Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]hvordan starter man scooter som har stått ute hele vinteren?

Anbefalte innlegg

Morn....

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg starter opp scootern min etter den har stått ute hele vintern?

har en Baotian Tanco, og nevnte at el starten har tatt dagen....kan jeg bruke start hjelp fra bilen? uten at jeg svir av batterie fra scootern? er en 12v.

har prøvd og tråkke den i gang, men ikke fått noe liv... :cry:

Mvh

Fantaelskern

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på at det er el starten og ikke batteriet som er tomt?

Prøv med startgass.

Sprayes litt inn i luftfilteret.

Kan kjøpes på bensinstasjoner.

Kan også prøve med ny plugg.

Kan være kondens også, når du sier at den har stått ute hele vintern. Prøv kondensfjerner.

Fås også på bensinstasjoner.

Lenke til kommentar

Batteriet har nok tømt seg i løpet av vinteren og har kanskje blitt helt ødelagt av å stå uten strøm. Hvis du fortsatt skal bruke scooteren er det like greit å kjøpe seg et nytt batteri. Du kan bruke startkabler fra et bilbatteri, bare vær veldig forsiktig så du ikke kortslutter bilbatteriet, for det blir mer enn en liten gnist, for å si det sånn. Skru ut pluggen på scooteren og kjør noen sekunder på starteren (eller tråkk noen ganger på kick-pedalen). sett på plass pluggen igjen og prøv å starte på vanlig måte (gjerne med en liten dusj med startgass), og ikke gi for mye gass, da drar du bare sylinderen full av bensin. Hvis den er helt umulig å få startet eller stopper igjen med en gang er det sannsynligvis vann i luftfilteret og/eller forgasseren som må tømmes/tørkes ut først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...