte, skal oppgis på en slik måte at leseren kan finne fram til kilden. Dersom du har med deg utskrifter og sitater fra nettsider, skal adresse og nedlastingsdato oppgis. Tekniske opplysninger på eksamensdagen: Alle skal skrive inn topptekst og bunntekst. Topptekst: Kandidatnummer og skole Bunntekst: Sidenummer og antall sider Skriftstørrelse: 14 Skrifttype: Times New Roman Linjeavstand: 1,5 Du bør lagre ofte Det er alt det står mere på denne siden her som det er flere sider på https://eksamen.udir.no/v2008/eksamen/eng0012/ fint hvis noen som er interesert i engelsk eller er flink til å skrive engelsk stiler kunne ha hjulpet meg litt og gi meg noen tips. Endret 19. mars 2009 av MMDH1602 Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Prøv å ha så lite feil så mulig, bruk en del idiomer og tekstbindere. Skal visst skaper mer flyt, og skjerper karakteren. Lenke til kommentar
skarpskytter Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 HAHAH:D hadde den tentamen i fjor:D den er lett.. bare velg en av dem du.. du skal fordype deg i en av dem.... og så skal du skrive litt av hvert om den du valgte:D Lenke til kommentar
skarpskytter Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 dårlig svar det tidligere.. MEN husk å velg EN av de oppgavene.. du må huske å skrive lit feil og god engelsk.. bruk ofte ordbok (gjerne på nettet) og les over flere ganger at du har skrevet rett. du får også noen spørsmål om hvordan du har forbredt deg (om jeg husker rett).. jeg løy så det syntes lang veg:D:D det viktigste er at du bare skriver engelsk (og at det er rett da). jeg husker at jeg skrev om Alex Rider og sånn... jeg tror jeg skrev om klokkene. Men igjen, det viktigste er at du skriver mye engelsk og at det er rett:D dårlig svar det tidligere.. MEN husk å velg EN av de oppgavene.. du må huske å skrive lit feil og god engelsk.. bruk ofte ordbok (gjerne på nettet) og les over flere ganger at du har skrevet rett. du får også noen spørsmål om hvordan du har forbredt deg (om jeg husker rett).. jeg løy så det syntes lang veg:D:D det viktigste er at du bare skriver engelsk (og at det er rett da). jeg husker at jeg skrev om Alex Rider og sånn... jeg tror jeg skrev om klokkene. Men igjen, det viktigste er at du skriver mye engelsk og at det er rett:D LITE FEIL OG GOD ENGELSK: beklager alle feila Lenke til kommentar
Silyeah Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Jeg skal også ha denne tentamenen imorgen! :O Time..? For ett tema.. Er superstressa, og vet ikke helt hva jeg skal øve på, men satser på en god del bruk av ordbok og tekstbindinger og skildringer, and so ooon.. Vil ikke screwe detta opp ass : p Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Du skruuer det nok itte opp, går så bra atte. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 19. mars 2009 Del Skrevet 19. mars 2009 Husk, internett er ikke lov! Ser de at du bruker tritrans (eller spille spill for den saks skyld) under prøve, får du karakter 1 og blir bortvist fra prøven. Samme som på eksamen. Prøven trenger ikke være lett. Suger du i å skrive langsvartekst på engelsk, ja, da sliter du big time. Lenke til kommentar
MMDH1602 Skrevet 19. mars 2009 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2009 tusen hjertelig takk for alle innlegga, tar det med på tentamnen i morra. P.S få nytt bilde aunmar Arsenal er best!!!!!!! Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 21. mars 2009 Del Skrevet 21. mars 2009 Husk, internett er ikke lov! Ser de at du bruker tritrans (eller spille spill for den saks skyld) under prøve, får du karakter 1 og blir bortvist fra prøven. Samme som på eksamen. Prøven trenger ikke være lett. Suger du i å skrive langsvartekst på engelsk, ja, da sliter du big time. Og nedsatt orden, ikke minst. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Jeg husker vi hadde om bridges (broer) i fjor. Samme stilen som den nettsida der og greier. Var ikek så gøy men fikk 5+ da Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 22. mars 2009 Del Skrevet 22. mars 2009 Heh.. Artig å skrive om selvmordsstatistikken i San Fransisco kanskje. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 23. mars 2009 Del Skrevet 23. mars 2009 (endret) .... Endret 15. mai 2010 av -Smash- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå